Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt tre 5-serier (2stk E61, 1stk F11) som alle har hatt komfortseter. Synes det er svært gode seter, men jeg har aldri tenkt over noen merkbar forskjell da jeg gikk fra 2010 E61 til 2013 F11. For å være ærlig så har jeg tatt meg i å lure på om setene var helt like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har e61 med komfortseter. Minne på begge sider. Min erfaring er at de er gode, selvfølgelig. Men jeg har dakota skinn og setene føles ikke i nærheten av nappa skinn å ta og føle på. Nappa skinn er en anelse mykere i stoppen. Nå hadde jeg ikke noe valg da jeg kjøpte brukt bil, men nappa eller exclusive learher er et must på neste bil, med alcantara på 2.plass. dakota er et billig "jukseskinn"

Jeg mener også at de aller beste setene, jo de har jeg i e39 med msport alcantara seter. Og f11 med sportsseter i alcantara er ei heller dumme. Men fører til skjeldenhetene når man også vil ha minne på dem i f1x :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 17.19, ///M-ini95 skrev:

Er kanskje ikke alle som har fått det med seg, så tenkte informere folk her om at det er lurt å ta en telefon til nærmeste BMW forhandler. Det har tidligere vært lenket til brannfare pga lekkasje i EGR kjøler, noe som som gjaldt 4 sylindra biler mellom 12/2014 - 08/2016 og 6 sylindra mellom 07/2012 - 06/2015. 

Tydeligvis har dette blitt strukket til å gjelde eldre biler også, da selv biler med N47 motorer blir kalt inn til aksjon. Min er blant annet en del av dette, 525d bygd 02/2012. Vet ikke om BMW kommer til å sende brev om aksjonen, men jeg hadde mine tvil og valgte å kontakte dem isteden. Både Bilia Skøyen og Bavaria Økern var veldig imøtekommende når jeg spurte om aksjonen. Bilia Tønsberg hørte jeg fra en annen F10 eier, not so much. Verdt å ha i bakhue for dem som bor i Vestfold. 

20190213_171816.thumb.png.e72dacff30b30701cb63135da321e292.png

Kontaktet min lokale forhandler for å høre om min bil var berørt av kampanjen. Det var den. Den skulle inn til kontroll.

Dette er en 2013 520d med n47 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har min vært inne på denne recall kampanjen, og det ble konkludert med at min kjøler skal skiftes på kampanje. Forhandler skulle gi beskjed når dem fikk inn delen, kunne ta ca 14 dager før dem fikk delen og kunne sette opp time for skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

har netopp anskaffet meg en 520da f10 stasjonsvogn!! Eg er superfornøyd med bilen... dette er  min 4 BMW 👍🏻 Alt virker som det skal bortsett fra belysning i bagasjerom!! Jeg har sjekket sikringer og pærer og alt ser intakt ut.. er det noen her inne som har vært ute for samme problem eller har tips til feilsøking?

Endret av Siddisbergenser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siddisbergenser skrev:

Hei!!

har netopp anskaffet meg en 520da f10 stasjonsvogn!! Eg er superfornøyd med bilen... dette er  min 4 BMW 👍🏻 Alt virker som det skal bortsett fra belysning i bagasjerom!! Jeg har sjekket sikringer og pærer og alt ser intakt ut.. er det noen her inne som har vært ute for samme problem eller har tips til feilsøking?

Hmm.. hvis både sikring og pære er OK, så ville jeg sjekka om ikke det er en eller annen switch som tuller her. Hvis du har motor på og åpner luka, får du noe varsel? Hvis ikke du får varsel, så kan det være at bilen ikke vet at luka er åpen og dermed ingen lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Hmm.. hvis både sikring og pære er OK, så ville jeg sjekka om ikke det er en eller annen switch som tuller her. Hvis du har motor på og åpner luka, får du noe varsel? Hvis ikke du får varsel, så kan det være at bilen ikke vet at luka er åpen og dermed ingen lys. 

Tusen takk for svar 👍🏻 Kan jo hende he har sjekket feil sikringer også, vet du nr. På sikringene som hører til bagasjerombelysning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Gjesdalbuen skrev:

Tusen takk for svar 👍🏻 Kan jo hende he har sjekket feil sikringer også, vet du nr. På sikringene som hører til bagasjerombelysning?

Det som er med disse bilene, at det er sjeldent én sikring for én lampe. Ryker en sikring, vil du få flere følgefeil. Når det er sagt, så har jeg ingen erfaring med brente sikringer på min F10, så vet ikke hvordan det fungerer med lyspærer. Det jeg derrimot har lest nok om, er sikring til Comfort Access som drar med seg masse andre ting. 

Dette er sikringene som tilhører interiørlampene. Står ingenting om hvilken som hører til hvilken lampe, så du må nesten bare sjekke dem alle sammen. 

20190312_104011.thumb.jpg.8ef25b634ddebeaf60adb2c1e756923f.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Det som er med disse bilene, at det er sjeldent én sikring for én lampe. Ryker en sikring, vil du få flere følgefeil. Når det er sagt, så har jeg ingen erfaring med brente sikringer på min F10, så vet ikke hvordan det fungerer med lyspærer. Det jeg derrimot har lest nok om, er sikring til Comfort Access som drar med seg masse andre ting. 

Dette er sikringene som tilhører interiørlampene. Står ingenting om hvilken som hører til hvilken lampe, så du må nesten bare sjekke dem alle sammen. 

20190312_104011.thumb.jpg.8ef25b634ddebeaf60adb2c1e756923f.jpg

 

Det var dei sikringene jeg sjekket!! Tror eg må bøye meg i støvet og sette en mekaniker på saken!! 👀🤦🏻‍♂️😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann folkens.

Jeg har en 2016 F10 530XD som jeg har hatt et halvt år , og som jeg er meget fornøyd med.

Men jeg sliter nå med en ting - jeg får ikke funksjonen "finn bilen" i appen til å virke lengre. I førsten så virket den veldig bra , men den har etter hvert blitt mer og mer ustabil og nå får jeg den aldri til å virke lengre...

 

Noen andre som opplever noe lignende..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På ‎21‎.‎05‎.‎2019 den 11.01, Torolan skrev:

Heisann folkens.

Jeg har en 2016 F10 530XD som jeg har hatt et halvt år , og som jeg er meget fornøyd med.

Men jeg sliter nå med en ting - jeg får ikke funksjonen "finn bilen" i appen til å virke lengre. I førsten så virket den veldig bra , men den har etter hvert blitt mer og mer ustabil og nå får jeg den aldri til å virke lengre...

 

Noen andre som opplever noe lignende..?

Det som ble løsningen til slutt var å slette appen helt fra tlf , og installere den på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2013 F11 som har begynt og få noen «klunkelyder» i forstillingen på begge sider ved kjøring over små humper. Bilen var på EU-kontroll for et par dager siden og ble godkjent uten noen anmerkninger. Men det må være noen foringer/ledd som et slitt😊 Hvor anbefales det å få byttet noe slikt? BMW tar jo blodpris. Holder til i Drammensområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet kjøler til A/C anlegget nå hos BMW, garanti fra bmw. Merket ikke at AC anlegget var tomt for gass før jeg tilfeldigvis skulle ha litt lavere inne temp en dag i april. Egr kjøler var OK på min.

Byttet også slangen på adblue tanken, varmekabel som var defekt, ga masse feilmeldinger. Dette gjelder min F11 520 xdrive. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har begynt og oppleve at turtall hopper litt på tomgang, virker som dette blir borte ved driftstemperatur. Virker kun som det skjer ved kald motor. Dem går helt normalt når jeg kjører.

Føles nesten som det er luft i diesel tilførsel. Motoren rister litt også når dette skjer.

Jeg fikk nylig byttet dieselfilter på bilen men vet rett og slett ikke om dette er relevant, derfor jeg spør her. Byttet også lambdasonde.

Legger ved en liten videosnutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...