Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Ny halvårsoppdatering av bloggen og salg av 4er?


 Share

Anbefalte innlegg

Flott oppdatering og hyggelig lesing, enkelt og greit. :)

Litt imponert over «søkefeltet» ditt med utgangspunkt i Lyngdal da, det er jo et stykke derfra til Kristiansund. Likevel, desto mer å finne på. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som awt skriver flott oppdatering 😊

Den som kjøper 4eren får en knall bil .

Du er flink til å passe på den og ikke minst den ser jo som ny ut .

Lykke til Bjørn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt takker! Ja, når ferien er langt fra spikra, og alt vi vet er at vi har firmahytta i Lyngdal første uka av ferien, ferien blir i Norge, og vi har syklene med på tur, så er nedslagsfeltet stort. Så kanskje gode tips styrer litt ruta. Ønske om både Ålesund og kysten oppover der. En del av landet vi aldri har feriert. Personlig kunne jeg tenkt meg innom kjøretøymuseet ved Hunderfossen på veien.

@sveigis takk! Ja tror også at de som stikker av med denne har en god tid i møte. Klart det er en 9 år gammel bil så ting kan skje, og bilen er ikke perfekt, men teknisk og kosmetisk er den på grensa til så bra en 9 år gammel bruksbil kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

@awt takker! Ja, når ferien er langt fra spikra, og alt vi vet er at vi har firmahytta i Lyngdal første uka av ferien, ferien blir i Norge, og vi har syklene med på tur, så er nedslagsfeltet stort. Så kanskje gode tips styrer litt ruta. Ønske om både Ålesund og kysten oppover der. En del av landet vi aldri har feriert. Personlig kunne jeg tenkt meg innom kjøretøymuseet ved Hunderfossen på veien.

Og jeg som egentlig bare skulle plage deg fordi jeg tok det som en selvfølge at du mente Kristiansand. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, awt said:

Og jeg som egentlig bare skulle plage deg fordi jeg tok det som en selvfølge at du mente Kristiansand. 😳

Fantastisk 😂

Lyngdal - Kristiansand omegn blir jo dagstur fra oss, ikke rare ferien det 😅. Må litt lengre på tur enn som så! 
Men spørsmålet står fremdeles ubesvart; har du som familiefar noen råtips oppover fra sør til midt-Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som er like kravstore. 😛 

Jeg har nok veldig begrenset med erfaring på nevnte steder, men veimuseumet som du nevnte (samt de andre museene på samme sted) er jo verdt et besøk. Og når dere først er der ville jeg sterkt vurdert Hunderfossen også, det er en helt grei park. Litt avhengig av rute dere velger likte jeg også Bjørneparken.

Lengre nord stopper det opp for min del, men @Marius2002 har helt sikkert noe å komme med der 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal nordover fra oslo kan du kjøre E16 opp til  Filefjell. På filefjell tar du av mot øvre årdal. Så kjører du privat bomvei, koster en hundrelapp eller to, hugser ikke helt, over til sognefjellet. Veien er helt ok når eg kjørte den sist med relativt stiv ford fiesta (er asfalt).

Fra sognefjellet kjører du til strynefjell og tar av mot geiranger, så videre til trollstigen, og eventuelt videre nordover. Du er ikke så langt unna atlanterhavsveien, men den synes eg personlig er oppskrytt uten like.

Når du skal sørover igjen kan du svinge av på dovrefjell, er noen gamle gruver der man kan sitte på i lite tog innover i gruva. Videre fra denne veien kan du kjøre en nasjonal turistvei sørover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BMWE39turbo skrev:

Du er ikke så langt unna atlanterhavsveien, men den synes eg personlig er oppskrytt uten like.

Helt enig. Den er flott og spektakulær i uvær, men det er mange like så fine plasser å se.
Å kjøre Atlanterhavsvegen er over på 5 minutt, så det er liksom ikke en times moro, selv om de 5 minuttene er flott.
GS Bildeler skal ha treff i Bud siste helgen i mai og de bruker å kjøre kortesje over Atlanterhavsvegen. Jeg skal tilfeldigvis på ei hytte på Averøya den lørdagen, så ikke umulig jeg tar turen til AHV for å se. Ellers er vi ikke helt ustemte i forslag på kjøreløype, ser bildene har falt bort fra den posten min tilbake i 2015 - kanskje en skal prøve å oppdatere :) 

Edit: Tja, endret litt utdatert tekst og fant bildene igjen slik at posten fra 2015 skal være leselig. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...