Gå til innhold

Avstemning på Kjøp & Salg i forumet eller ei. Avsluttet


mkj
 Share

Nye eller gamle Kjøp og Salg på Bimmers?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilket alternativ for kjøp og salg ønsker du på Bimmers i framtiden?

    • Jeg ønsker å beholde NYE kjøp og salg
    • Jeg ønsker å få tilbake GAMLE kjøp og salg i forumdelen


Anbefalte innlegg

Tok et raskt søk på deler på 740 nå. Og fikk opp alle biler som har samme del.

post-49693-0-44095200-1383249180_thumb.j

post-49693-0-35501600-1383249197_thumb.j

Når det er så mye forskjellige biler som har samme del kan det bli tungvindt å dele opp i modeller.

Jeg hadde foreksempel aldrig tenkt på å se etter deler til en E52 Alpina V8 roadster når jeg skal ha deler til min bil.

Da kan delen ligge til salgs i en tråd jeg ikke kommer til å se på siden den ligger under et karosseri jeg ikke skal ha deler til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med denne avstemmingen er jo at mange av de som stemmer for det gamle, ikke har satt seg noe særlig inn i det nye systemet. 

 

Her blir det nevnt mangel på kategorisering, og at det er alt for rotete, selv om det nye inneholder en enorm mengde kategorier. Du får det jo ikke mer spesifisert enn i det systemet. Ønsker du derimot å ikke spesifisere det så nøye så kan du også gjøre det, og på den måten møte på ting du i utgangspunktet ikke så etter. Klikk på kategoriene i listen til venstre og se hvordan de usorterte og rotete annonsene plutselig sorterer seg i den graden du ønsker å spesifisere dem  ;)

 

Det blir også nevnt at det gamle må kategoriseres enda mer for å fungere optimalt, men samtidig blir det påpekt at det var lettere å finne ting man ikke så etter i det gamle systemet. Hva skjer om det blir mer kategorisert? Jo, du spesifisere hva du leter etter. Du kan ikke se emner fra alle kategoriene samtidig, du må ut og inn, og bla deg gjennom kategori etter kategori. Da mister du jo et nøkkelargument i den saken...

 

I tillegg ønsker flere at annonsekvaliteten skal bli bedre med påkrevde felt, og bilder i annonsetrådene. I det nye systemet er det jo en hau av slike felt som skal gjøre det enklere for annonsestarteren å få frem all den nødvendige informasjonen som motparten ønsker. Nei, da ble det plutselig for mye jobb å lage annonse... men ikke om noe slikt hadde vært i en tråd istedenfor  :-s

 

Syns folk burde klare å se forbi selve designet (som absolutt ikke er optimalt slik det er idag) og heller se på alle funksjonene i systemet som skal gjøre det enklere for både selger og kjøper.  :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva om man beholder det nye.. men man kan linke anonsen sin til flere kategorier,

 

la oss si man har en del som passer både til e30 og e36 da kunne man krysset av kategori e36 og e30 også ville man fått den opp i begge kategorier,

da er det også litt opp til selger å vite hvilke biler delen passer på

men jeg ville helst foretrukket et sånt system så jeg slipper å se på 1000000 e30 og e34 anonnser før jeg finner en til e8x

så jeg ville helst at man kunne gå inn på det karosseriet man er ute etter deler til og se der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med denne avstemmingen er jo at mange av de som stemmer for det gamle, ikke har satt seg noe særlig inn i det nye systemet. 

 

Her blir det nevnt mangel på kategorisering, og at det er alt for rotete, selv om det nye inneholder en enorm mengde kategorier. Du får det jo ikke mer spesifisert enn i det systemet. Ønsker du derimot å ikke spesifisere det så nøye så kan du også gjøre det, og på den måten møte på ting du i utgangspunktet ikke så etter. Klikk på kategoriene i listen til venstre og se hvordan de usorterte og rotete annonsene plutselig sorterer seg i den graden du ønsker å spesifisere dem  ;)

 

Det blir også nevnt at det gamle må kategoriseres enda mer for å fungere optimalt, men samtidig blir det påpekt at det var lettere å finne ting man ikke så etter i det gamle systemet. Hva skjer om det blir mer kategorisert? Jo, du spesifisere hva du leter etter. Du kan ikke se emner fra alle kategoriene samtidig, du må ut og inn, og bla deg gjennom kategori etter kategori. Da mister du jo et nøkkelargument i den saken...

 

I tillegg ønsker flere at annonsekvaliteten skal bli bedre med påkrevde felt, og bilder i annonsetrådene. I det nye systemet er det jo en hau av slike felt som skal gjøre det enklere for annonsestarteren å få frem all den nødvendige informasjonen som motparten ønsker. Nei, da ble det plutselig for mye jobb å lage annonse... men ikke om noe slikt hadde vært i en tråd istedenfor  :-s

 

Syns folk burde klare å se forbi selve designet (som absolutt ikke er optimalt slik det er idag) og heller se på alle funksjonene i systemet som skal gjøre det enklere for både selger og kjøper.  :beer:

 

 

Men hva med det fakta at det ikke er en del av forumet lengre..

Det du sier er jo kjempegreier når man skal arkivere noe. Ryddig og oversiktlig og lett å finne frem igjen. 

Men jeg som sitter og leser i forumet kommer ikke over ting som er til salgs med mindre jeg går inn på kjøp og salg og det gjør man kanskje ikke så ofte? 

Jeg har heller ikke for vane og saumfare finn.no når jeg ikke er ute etter noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte på den nye. Herlig å slippe å sortere gjennom dynger av annonser med typ "selger felga mine" som overskrift - her får du i alle fall et bilde å sjekke ut før du klikker.

Ett forslag: Kan dere PLEASE gjøre salgssted til et tvunget felt i annonsen, altså at det må være fylt ut for at annonsen skal publiseres? Er så ufattelig lei av selgere som ikke klarer å få det med i teksten, "hvor?" var jo det desidert mest spurte spørsmålet på forumet (eller, etter "pris?" kanskje ;). )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker helt klart gamle systemet, men det er kanskje pga jeg omtrent bare sitter på mobilen nær jeg sitter på bimmers, og der igjen kun bruker tapatalk :P Synd det ikke ble støtte for det ..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte også for gamle løsningen. Syns det nye systemet ble altfor rotette, for mye i en oversikt. Vi trenger inndelingene i felger, annet osv osv.

 

Jeg har sett mye lignende svar som dette, så for meg virker det som om folk kanskje bør sette seg litt bedre inn i hvordan det nye fungerer. Evt. gjøre kategoriene mer tydelige.

 

 

Hvordan er forresten muligheten til å integrere den nye delen i den gamle i samme stil som det er gjort på bimmerpost.com?

 

Eksempel: http://www.e90post.com/forums/forumdisplay.php?f=96 (trykk på en tilfeldig annonse i tillegg)

 

Dette fungerer på mange måter som det nye, men har en struktur, brukervennlighet og oppbygning som et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...