Gå til innhold

Papertigers fargerike carport | F11 530xd LCI og i3S 120Ah | 4er solgt


 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, papertiger skrev:

Møller henter inn store batcher med i3 Charged plus 2021-2022 med lav km som de selger til 230-260. Sannsynligvis import da det er mye likt. 

Har vurdert å oppgradere til S selv, å sett disse fra Møller. Ser ut til å være svensk import. Fleste mangler stor navi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/5/2024 at 8:21 PM, Dusy said:

Gratulerer med en skikkelig kul i3 :D Utrolig kledelig farge. 

Når det gjelder 4ern så tipper jeg nok at kommende eier av denne vil få glede av en skikkelig velholdt og elegant bil :) Masse lykke til med salget!

Tusen takk! Ja jeg digger fargen, skikkelig blikkfang. Kjekt å ha to biler med farge i stallen :) Når jeg ser annonsa og bildene er det nesten så vi ikke har lyst å selge. BMWer fra denne æraen holder seg utrolig freshe! 

On 8/5/2024 at 9:02 PM, KireS said:

Ja er en morsom liten bil🙂 Jeg hadde en 2019.

Aha, 2019 er vel sweetspot har jeg hørt. Uten lyd, med korrekte speil (dimbart) osv. Er dog positivt overrasket over at vår 2021 har elektroniske hendler for vindusviskere og blinklys osv, slik som de gamle har.

On 8/5/2024 at 9:47 PM, Eivind92 said:

Gratulerer med fin I3! Samboeren min kjøpte seg akkurat en 2017 94ah FC. Absolutt artige biler og perfekte til sitt bruk😎

Tusen takk! Ja de er veldig fine og smidige i bytrafikk - denne blir nå automatisk foretrukket når vi har ærend vi skal ut på i nærområdet. Akkurat slik jeg håpet. Må bare sette av tid til å bli kjent med den nye iDrive varianten.

18 hours ago, mslello said:

Har vurdert å oppgradere til S selv, å sett disse fra Møller. Ser ut til å være svensk import. Fleste mangler stor navi. 

Er faktisk mange år siden jeg prøvde en vanlig i3 (60Ah), har kun prøvd S 94 og 120 etterpå. Men forstår på de fleste at det er merkbar forskjell. Hvilken årsmodell sikter du deg inn på? Ligger noen lekre 2019 i Jucaro beige ute til salgs, hadde selv egentlig siktet meg inn på en av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, papertiger skrev:

Aha, 2019 er vel sweetspot har jeg hørt. Uten lyd, med korrekte speil (dimbart) osv. Er dog positivt overrasket over at vår 2021 har elektroniske hendler for vindusviskere og blinklys osv, slik som de gamle har.

2019 er egentlig bare en sweetspot for å være sikker på at man får alt utstyret som Fully Charge har. I 2020 en gang ble takluke og Harman/Kardon tatt ut av FC-pakken og ble et øvrig tilleggsutstyr. Ellers forsvant auto dim speil på passasjersiden i 2016. Utvendig lyd er selvfølgelig en ting med 2020 og nyere, men denne er kodet inn som valg i iDrive på 37 sekunder. Mekaniske hendler hadde vært kålete med tanke på hvordan girspaken er plassert, så det er sannelig bra BMW droppet denne kostnaden. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en fin ferietur, det tårnet i skogen skulle jeg gjerne sett litt nærmere på selv. Og gratulerer med ryddig og fin i3S! Tror dere kommer til å bli strålende fornøyd med den. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2024 den 11.03, papertiger skrev:

 

Er faktisk mange år siden jeg prøvde en vanlig i3 (60Ah), har kun prøvd S 94 og 120 etterpå. Men forstår på de fleste at det er merkbar forskjell. Hvilken årsmodell sikter du deg inn på? Ligger noen lekre 2019 i Jucaro beige ute til salgs, hadde selv egentlig siktet meg inn på en av de. 

Jeg kjører nesten aldri i3. Har prøvd å vise hun som bruker bilen daglig noen annonser på S. Men hun ser ikke forskjell, tror ikke hun hadde tenkt over de bedre kjøreegenskapene heller, så det blir nok ikke noe av 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/7/2024 at 11:29 AM, Saltkjelen said:

2019 er egentlig bare en sweetspot for å være sikker på at man får alt utstyret som Fully Charge har. I 2020 en gang ble takluke og Harman/Kardon tatt ut av FC-pakken og ble et øvrig tilleggsutstyr. Ellers forsvant auto dim speil på passasjersiden i 2016. Utvendig lyd er selvfølgelig en ting med 2020 og nyere, men denne er kodet inn som valg i iDrive på 37 sekunder. Mekaniske hendler hadde vært kålete med tanke på hvordan girspaken er plassert, så det er sannelig bra BMW droppet denne kostnaden. :P 

Ah, opplysende info! Var sikker på at auto-dim speil forsvant med covids+chipmangel-inntoget, men det stemmer da altså ikke. Nå har jeg nesten ikke kjørt bilen den siste tiden da den stort sett har vært beslaglagt av kona :D men den føles veldig BMW ut det lille jeg har kjørt den. Både interiørkvalitet, følelsen på knapper, alt du tar i og ser på. No-nonsense, brukervennlig, ikke masse blank og flashy plast. En superb bybil som er kvikk og morsom å kjøre. Som nevnt tidligere, det nærmeste jeg har vært Cooper S'en vi hadde, sett bort fra sittestillingen.

On 8/7/2024 at 5:28 PM, idapederse said:

Ser ut som en fin ferietur, det tårnet i skogen skulle jeg gjerne sett litt nærmere på selv. Og gratulerer med ryddig og fin i3S! Tror dere kommer til å bli strålende fornøyd med den. 😄

Ja den campen anbefales absolutt! Det går også an å bestille overnatting i hyttene de har. 

Tusen takk! Så langt veldig fornøyd. Litt knoting med hurtigladingprosess som må startes 2-3-4 ganger av og til for å få den i gang, men det behovet forsvinner nok når vi får lader hjemme. Vet ikke om det kan være noe med bilen eller selve ladestasjonen. Må snu hodet når det ikke bare er å putte inn dieselpistolen og dra i håndtaket :D 

18 hours ago, mslello said:

Jeg kjører nesten aldri i3. Har prøvd å vise hun som bruker bilen daglig noen annonser på S. Men hun ser ikke forskjell, tror ikke hun hadde tenkt over de bedre kjøreegenskapene heller, så det blir nok ikke noe av 😅

Da hadde jeg kanskje også latt være :D jeg kunne dog tenkt meg å prøve en vanlig i3 for å kjenne forskjellen. Om den er så stor som noen vil ha det til, eller om det har mest med bruksmønster og hvilke veier en kjører på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger @mslello fruen hjemme merket forskjell med en gang på vanlig i3 og i3S og hun har ingen interesse for bil noe utover at M8 og R8 må vi eie en dag. Så at hun merket dette sier for meg ganske mye hvor stor forskjellen er. Og prisen du fikk må man si var veldig innafor :) kul garasje nå! Alle burde ha en artig i3s for å gjør bilparken komplett for det er BMW’s beste bil ;) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snagg30 skrev:

@papertiger @mslello fruen hjemme merket forskjell med en gang på vanlig i3 og i3S og hun har ingen interesse for bil noe utover at M8 og R8 må vi eie en dag. Så at hun merket dette sier for meg ganske mye hvor stor forskjellen er. Og prisen du fikk må man si var veldig innafor :) kul garasje nå! Alle burde ha en artig i3s for å gjør bilparken komplett for det er BMW’s beste bil ;) 

Lenge siden jeg har kjørt S. Men synes og huske den er ganske mye stødigere på "motorvei" fart. Fruen her hadde nok merket det, men spørs mer på viljen til å faktisk legge penger i mellom 😅 Synd BMW ikke avsluttet med en skikkelig M variant. Sportsseter, enda lavere og bredere dekk. Kunne blitt en skikkelig moderne hot hatch. 

Bare i8 felger hadde hjulpet 

FB_IMG_1723194236480.thumb.jpg.9fa6b2cf5b725085a6335d5178daa152.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@mslello Nydelig farge på den i3Sen der. Så ut som Individual Chalk eller noe. Har du link/flere bilder av den? :)

Tror det bare er vanlig hvit. 

https://www.facebook.com/share/p/NVdEf18B8w2RBJ7e/

Denne likte jeg, synd det ikke er skinn..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=361451753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@mslello Ahh, har sett den. Den er hvit, men den så veldig Chalk ut på bildet. i8-hjul er tøft. :) 

Veldig tøft! Venter i spenning på hva valsete felger er 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2024 at 10:40 AM, Snagg30 said:

@papertiger @mslello fruen hjemme merket forskjell med en gang på vanlig i3 og i3S og hun har ingen interesse for bil noe utover at M8 og R8 må vi eie en dag. Så at hun merket dette sier for meg ganske mye hvor stor forskjellen er. Og prisen du fikk må man si var veldig innafor :) kul garasje nå! Alle burde ha en artig i3s for å gjør bilparken komplett for det er BMW’s beste bil ;) 

Interessant! Den er i alle fall uhyre morsom å kjøre, og styringen er merkverdig direkte. Tar meg til stadighet i å referere til dette som en slags spirituell Cooper S-etterfølger på stylter. 

On 8/9/2024 at 11:04 AM, mslello said:

Lenge siden jeg har kjørt S. Men synes og huske den er ganske mye stødigere på "motorvei" fart. Fruen her hadde nok merket det, men spørs mer på viljen til å faktisk legge penger i mellom 😅 Synd BMW ikke avsluttet med en skikkelig M variant. Sportsseter, enda lavere og bredere dekk. Kunne blitt en skikkelig moderne hot hatch. 

Bare i8 felger hadde hjulpet 

FB_IMG_1723194236480.thumb.jpg.9fa6b2cf5b725085a6335d5178daa152.jpg

i8-felger her er vel prøvd på, men krever ikke det skjermbreddere utpå skjermbreddere? Eller muligens vinteroppsettet fungerer bedre. Ser også mange går over til andre dekkdimensjoner for å være mer fleksible på dekktype og pris - dette synes å være ett av de få minusene med S-utgaven kontra den vanlige.

On 8/9/2024 at 7:33 PM, Darudevampire said:

Great cars mate, love the color of the F11!

You let your kids eat in the bimmers? I would suffer a heart attack 🤪

Thanks! Really happy with the colour, it truly stands out in the sea of black and grey 5 series. 
Oh yes I do, but have relatively strict rules, have to use a plate when eating as you can see, and lots of wet napkins available 😂 when I’m not in the car on the other hand, then it’s totally outside my control, and I’m left happy with cleaning out any crumbles after a weekend trip :D . Seeing how the car looked like inside after 2 weeks on vacation, I could barely see that we’d been on vacation 🤷‍♂️. Raised him good! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers fargerike carport | F11 530xd LCI og i3S 120Ah | 4er solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...