Gå til innhold

"Increased battery discharged" i 5-serie e6x (løst)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Betteriet er ikke byttet tidligere, så jeg har ingen som helst grunn til å tro at det er noe som er feil her. Om det likevel hadde vært tilfelle, vil jeg tro jeg hadde fått symptoner for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tilbake i BMW verdenen med 08 520D E61!. Tar opp igjen denne tråden istedet for å starte en ny.. Jeg får også disse feilmeldingene. Increased battery discharge med både bilde av bil på bukk og batteri. Klokke og dato nullstiller seg pluss at jeg synes klokken ofte går for sakte.. (mulig jeg innbiller meg dette). I tillegg har vinduspusser bak begynt sitt eget liv med å gå et par runder for å stoppe midt på ruta. Får også noen ganger feil på høyre ryggelys. Er det kabelbrudd i bakluke som trolig er mitt problem da, som noen skrev over her? Hadde service i januar og lading og batteri ble da målt til ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ok! Da får vi ta en verkstedtur igjen! Resultatet legger jeg ut her.

Tja.. Bilen måtte på verksted da kompressoren til nivåreguleringen tok kvelden.. (ps. kjøp kompressor på ebay Tyskland! 2800 kr for ny istedet for 8500 på f.eks. GS) Tlbake til emnet.. fant ikke noe brudd i kabel i bakluke. Får heller ikke noen feilkoder. Vinduspusser bak lever sitt eget liv som vanlig. Går et par runder for å stoppe midt på ruta. Og etter å ha brukt den noen ganger funker den ikke lenger. Noen tips? Har ikke fått meldingen increased battery discharge enda, men den kommer nok sikkert igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg ser jeg har helt glemt å oppdatere her.

 

Ny IBS-sensor ble handlet inn et halvt år etter jeg laget tråden, men grunnet god gammeldags latskap gikk det en god stund før denne ble installert.

 

Uansett, den kom på plass i vår en gang, og jeg har ikke hatt noen feilmeldinger eller problemer etterpå.

 

Batteriet er fortsatt det samme, og dette har heller ikke blitt ladet noe ekstra i løpet av disse snart to årene siden dette skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter fra e60 tråden:

 

Hadde for et par uker siden melding om battery discharge, og nå driver klokka å går feil, går mer og mer for sent for hver dag.

La også merke til at ringene ikke lyser opp når jeg låser opp bilen.

 

Målte batteriet nå rett etter parkering og fikk 11.8, skal måle igjen når den har stått noen timer, og i morgen tidlig for å se om det blir dårligere.

Det hørtes litt ut som om den drog litt tungt igang idag morges.

 

Prøvde forøvrig å måle strøm på punktene under panseret, men den var særdeles ustabil å måle på, så måtte måle på batteriet bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vanlig syrebatteri bør ha hvilespenning på 12.5v-12.7v når det er iorden og opplada. Jeg har selv at AGM batteri og det ligger på 12.8v-12.9v om morgenen. 

 

Har en slik som dette stående i sigarettenneren, da kan jeg lese av gjennom vinduet mens bilen er i dvale. 

 

43-332_xl_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...