Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

@ahj @awt @Saltkjelen @StigJ 

Takker! Tror det kan bli svært så bra dette, eneste problemet er egentlig tilgangen på slike felger da de koster ca 35 laks nye. Style 400 blir jo lagt ut på finn.no over en lav sko, men det går fort et skuddår mellom hver gang Style 598 blir lagt ut så jeg ser for meg at jeg må jobbe godt med tolmodigheten her. Svigers har disse felgene på sin F34, men tror ikke 442-felger ville sett så bra ut på F34.. 😛 

Hva tror folket her om hva jeg kan få for 442 felgene? Den ene bakfelgene har litt hakk i seg på litt av den maskinerte flaten ytterst pga et ublidt møte med en granittfortauskant, ellers er de stort sett strøkne.

Ikke vet jeg hvorfor F34 har blitt "tilgodesett" med 9" bakfelg på 19" slik som E9x hadde, 18" Style 400M på F34 er de samme som på resten av F3x-familien, 8" og 8,5".

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Style 403 får man jo for en slikk og ingenting, så det blir kanskje feil sammenligning, men er redd felger uten dekk ikke oppnår så veldig høy verdi. Skal jeg anslå noe, vil jeg si rundt 7000,- (+/- 2000,- i tålmodighetsslingring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i det området jeg hadde sett for meg selv også. Det er nok enklere å selge et sett felger med dekk på, men mye av det som selges har kav utslitte dekk. Uansett blir Pilotstjernedekkene med meg videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, StigJ said:

Må huske litt dekkshine og nå da ;) 

Hehe slipper det når det ikke felgene er Jet Black :D 

Nei de ser faktisk ganske så bra ut dekksidene nå etter at jeg fikk børstet de godt under vask. Lot være å børste innersiden og det var enorm forskjell. Og jeg har gått tom for skumpads/applikatorer så det får drøyes til en annen gang. Jeg bruker GTechniq T1, men synes den varer heller kort. Har du et tips til noe som varer lenge? Og som også kan brukes på ulakkert plastikk (les: halvparten av Minien)? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, StigJ said:

OBS Bygg på Klepp skal ha den hvis du vil handle over disk. 

Ah de skal visst ha litt utvalg ja. Pleier å handle hos BG Bilrekvisita i Hillevåg om eg skal handle lokalt, de pleier å ha det meste eg bruker inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny barnevogn etter at poden vokste ut av bagdelen på barnevogna, valget falt på en kompakt Emmaljunga NXT60 Outdoor med NXT90 ergo sittedel. Minien elsker den og det gjør vi også. Den fikk sin første service her om dagen inne på stuegulvet, smøre opp akslinger med lithiumfett og rengjør alle overflater, vaske hjul og dekk, fjerne småstein i bevegelige deler som forårsaker knirkelyder osv. Og håndtaket fikk en runde med Swissvax Leather Milk. Mulig dette er kunstskinn så turte ikke å ta Leather Cleaner 🤔
Og den tar relativt liten plass i bagasjerommet uten for mye innsats :) Begge delene går inn på siden av hverandre med sittedelen på kant. Med hjulene av så er det enda mer plass i dybde og høyde enn på bildet. 
 

55B9971B-4DDC-4744-A10F-7B8FD3F78287.thumb.jpeg.f8fa78a98c97ec4c8fac83733a86ea13.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, mslello said:

Trenger ikke SUV eller stasjonsvogn hvis man kjøper rett vogn! :)👌

Nei helt sant, selv om vi har vært på nippet til å bytte inn 4-serien i F11 pga bedre plass så har vi  vært veldig bevisste på å kjøpe vogn etter bil og ikke bil etter vogn så langt det lar seg gjøre. 
Det er ferietidene som er utfordringen, men en takboks løser mye i slike tider 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...