Gå til innhold

SweetBMW's 2007 E60 " ///M " Bitteliten video 02.10.2015


SweetBMW
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det heter hvilken planet, ikke hvem planet.

Ellers bor jeg i bartebyen og her er det nydelig sommer vær.

Har dog fått med meg Petra... Om det var det du tenkte på? :)

Ja her er det iallefall IKKE sommervær nei! :( Petra dagen lang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE!:

 

 

Da fikk jeg endelig tatt meg sammen og skrevet litt her. Er ingen unnskyldning for at det tok litt tid nå, men sist så regnet det faktisk.  :stupid: 

 

 

Chiptuning:

 

Jeg var en tur i Danmark her på sommerferie, hvor jeg bestemte meg for å kjøre ned. tok service og alt var ok før avreise. Ca 30 min ut i reisen så begynte bilen og nappe og fuske litt. La merke til at bilen gikk på re-gen av DPF hele veien omtrent og tenkte at det måtte vel ha blitt tett.

 

Med litt tungt pådrag og varm eksos så gikk det greit både ned og hjem men jeg forstod at her måtte noe gjøres. Så jeg tok kontakt med TRF-Racing og lurte på om han kunne hjelpe meg her...

 

Fikk kjøpt et ferdig "DPF kit" fra han som passet utrolig bra. Ingen klemming, bøying, banking eller noe. Første delen jeg har satt på en bil som har vært 100% bolt on! +1 til TRF her. 

 

post-52243-0-95513100-1442672239_thumb.j

 

Fikk skrudd det på bilen og satt alt sammen.

 

post-52243-0-90604400-1442672232_thumb.j

 

post-52243-0-13144100-1442672234_thumb.j

 

post-52243-0-38516300-1442672244_thumb.j

 

post-52243-0-57696700-1442672246_thumb.j

 

 

Selve tuningdelen ble ikke gjort av TRF da jeg hadde en annen bekjent som skulle gjøre dette som en liten "tjeneste". Da ble det tatt ut litt mer effekt av bilen også samtidig mens DPF ble programmert bort. Ikke noe over det top, men omkring 225hk. Går hvertfall merkbart bedre! Så takk for det!

 

Det som er morsomt er at bilen uten DPF låter virkelig sint, og spoler meget kvikt! Kan prøve å få lagt ut et filmklipp her om det er interessant. Jeg har kun DPF "potta" til TRF på nå, rakrør etter det. Soter litt men ikke for mye til å leve med.

 

 

 

Lakkering:

 

Som mange her vet så hadde jeg en liten skade på venstre bakdør, denne ble ikke dekket av rustgaranti på BMW selv om det er lakken som har slept fra føra. Jeg hadde også et lite uhell i januar hvor jeg var borti en annen bil, og da fikk jeg ånden over meg til å repare dette en gang for alle. Mye småriper, skader og alt slikt er ikke gøy.

 

Så da ble det tatt en tur til Jørn hos Bekkestua Bilskade (vegg i vegg med Furubakken BMW) som har lakkert en del for meg før. God service og upåklagelig resultat!

 

post-52243-0-18772800-1442672218_thumb.j

 

post-52243-0-67796000-1442672222_thumb.j

 

post-52243-0-36673100-1442672228_thumb.j

 

Så da kan vi si oss nesten ferdig med lakk.

Det som ble lakkert i denne omgang: Bakskjerm, hele c stolpe utvendig og innvendig frem til panser, bakdør.

 

Tenker ta andre siden til nesteår sammen med taket men prøver prioritere bolig og, går ikke helt godt overens med min bedre halvdel å bruke mange tusen kroner på lakk hehe :) Må hvertfall vente litt mellom hver gang.

 

Vinterfelger:

 

Jeg hadde tidligere noen 19" M5 Replica felger som vinterfelg. Etter å ha sveisa disse x antall ganger pga de sprakk bare man så på de, så jeg meg lei av disse og omtrent ga de vekk til en eller annen kar som kom og henta de.

 

Jeg kjøpte meg da noen style 172 19" felger som var bittelitt kantet. Men ellers ok.

Har ikke så mange bilder av de da jeg har sendt de på dekkhotell fremtil jeg skal ha de på.

 

Men dere vet vel alle hvordan de felgene ser ut?

Her er skadenivå på felg.

 

post-52243-0-64062800-1442672229_thumb.j

 

post-52243-0-37190000-1442672230_thumb.j

 

Polering:

 

Etter lakken hadde fått herde en stund så har jeg fått mange kommentarer på at bilen min er litt matt og "døll"... Jeg har veldig lite peiling på sånt, men etter en liten snakk med AHJ her på bimmers og en liten fiks av hans bil så tok han på seg jobben med å polere 5eren min.

 

Har ikke fått tatt noen bilder enda da jeg kjørte av gårde med den med en gang, men resultat ble skikkelig bra! Føler stor forskjell på finish på bilen nå kontra før. Mye blankere og ser faktisk mer riktig ut som klassen "premium" av biler :)

 

Stor takk André!

 

 

 

Er det noen andre ting jeg ikke har svart på da?.... Kan være jeg har glemt noe inni her :)

 

 

//SweetBMW™

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...