RemyNG Skrevet Mars 10 Forfatter Skrevet Mars 10 18 timer siden, sveigis skrev: Kjipt når helsa ikke er med Remy 😩 Trøsten er jo at e39 ikke løper fra deg og det beste av alt ,kanskje det er sånn da at man får mer boost etterhvert som tiden går . Ser du og har drevet med små detaljer her og det ble jo mye penere med en gang .😊 Nei det er helt sant får ta ting som det kommer nå framover. Hvertfall sette helsa først akkurat nå så kommer dette vel dette med denne bilen litt og litt. sveigis reagerte på dette 1
RemyNG Skrevet Tirsdag kl. 11:10 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 11:10 (endret) Litt pusle arbeid må til mens man venter på deler for service på F11n. Må få bytta bunnpanne pakning da jeg la merke til endel fukt rundt i høst samt pakning til Oljefilterhuset. Så mens man venter på det var det en tur til Hamar traktene for å hente en ny rollo til bilen. Da rolloen på F11n manglet en tapp sånn at den løfter seg ved å åpne bakluken så var det greit at det lå en ute til salgs så man fikk brukt søndagen til noe annet. Hadde gjort ett forsøk på lime den fast med epoxy tidligere men til jeg fant en ny. Men den knakk til slutt. Så en ny på plass, og alt er i orden igjen. Mens man er I gang kan man jo bytte siste håndtaket på passasjer siden der gummien har løsnet av. Og vips så var det på plass, kjennes betraktelig bedre ut å ta på det håndtaket. Endret Tirsdag kl. 11:17 av RemyNG HakonLimseth, Ampera, Larssoyl og 3 andre reagerte på dette 6
RemyNG Skrevet Tirsdag kl. 11:30 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 11:30 Og siden man var så godt i gang så kunne man like så greit bytte dørpakning på bilen. Er en bit som mangler og føler det har gitt mer suselyd enn jeg har på passasjer siden. Så fikk ordna en ny en og klasket den på. Så da ser det brått litt bedre ut der og. Og klimapanelet hadde slitte knapper som trekker ned litt på inntrykket så da er det å bytte denne og. Lett å bytte disse knappene faktisk. Da var det fram med høytrykk spyleren men vente litt til sola er litt vekk fra den siden bilen står på så dro ut girkassen til M5n sånn at jeg fikk gitt den en vask. Var endel olje fra diverse lekkasjer som skal utbedres. Men greit å få vekk litt skit som satt. Og en rask vask over bilen neste. Siden man hadde litt mer energi så tok jeg valget med å bytte om til sommerhjul på X5n samt en vask. Så blir det å se etter noe andre hjul til f11n, er litt mer ute etter komfort så vurderer å gå fra 19" til 18" i år men får se hva man finner ut av. Først blir det service på den siden den har nå nådd 10k siden forrige skift. Larssoyl, Ingen, HakonLimseth og 6 andre reagerte på dette 9
sveigis Skrevet Tirsdag kl. 11:54 Skrevet Tirsdag kl. 11:54 Ja her blir det fikset og dallet . Små ting som utgjør store forskjeller 😊 Flott bilpark . E39en tenker jeg du gleder deg til å få iorden igjen Remy 😊 RemyNG reagerte på dette 1
RemyNG Skrevet Tirsdag kl. 13:11 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 13:11 1 time siden, sveigis skrev: Ja her blir det fikset og dallet . Små ting som utgjør store forskjeller 😊 Flott bilpark . E39en tenker jeg du gleder deg til å få iorden igjen Remy 😊 Ja er greit å ta å få orden på en bil eller 2 mens man kan spesielt sånne små ting som irriterer litt når man først er i bilen. Ja hadde vært litt ålreit å sette igang men den og snart. Men får vel ta det når det er litt mer tid og motivasjon. Rust sveising og sånt er ikke en store høydare her i gården 😅.
RemyNG Skrevet Onsdag kl. 18:37 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 18:37 (endret) Starten på moro?! Jada litt service må til, har hatt noe oljelekkasje på F11n som jeg tenker nå er greit å ta mens man tar service på bilen. Så da starter man med kupefilter siden bilen sto ute først. Delene på plass. Ut med kupefilteret, nokså skiten inni her. Fram med nye filtere. Så ble det fram med damprenseren å få rengjort det som var av skit på dekslet. Rask vask så var det rent. Og klaske alt på, så støvsuge bort litt av møkk som ramlet ut. Og da var det bilen inn i garasjen for nå begynner moroa. Starte med å demontere luftfilterboksen, nytt filter skal på plass men lar boksen stå ute mens man bytter pakningene. Så var det tappe bilen for olje. Er desverre ikke så veldig høy så måtte sette opp dette så man kommer seg opp. Så var det oljefilteret ut og suge opp det jeg kan så det ikke blir altfor mye olje søl. Er fint at taukroken passer i det hullet ved siden av oljefilterhuset siden man må bruke motoråk for å holde motoren oppe når man skal bytte pakningen på bunnpanne. Da var oljefilterhuset demontert, var endel søl under. Fikk rengjort litt. Fortsettelse under. Endret Onsdag kl. 18:39 av RemyNG sveigis, Larssoyl, Ampera og 1 annen reagerte på dette 4
RemyNG Skrevet Onsdag kl. 18:42 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 18:42 Var endel oljerester på det huset. Den pakningen var temmelig hard så den var nok klar for utskifting. Så ble det noen runder med kjemikalier og bremserens så det huset ble rent. Og da ble det kveld, får vel holde for en dag. Og fortsette imorgen. sveigis, fupsaker, Ampera og 3 andre reagerte på dette 6
RemyNG Skrevet Torsdag kl. 19:49 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 19:49 Ble en liten økt idag og, tar litt tid men. Siden jeg vaska X5n kunne jeg like så greit spyle rent underplatene var litt oljesøl og skit på de. etter noen runder med avfetting og skum var de hvertfall noe renere. Da var det å sette sammen oljefilterhuset og kjøleren. Fikk ordna ny lokk siden man først bytter alt rundt der. Da var alt på plass. Lokket på imens. Da satser man på det blir tett framover nå. Så var det fram med motoråk og gjøre det klart. begynte smått med å løsne motorfestene men ting tar jo tid siden det ble ut kjøpe noe mer verktøy. Men traversen er delvis klart til å løsne. E.C., norbakken, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6
RemyNG Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden Etter mye mer om og men fikk man løsnet bunnpanna. Pakningen var mer eller mindre plast enn gummi så det var på tide. Men det er ikke en god fredag uten at noe knekker eller løsner når GS er stengt for helga. Olje silen løsner jo selvfølgelig av så da må jeg vente til mandagen før jeg får satt på plass bunnpanna. Fikk rengjort bunnpanna siden det var nok olje søl og skit. Og ny pakning til oljenivå sensoren. Så er det vel rengjøre kontaktflatene på blokka og vente til mandagen før man får gjort noe. E.C. og sveigis reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå