Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Mr. Erling skrev:

Men foruten utseende, som ser tøft ut på 19- 20", hva med komfort, støy og veisporing, som er ille på slik størrelse, kontra 17-18"?

Det betyr intet?
Kun utseende?

Hei igjen.

Det er ikke automatisk slik at støre felger/dekk gir dårlig komfor, sporing og støy. Kjøper man "billig dekk", vil du kunne oppleve alt dette på 17" også. Når det er sagt, vil nåkk run flat dekk både støye mer og spore en del på store dimensjoner. Det betyr ikke nødvendigvis at det er helt jævlig å kjøre på, og som nevnt tidligere, det er smak og behag. Kjører selv på 245/35/19 og 275/30/19 run flat for øyeblikket. På ok vei er sporingen minimal, og overraskende lite dekkstøy. Blir det mere komfor med 17" på høy profil? Ja! Er det like pent? Nei! Smak og behag. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mr. Erling skrev:

Spørsmålet er:
- hvorfor må dere ha så store og brede hjul?

Ps. bildet viser min F10. Synes du den trenger større felger, i så fall begrunn det

Felger og brede hjul er en ting, F10 kan ha store felger uten at det ser for stort ut. Dette også såpass komfortable biler at det ikke spiller så stor rolle for kjørekomforten, kanskje ikke annet enn på støynivå. Ellers så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med min 19" 351M felger, men det er til mitt bruk. Avantgarde felgene er kjempe kule, men jeg hadde vært redd for å bruke dem.

Og nei, din bil trenger ikke større felger. Den er fin som den er og passer ditt behov.

19 timer siden, Walkabout skrev:

Blir som at jenter går i flott gallakjole men har på seg joggesko. Sikkert behagelig, men det ser mye bedre ut om det står i stil med stiletthæler, selv om det ikke er så jævlig komfortabelt.

Du velger komfort, andre velger utseende. Er vel ikke mer å diskutere? Synes 20" er mye bedre å kjøre på enn 17" også, med hensyn til blant annet sportslighet og veigrep.

Edit: Siden du spør, så synes jeg bilen din ser ut som en trasig gammelmannsbil for en 70-åring. Tåpelig å "kreve" en forklaring fra andre på hvorfor ikke akkurat ditt oppsett er det beste i hele verden. Det er smak og behag, end of story.

Jeg er helt enig med deg der, felger har utrolig mye å si. Man kan mer eller mindre forandre hele bilens stil og fremtoning med felger. Så jo bare det på min da jeg fikk på 351M som passer til M-sport. Men i dette tilfellet (Erling sin bil) så er det ikke så ille synes jeg, felgene passer til bilens elegante design (preface uten M-sport). Noen mener det er gubbete, jeg synes ikke det. F10 er ikke gubbete, E-klasse er gubbebil :P 

Så synes jeg heller ikke noe om å "snakke ned" om hverandres biler, det kan vi vel holde oss for gode til? Noen liker original stil (slik som jeg) mens andre liker senk, felger, eksos osv...felles for oss alle er at vi digger en av BMWs mest geniale modeller. Digger F10/11 uansett utførelse vil jeg si, jeg synes din bil er grom og jeg synes Erling sin er klassisk elegant :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

å synes jeg heller ikke noe om å "snakke ned" om hverandres biler, det kan vi vel holde oss for gode til? Noen liker original stil (slik som jeg) mens andre liker senk, felger, eksos osv...felles for oss alle er at vi digger en av BMWs mest geniale modeller. Digger F10/11 uansett utførelse vil jeg si, jeg synes din bil er grom og jeg synes Erling sin er klassisk elegant :) 

Takk for de støttende ord, Fredrik.
Bel ikke så lite overrasket at "noen" er  villig til personangrep, bare fordi man spør om noe.
Til og med 'tonen' min var feil... :shock:

I det øyeblikk man ser bort fra 'sak' og går løs på person, har man tapt ansikt,.. så til de grader :-P
Vel, vel,... det er ikke lørdag kveld, så kanskje "noen" ser litt mer edruelig på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert sosial intelligens nok til å skjønne at du burde stilt spørsmålet ditt på en annen måte (ergo endret tonen og vært mindre forutinntatt) hvis formålet ditt var å få konstruktive tilbakemeldinger. Hvis du er nysgjerrig på problemstillingen, så spør nøytralt hva som er fordelene/ulempene ved de ulike kombinasjonene slik at du kan lære noe av det - ikke ta utgangspunkt i at det du har er optimalt og at alt annet bare fører til "komfort, støy og veisporing, som er ille på en slik størrelse" - noe som får meg til å lure på om du i det hele tatt har noen erfaring med større hjuloppsett.

