marius paulsen Skrevet Mars 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2014 jeg er helt sikker på at det ikke er noen feil med bilen. tenker at løsningen vel bare er å kjøpe piggdekk.. sikkert en grunn for at vi har piggdekk på brøytebilene våre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Ja piggdekk løser nok problemet, prøv med kjettinger også når du først er i gang Er det brøytebilen bruker iallfall.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Mars 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2014 Ja piggdekk løser nok problemet, prøv med kjettinger også når du først er i gang Er det brøytebilen bruker iallfall.... kjører brøytebil hele vinteren og har ikke brukt kjettinger i vinter.tror ikke at noen av de andre sjoførene våre har hatt på kjettinger heller;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mars 24, 2014 Share Skrevet Mars 24, 2014 Har 245 på min F10, aldri hatt problemer på vintern. Og kjører ofte på vinterveier i vinterhalvåret, er ikke bare nede på Romerike/Oslo regionen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 24, 2014 Share Skrevet Mars 24, 2014 har 245/45/19 på min jeg også, ikke hatt noen problemer selv. Fikk kjørt litt på snøføre i vinter og det gikk veldig greit. Du har sjekket lufttrykk osv? Jeg bruker 3bar på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LydMekk Skrevet Mars 24, 2014 Share Skrevet Mars 24, 2014 Piggfritt er noe dritt på BMW...tunge biler og bakhjulstrekk. Bruker 235 og 255 - 18 på min E38 med Hakka 7 Pigg og den er fantastisk på vinterføre. Brukte 225 - 17 på en E46 tidligere også med Hakka 7 Pigg og den var også bra på vinterføre. Enkel oppskrift mann, skift ut de piggfrie med piggdekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 24, 2014 Share Skrevet Mars 24, 2014 Piggfritt er noe dritt på BMW...tunge biler og bakhjulstrekk. Tull og tøys... Ja piggfritt en noe dritt hvis du skal være gjerrig og kjøper billigdekk, BMW er ikke tyngre enn tilsvarende biler heller. Jeg har aldri hatt noe problemer på vinterføre med mine BMWer med piggfri, men så har jeg alltid kjørt med testvinnede Nokian Hakkapelitta. Til og med E34en min tar seg frem de fleste plasser uten problemer Men jeg har alltid kjørt på temmlig smal dimensjon, 195 på E34, 205 på E39 og 225 på E90 Ja BMW har bakhjulstrekk men de har også 50 50 vektfordeling som gjør den veldig gode på vinterføre i forhold til andre bakhjulstrekkere som er lette i hekken. Min E90 er langt bedre på vinterføre en min tidligere framhjulsdrevene Audi A6 med Continental piggfri BRIO og D.Toft reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 25, 2014 Share Skrevet Mars 25, 2014 Piggfritt er noe dritt på BMW...tunge biler og bakhjulstrekk. Bruker 235 og 255 - 18 på min E38 med Hakka 7 Pigg og den er fantastisk på vinterføre. Brukte 225 - 17 på en E46 tidligere også med Hakka 7 Pigg og den var også bra på vinterføre. Enkel oppskrift mann, skift ut de piggfrie med piggdekkene. Tullprat! Piggfritt blir ikke dårligere, av at en bil er tung, eller har bakhjulstrekk. Ikke vær kjip på kronene, og kjøp skikkelige dekk i rett dimensjon. Så fungerer piggfritt kjempeflott. Ellers, dagens BMW'er er ikke spesielt tunge sammenlignet med andre sammenlignbare merker. D.Toft reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mars 25, 2014 Share Skrevet Mars 25, 2014 Har du prøvd å justere lufttrykket? Ikke sikkert det som står oppgitt i dørkarmen er det mest ideelle akkurat for dine dekk, spesielt siden nordiske vinterdekk er mye mykere enn kontinentale vinterdekk. Kan også variere ganske mye hvor bra et dekk er på forskjellige bilmodeller. Kjører selv ganske mye på vinterveier, og savner skjeldent piggdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mars 25, 2014 Share Skrevet Mars 25, 2014 Fattern har hatt sin f10 i snart 4 år og han synes den er kjempe bra på vinter føre. Så lenge det er varme i dekkene. I januar så var det veldig glatt noen steder og uten varme i dekkene var ikke bilen gode å kjøre, men når han fikk opp temperaturen i dekkene ble det en helt annen sak. Da sitter bilen mye bedre uansett føre. Og som CrZyWiz sier kjøp ordentlige piggfrie så fungerer det veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Handlet en F10 i januar, denne er skodd med Hakka 7 i dimensjon 225/55-17 altså samme dimensjon som trådstarter. Godt fornøyd med dekk og bil på varierende vinterføre, den er minst på høyde med min forrige E61. Anti-spinn funksjonen kjennes mer effektiv ut på F10, opplever ingen problem med fremkommelighet selv på løssnø og slaps. Senk gjerne lufttrykket litt dersom du skal kjøre på virkelig dårlig føreforhold og trenger maksimalt grep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 jeg har ingen problemer med framkommeligheten,jeg kommer meg godt frem. problemet er hvordan bilen føles på vinterføre. den føles nervøs og det slipper lett. min gamle e91 var veldig stødig på vinterføre og når den mistet grepet så var det lite dramatisk. hadde hakka 7 med pigg på min e91. jeg tror som sagt at jeg skal kjøpe piggdekk for å se om det blir bedre. skal komme med tilbakemelding når jeg får testet det. men det er så sent på vinteren nå at det blir kanskje ikke før til neste vinter igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Sikker på at hjulinnstillingene dine er riktige? Har du prøvd å bytte fram og bakhjul omhverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 Siden bilen er meget stabil og fin på barmark og det ikke er antydning til skjevslitasje samt at bilen nylig har vært verkstedskontrollert så går jeg ut fra at det tekniske er bra. Hvorfor skal jeg bytte om på dekk når alle er nye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Siden bilen er meget stabil og fin på barmark og det ikke er antydning til skjevslitasje samt at bilen nylig har vært verkstedskontrollert så går jeg ut fra at det tekniske er bra. Hvorfor skal jeg bytte om på dekk når alle er nye? Jeg kjører både piggfritt og piggdekk(Michelin begge) som Taxi, enda lengre nord en deg. Og jeg merker ikke forskjell med unntak av is, ergo forskjellen pigg vs piggfritt alene, skal ikke gi de problemene du opplever. Faktisk hadde bilen byttet dekk før jeg overtok bilen, og jeg merket null og nada. Hvordan hastighetskode har dekkene dine? Datomerking på dekk? Ellers er det også slik, at enkelte dekkmerker, ikke passer like gode på alle biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå