Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd


 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, olenikolai skrev:

Sigma sin 50mm 1.4 ART er også absolutt å anbefale ;) 

Takk for tips. Fant et brukt Nikkor 50 1,4 på finn, så det ser ut som at heg går for det.

9 timer siden, Gorg skrev:

Så ikke på prisen.. :o

1.4 hos Nikon er også veldig bra. 

Du har 35mm fast og et standard zoom da i tillegg til snart 50? 85 eller 100mm er fint til bilfoto også, får et annet perspektiv av bilen enn 35 og 50

Nei, det var litt drøy pris for en blinklyspære..

Jeg hadde først Nikon D40, og så kjøpte jeg D5200 og alt utstyret svorgeren min hadde når han kjøpte inn fullformat-kamera.  Har følgende linser:

  • Nikon 35mm 1,8
  • Nikon 18-55mm (kit-linse)
  • Nikon 55-200mm
  • Sigma 30mm 1,4
  • Sigma 17-70mm (denne jeg har brukt mest)
  • Sigma 8-16mm (vidvinkel)
  • Tamron 18-270mm

Var ute og tok noen bilder nå når solen nesten var gått ned med 35mm, satser på å få redigert de en av de kommende dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.5.2016 at 9.46, Clarity skrev:

Hender det til tider at du savner luftunderstellet? 

Tja, det hender vel at jeg savner det praktiske. Men det er digg å sette seg i bilen uten å tenke på høyde, lufttrykk osv.

9 timer siden, Gorg skrev:

Veldig fine bilder :D Nydelig bil, mye fine detaljer!

Tusen takk! :)

-

Var på hjulstilling idag, så nå har alle 4 hjulene rett over 3 grader camber og ca 10 minutter spissing på hvert hjul. Var ikke langt ifra sånn jeg hadde justert det på forhånd, men nå er alt på stell. Mottok ZHP-girkule idag, digg å holde i. Nå trenger jeg bare håndbrekkhåndtak i Novillo-skinn så er alle detaljene på plass.

27020621062_61c7224bd9_h.jpg

26509561924_d1047bc6c0_h.jpg

Har også begynt å farge ene setet, tre strøk med svamp er ferdig, så nå skal det sprayes på tre strøk med brunt + tre strøk med sealer. Fargen vil forandre seg mye når sealer kommer på. Venter fortsatt på de andre setene og dørtrekkene.

27020625482_65355f4b47_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å farge kuene igjen, ja! :) Følger med i spenning, som resten av klubben! Er minst like spent på holdbarheten. 

Et lite tips: Rule of thirds :) Ikke til å følges slavisk, men hadde gjort prikken over i'en på et par av bildene som falt litt utenfor. Haha. Ellers ser det jo flott ut, som vanlig. 

Savner ZHP kulen selv. Får vel drite i den svindyre moddete med belysning og gå for standard ZHP med 6 gir. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BjornarHS skrev:

Spennendes å se resultatet, men tror det blir en pen farge-kombo! :)

Det blir nok en fin brytning. :)

4 timer siden, Thundercoil skrev:

Begynt å farge kuene igjen, ja! :) Følger med i spenning, som resten av klubben! Er minst like spent på holdbarheten. 

Et lite tips: Rule of thirds :) Ikke til å følges slavisk, men hadde gjort prikken over i'en på et par av bildene som falt litt utenfor. Haha. Ellers ser det jo flott ut, som vanlig. 

Savner ZHP kulen selv. Får vel drite i den svindyre moddete med belysning og gå for standard ZHP med 6 gir. :P 

Baksetene er ferdige. Hadde jeg bare fått resten av tingene i posten så hadde jeg vært glad. 

Morsomt at du sier det, for jeg tenker ofte at jeg må ta bilder av bilen der bilen er satt til siden i bildet. Men så glemmer jeg det når jeg tar bilder. Det var ikke noe spesielt bra location for å ta bilder heller. Der jeg skulle ta bilder var det plutselig masse biler parkert. :(

Hva skal man med lys i girkule? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Thundercoil skrev:

Savner ZHP kulen selv. Får vel drite i den svindyre moddete med belysning og gå for standard ZHP med 6 gir. :P 

Man får kjøpt original kule med lys, men ettersom den kun leveres til F10 M5, som igjen kun leveres med manuell i USA, må den kjøpes derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info :) 

Frode: Skjønner :) Mye å tenke på. Selv øver jeg på det tekniske først, så kan man implementere location, komposisjon osv. senere. Skal man gå rundt med alle reglene i tankene, blir man bare begrenset. Kan være lurt å ta noen steg bak, eller zoome litt ekstra ut, så kan du heller croppe det perfekt senere. Mange kamera kan jo få opp 3-delt grid også, som kan være et kjekt hjelpemiddel. Du er også flink til å eksperimentere med vinkler :) 

Hva skal man med belyst girkule? Har overhodet ikke behov for det, men tenkte bare på det siden M5 kassen har det fra før. Haha. Får se om det er grei pris på F10 M5 sin. Den andre koster rundt 4K. Drøyt når den originale "bare" koster mellom 700-1000 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Thundercoil skrev:

Takker for info :) 

Frode: Skjønner :) Mye å tenke på. Selv øver jeg på det tekniske først, så kan man implementere location, komposisjon osv. senere. Skal man gå rundt med alle reglene i tankene, blir man bare begrenset. Kan være lurt å ta noen steg bak, eller zoome litt ekstra ut, så kan du heller croppe det perfekt senere. Mange kamera kan jo få opp 3-delt grid også, som kan være et kjekt hjelpemiddel. Du er også flink til å eksperimentere med vinkler :) 

Hva skal man med belyst girkule? Har overhodet ikke behov for det, men tenkte bare på det siden M5 kassen har det fra før. Haha. Får se om det er grei pris på F10 M5 sin. Den andre koster rundt 4K. Drøyt når den originale "bare" koster mellom 700-1000 :P 

Det kommer nok litt etterhvert tenker jeg :) Takker for tips.

Hvis du har lys i girkule allerede så skjønner jeg at du vil ha det. Jeg har ikke det i min bil og har aldri tenkt på det heller. Betalte 600kr for min på ebay inkl frakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...