Selv om jeg synes det ikke ser pent ut med 18" på en F10/11, så har ikke jeg noen interesse av å bry meg i andres valg. Hvis en kar på forumet her spør om tips til nye 18" felger på sin F10 så har i alle fall ikke jeg noe interesse av å stille lignende spørsmål som du gjorde her, herunder:

"Hvorfor skal du ha så tynne og små hjul?"
"Bryr du deg ingenting om utseende?"
"Se på min bil (vedlagt bilde), synes dere denne trenger mindre felger, begrunn det da."

Så hvis du ikke har noen konkrete innspill på hvilke 20" oppsett som passer F10/11, som faktisk var det relevante spørsmålet fra thomsy som vi andre forsøkte å gi en tilbakemelding på, så må det vel være bedre å la være å si noe, enn å indirekte kritisere alle som ikke deler dine preferanser eller kjører med "større" oppsett enn ditt - eventuelt så stiller du et nøytralt spørsmål for å lære noe om temaet som åpenbart bunner ut i smak og behag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Walkabout skrev:

Du har sikkert sosial intelligens nok til å skjønne at du burde stilt spørsmålet ditt på en annen måte (ergo endret tonen og vært mindre forutinntatt) hvis formålet ditt var å få konstruktive tilbakemeldinger.

Jeg mener du nå skal ta det litt med ro og slutte med person angrep og  dine barnslige hersketeknikker.
Du rekker ikke frem her.
Du er nå avslørt som en brutal, uforskammet bølle ved måten du skriver om og til meg.
Kutt ut!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Jeg mener du nå skal ta det litt med ro og slutte med person angrep og  dine barnslige hersketeknikker.
Du rekker ikke frem her.
Du er nå avslørt som en brutal, uforskammet bølle ved måten du skriver om og til meg.
Kutt ut!

Hvilke personangrep (det skrives i ett ord) du refererer til er ukjent for meg. Eneste personangrepet jeg har sett på forumet her siste tiden, er at du kaller meg en "brutal, uforskammet bølle" - hvilket ikke akkurat frarøver meg nattesøvnen min. Nå foreslår jeg (igjen) at den videre diskusjonen kan dreie seg om konkrete temaer relatert til F10/11, det er sikkert mer nyttig lesning for de øvrige forummedlemmene. Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikler litt på de Style 253 20" felgene på min F10 med M-sport. Men er usikker på om det passer? og at det kommer til å se bra ut, siden bilen min har M-sport pakken. Style 253 felgene ble opprinnelig levert til 7-serie F01 og 5-serie GT uten M-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Jeg sikler litt på de Style 253 20" felgene på min F10 med M-sport. Men er usikker på om det passer? og at det kommer til å se bra ut, siden bilen min har M-sport pakken. Style 253 felgene ble opprinnelig levert til 7-serie F01 og 5-serie GT uten M-sport.

Litt "tette" felger etter min mening, men tror nok resultatet kan bli klassisk og bra på en F10, også med M-sport. Skal ikke være noe problem med fitment, ser at dimensjonen er 10x20" ET41 bak. Jeg kjører 10.5x20" ET38 bak på vinteren, og det går fint (begge veier). Foran er Style 253 i dimensjonen 8.5x20 ET 25. Til sammenligning har jeg 9x20" ET35 foran (med tillegg av 10mm spacere) og dette går også fint. Så med tanke på fitment så vil det nok gå knirkefritt :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good news! BMW F10/11 ble av Auto Motor und Sport kåret til "Best Car" i sin klasse. Dette har modellen blitt kåret til hvert år siden den kom i 2010, den henger fortsatt med selv med en ny hovedkonkurrent (E-klasse). Kan også nevne at denne tittelen har BMW 5-serie hatt hver eneste år siden E34 kom i 1988, unntaket er 1991, 2002 og 2009 ;) Er kun 911, Golf og S klasse som er i nærheten av å ha blitt kåret som best i sin klasse like mange ganger :) 

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/leserwahl-best-cars-2016-obere-mittelklasse-ergebnisse-6391574.html

Videre har amerikanske J.D Power rangert F10/11 som den bilen i "Midsize premium car" segmentet som har best kvalitet. I følge siden dems så har altså F10/11 bedre kvalitet enn f eks Lexus GS og MB E-klasse. Faktisk så rangerer de byggekvalitet høyere enn driftsikkerhet, på sistnevnte får den fire punkter (Better than most). Av personlig erfaring så ville jeg gitt den full pott (fem punkter) for driftsikkerhet og fire punkter for byggekvalitet. 

http://www.jdpower.com/cars/study/2015-Initial-Quality-Study-%28IQS%29-by-Category/567ENG/Midsize-Premium-Car/1042

Iallfall, litt "selvskryt" må til innimellom. Jeg er kanskje litt over snittet opphengt i kvalitet og driftsikkerhet på produkter jeg kjøper, andre synes kanskje ikke det er så viktig. Men selv om flere av oss i denne tråden opplever litt rusk av og til med F10/11, så tror jeg totalt sett at det er forbanna gode biler vi kjører :D 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17. april 2016 at 15.46, lunda skrev:

 

1 time siden, BimmerFan! skrev:

Jeg sikler litt på de Style 253 20" felgene på min F10 med M-sport. Men er usikker på om det passer? og at det kommer til å se bra ut, siden bilen min har M-sport pakken. Style 253 felgene ble opprinnelig levert til 7-serie F01 og 5-serie GT uten M-sport.

Felger fra f01 og f07 passer bra på f10 også, de stikker litt lengre ut, men bare slik at du i praksis slipper spacere. 253 ser litt kraftige og tunge ut, noe det nok er, men samtidig stilrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar fra E.H.D og Walkabout :D 

I og med at jeg aldri har sett disse felgene på F10 før så vet jeg ikke hvordan det kommer til å se ut :P Noen som har sett bilder eller sett en F10 med slike felger så tar jeg gjerne imot meninger om det ser bra ut eller ei :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BimmerFan! skrev:

Takker for svar fra E.H.D og Walkabout :D 

I og med at jeg aldri har sett disse felgene på F10 før så vet jeg ikke hvordan det kommer til å se ut :P Noen som har sett bilder eller sett en F10 med slike felger så tar jeg gjerne imot meninger om det ser bra ut eller ei :D

 

Ser det ligger et sett på finn.no med et par bilder av felgene på F10. Men det er sikkert 245/40 og 275/35 dekk på de.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60728285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1 May 2016 at 8:09 PM, Fredrik 90 said:

Felger og brede hjul er en ting, F10 kan ha store felger uten at det ser for stort ut. Dette også såpass komfortable biler at det ikke spiller så stor rolle for kjørekomforten, kanskje ikke annet enn på støynivå. Ellers så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med min 19" 351M felger, men det er til mitt bruk. Avantgarde felgene er kjempe kule, men jeg hadde vært redd for å bruke dem.

Og nei, din bil trenger ikke større felger. Den er fin som den er og passer ditt behov.

Jeg er helt enig med deg der, felger har utrolig mye å si. Man kan mer eller mindre forandre hele bilens stil og fremtoning med felger. Så jo bare det på min da jeg fikk på 351M som passer til M-sport. Men i dette tilfellet (Erling sin bil) så er det ikke så ille synes jeg, felgene passer til bilens elegante design (preface uten M-sport). Noen mener det er gubbete, jeg synes ikke det. F10 er ikke gubbete, E-klasse er gubbebil :P 

Så synes jeg heller ikke noe om å "snakke ned" om hverandres biler, det kan vi vel holde oss for gode til? Noen liker original stil (slik som jeg) mens andre liker senk, felger, eksos osv...felles for oss alle er at vi digger en av BMWs mest geniale modeller. Digger F10/11 uansett utførelse vil jeg si, jeg synes din bil er grom og jeg synes Erling sin er klassisk elegant :) 

Ironisk nok er nok dine 351M felger dyrere en Avantgarde sine :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kjennern skrev:

Ironisk nok er nok dine 351M felger dyrere en Avantgarde sine :wink: 

Til og med brukte 351M er nok omtrent i samme prisleie som nye Avantgarde M510 :) Solgte mine 351 som fulgte med bilen for 12.000 kroner (inkl. halvslitte dekk) og kjøpte nytt komplett sett med dekk og felger fra Avantgarde/Falken for 20.000 kroner. Er nok ikke noe tvil om at originalfelger har bedre kvalitet og finish enn felger fra produsenter i det lavere prissjiktet, men når det er sagt så er jeg foreløpig godt fornøyd med Avantgarde. De er på tredje sesongen hos meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kjennern skrev:

Ironisk nok er nok dine 351M felger dyrere en Avantgarde sine :wink: 

Det var ikke jeg klar over, trodde slike kostet langt over 20 000 kr. Nå kjøpte jeg mine 351M brukt for en grei pris da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...