RemyNG Skrevet Oktober 13 Forfatter Share Skrevet Oktober 13 Ikke vært noe problemer med E53n etter forrige post. Har nå brukt bilen daglig uten en eneste feilmelding så da blir det heller avvente med å gjøre jobben på nytt igjen. Brått blir E53n brukt endel mer enn F11n noe som passer greit da EU er rett rundt svingen og med det så trengs det en rask gjennomgang før jeg leverer bilen inn. Bakdemperne på denne har nok gitt opp sine egenskaper da den føles veldig slapp ut bak. Så da er tiden inne for å bytte begge. Nye den ene kjøpte jeg grisebillig da vedkommende ikke klarte å kode den til bilen. Så tok en stor sjanse her egentlig men til den summen jeg betalte så var det verdt å prøve. De gamle tatt av, monterte nye tårnlager og mansjetter i vinter fordi de var egentlig null eksisterende egentlig. Så fører bare disse delene over på de nye. Var ikke så mye liv igjen i disse for å si det mildt. Så blir sikkert en helt annen opplevelse når nye er på plass. Nytt på plass da er det egentlig fram med PCen og Esys. Aldri brukt det men alltid tid for noe nytt. Etter å lest på forumet her fra tidligere tråd samt andre forumer fant man ut hvordan man gjør det. Og fikk det fint til uten feil, og tok en runde ute på landeveien uten at man har feilmelding samt at alt funker. Så det kjøpet ble ikke helt bomkjøp. Da er det bestille EU og få den inn før vinteren slår til. E.C., mr.pingu, Larssoyl og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 13 Share Skrevet Oktober 13 Flott arbeid Remy og er det ikke deilig å ha en e53 som funker ? Dvs jeg var jo grisefornøyd med min på alt ,men det var jo dette girspetakkelet da 😅 Fun facten er at den siste girkassen jeg satt inn ,den billigste og som skulle være den dårligste ,funker som snus den dag i dag visstnok ,så skulle jo ikke solgt 😅. Men over til dine ting ,kjekt når man kan gjøre gode handler og at det fungerer . RemyNG reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Oktober 13 Forfatter Share Skrevet Oktober 13 5 minutter siden, sveigis skrev: Flott arbeid Remy og er det ikke deilig å ha en e53 som funker ? Dvs jeg var jo grisefornøyd med min på alt ,men det var jo dette girspetakkelet da 😅 Fun facten er at den siste girkassen jeg satt inn ,den billigste og som skulle være den dårligste ,funker som snus den dag i dag visstnok ,så skulle jo ikke solgt 😅. Men over til dine ting ,kjekt når man kan gjøre gode handler og at det fungerer . Åja blir endel mindre last på skuldrene når man får ting til å funke. Den E53n har tatt plass og irritert meg grønn men vært altfor sta til å bare gi opp. Spesielt når man har byttet så mye deler på kort tid. Vurderte lenge med å bytte til 8 trinns kasse og faktisk. Men nå slipper man det med det første. De er jo ufattelig gode å kjøre når alt er i orden 😅 med stor I ORDEN. Så håper nå at den blir pålitelig bil framover. Uff er kjedelig og når man hiver på den siste delen man har minst troa på også er det den som holder best 😅. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Oktober 26 Forfatter Share Skrevet Oktober 26 Levert F11n på EU kontroll på tirsdagen, fikk kun feil på endeledd venstre og bemerkning på noe slitt indre styrestag på høyre siden. Så siden bilen uansett må ha en 4 hjulskontroll når dette skiftes så tar man like så greit å bytter begge sider fult ut. Nytt på plass. M5n måtte desverre vike for plassen inne så da blir den stående ute. Her har jeg byttet om til style 65 som jeg fikk tak tidligere men glemt av. Tror det blir å legge om nye dekk samt å bruke disse fremover. Så var det inn og skifte på de delene som gjenstår på F11n. Da var det gamle erstattet med de nye, og er klar for etterkontroll neste uke. En rask justering av styrestagene så det ikke blir helt jævlig å kjøre bilen på verksted. Så er man ferdig og kan kjøre inn M5n igjen. Også M5n opp i lufta, i vinter skal det taes noe rust under. Bytting av clutch, simringer og noe girdeler. Sikkert mer som gjøres mens bilen er der oppe. Blir også ny eksos, funderer på om jeg skal bestille Eisenmann. Men vi får se hva det ender opp med. fupsaker, M-jakob, norbakken og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Oktober 29 Forfatter Share Skrevet Oktober 29 Rivd litt deksler under, eksosen av, mellom akslingen og funnet endel rust som må utbedres. Begge fremfre jekkefestene har sett sine bedre dager. De bak tok jeg når jeg hadde bilen hos meg for endel år siden. Denne Bilen var jo aldri vinterkjørt fikk forrige eier beskjed om når skulle kjøpe bilen. Mens tidligere eier før det hadde jo brukt bilene som normalt gjennom vintern 🙄. Så nå blir stigende framover å fjerne mest mulig rust. Men har jo hele vinteren til det. Ingen, fupsaker, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 Ja har skjedd ting her og du gjør som vanlig godt arbeid .😊 Huff den rusten ….En ting er sikkert at man aldri blir overasket når man kjøper gammel bil ,men nå er vel dette ikke så ukjent Remy 😊😅. Uansett dette kommer du nok i mål med . RemyNG reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Oktober 29 Forfatter Share Skrevet Oktober 29 34 minutter siden, sveigis skrev: Ja har skjedd ting her og du gjør som vanlig godt arbeid .😊 Huff den rusten ….En ting er sikkert at man aldri blir overasket når man kjøper gammel bil ,men nå er vel dette ikke så ukjent Remy 😊😅. Uansett dette kommer du nok i mål med . Jada rust på disse plassene er ikke ukjent problem ei heller overraskelse egentlig. Men dette skal man klare å komme seg igjennom med friskt nytt stål og endel pågangsmot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 1 Forfatter Share Skrevet November 1 Da har man forsåvidt begynt smålig, demontert tank, eksosen, alt av deksler under, bak fanger og annet smått. Har også begynt å fjerne endel rust under, noe sandblåsing blir det og. Maskerte opp bilen så jeg slipper for mye klin på lakken når jeg er ferdig. Inntil fruen kom ut og sa at vi kan jo like greit ta oss råd til å sende bilen på lakkering med tanke på at jeg har irritert meg over små ting her og der som noe nyanse forskjell, lakkskader og klarlakk flass noen plasser. Men noe eget innsatt blir det jo selv med sveising og sånt. Samt bytte av bensinrør og tilhørende. og da stemmer jo heller påstanden om at bensinfilteret ble byttet før forrige eier kjøpte bilen. Har heldigvis ny filter og regulator liggende da det skulle byttes uansett. -Har bestemt meg for Eisenmann eksos for å erstatte Magnaflow eksosen men er ca 50 dagers leveringstid på denne fra Schmiedmann.no. E.C., sveigis og Ingen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 1 Share Skrevet November 1 Viser hvor lite relevante påstander om at "bilen er ikke vinterkjørt i mitt eie" er. Som man ser så kryper ikke rusta akkurat vekk av å sitte innedørst om vinteren etter at skaden først har skjedd. Blir ikke verre, men blir ikke bedre heller. Min e39 er nå på sin 7. vinterlagring på rad, men ser enda verre ut på jekkfester foran. sveigis og RemyNG reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet November 1 Share Skrevet November 1 eisenmann eksos sammen med s62 er musikk for ørene, ble det race utgaven ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 1 Share Skrevet November 1 Du er allerede i gang ja ? Dette blir nok knakans bra 😊😊 Det er jo alltid så koslig å begynne å rote med den rusten ,trøsten er at når man er ferdig så føles det helt skjønt . Godt du kastet deg på kvalitets eksos her Remy . Bekjent av meg her nede har Eisenmann på sin e39 M5 og ja ,er nydelig lyd 😊 RemyNG reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 1 Forfatter Share Skrevet November 1 (endret) 2 timer siden, E.C. skrev: Viser hvor lite relevante påstander om at "bilen er ikke vinterkjørt i mitt eie" er. Som man ser så kryper ikke rusta akkurat vekk av å sitte innedørst om vinteren etter at skaden først har skjedd. Blir ikke verre, men blir ikke bedre heller. Min e39 er nå på sin 7. vinterlagring på rad, men ser enda verre ut på jekkfester foran. Ja man bør vel egentlig ta den påstanden med klype salt når selger skriver ikke vinterkjørt. Hjelper jo lite hvis tidligere eier før der igjen har brukt den aktivt på vintern. Og med denne så var den vinterkjørt av alle tidligere eiere og det var sett med vinterhjul til denne. Men de ble solgt før han her jeg kjøpte den av overtok bilen. Men nå blir det tatt endel så det ikke blir verre. 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: eisenmann eksos sammen med s62 er musikk for ørene, ble det race utgaven ? Ble sport, har X pipe liggende så lyden blir nok ikke for stille eller overdøvende. Så tror det blir veldig greit med lyd. 43 minutter siden, sveigis skrev: Du er allerede i gang ja ? Dette blir nok knakans bra 😊😊 Det er jo alltid så koslig å begynne å rote med den rusten ,trøsten er at når man er ferdig så føles det helt skjønt . Godt du kastet deg på kvalitets eksos her Remy . Bekjent av meg her nede har Eisenmann på sin e39 M5 og ja ,er nydelig lyd 😊 Åja like greit å sette igang så man kan ta seg god tid. Så trøsten når man blir ferdig er at man ikke irriterer seg over rust flekker her og der. Er veldig nydelig lyd med Eisenmann. Har det på 535n som gir temmelig god lyd uten at det høres helt sykt ut 🙂 Endret November 1 av RemyNG sveigis og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 23 Forfatter Share Skrevet November 23 Rust rust og mere rust, den evige jakten på rust. Godt igang med fjerning av rust samt det blir endel sveising. Kanalen og hjulbuen er nå ferdig på venstre side, tar jo litt tid når men er grovt sett ferdig. Er kun pussing og sånt igjen før man kan si det er innafor. Men når man først var igang oppdager jeg at venstre eksos fest er nokså slapp i fisken. Ved nærmere inspeksjon med roterende børste så finner jeg endel gjennomgående rust. Og voila her var det ikke mye igjen av stålet, hang egentlig så vidt på bilen. Fjernet da alle moduler tilhørende navien og finner en ekstra dreningshull som man helst skulle vært foruten. Så da blir det mer sveising på denne siden og se om det er mulig og bestille braketten eller om jeg må lage en selv for det her var det ikke mye å redde. Alltid kjekt å ha noe mer å gjøre i vinter, men holder ved godt mot... Tror jeg. norbakken, mslello, Ingvaldsen og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå