Gå til innhold

Min E61 530dAT Siste oppdatering: Straight quad pipe, SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

Lekkert. Du må få byttet ut spylervæsketanken din, slik at du får på luftekanalene! :)

Hmm, sjekka i delefilmen til gsbildeler, og fikk opp samme dele nummeret på E61 M5 og E61 530d.....  :unsure: 

Trodde også det var forskjell på tankene pga. luftinntaket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Så vidt jeg husker er det forskjellige tanker, ettersom luftinntaket ikke passer på vanlig standard E6x. Jeg fant to forskjellige delenumre, hhv. 61667179454 som passer alle E61 inkl. M5 og 61668041717 som kun passer E61 M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
On 22.10.2015 at 11.04, Saltkjelen skrev:

Hmm. Så vidt jeg husker er det forskjellige tanker, ettersom luftinntaket ikke passer på vanlig standard E6x. Jeg fant to forskjellige delenumre, hhv. 61667179454 som passer alle E61 inkl. M5 og 61668041717 som kun passer E61 M5.

Ja, har bestilt meg nye luft inntak, + ny spylvæske tank for E61 M5.
Har også orginal E61 M5 bakfanger på vei fra Tyskland. :)

Har ellers fått handla inn org. 20mm M5 E61 stabstag bak, som skal monteres asap, sammen med helt nye foringer og nye kyllingbein. :)

DSC_4515.thumb.JPG.b78af5f1baaf7f7824850

 

 

Har ellers mangen nye planer for bilen, men det var den tida da.. :)

Har handla ny "konebil" også, det blei ein E61 525DAT, Saphireschwarz.


Ett par dårlige bilder av begge bilene.

DSC_4482.thumb.JPG.ed20afb78d614547adbab

 

DSC_4519.thumb.JPG.ac2b2dfedb7d3f434f086

Konebilen er kjipt utstyrt dessverre, ingen M-sport fangere, ratt osv, bare HIFI anlegg, vanlig grått taktrekk, ingen KOPPHOLDERE!!?, ikke elektrisk bakluke, kun standard stoler osv.
Har planer om å sette i comfort stoler med massasje og kjøling i min 530d etterhvert, så da blir det vel å sette mine comfort stoler i 525`en. :)

Kommer med nye oppdateringer rett over påsken, da skal sommerhjula på og coilovers skal settes ett stykke ned 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 17.3.2016 at 12.34, Skulebollen skrev:

Må oppdatere med om det er stor forskjell med m5 stabstag :) synes min e61 m sport er vel soft bak

Jupp, will do.... :)

 

Da var FLA ettermontert, fungerer meget godt. Skal prøve meg på litt custom coding på sikt, mtp. hastighet for inn/ut kobling, sensitivitet osv.

 

DSC_4641.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
20 timer siden, Gorg skrev:

25mm? Hadde du noe mindre før? Hvis du ikke hadde spacere må det være svær forskjell

Sammenligningsbilder før/etter?

Hadde bare 5mm først, og da måtte coiloverene stå på max høyde, for å ha klaring til felg. Satte på 25mm nå, og da fikk eg klaring nok til å stille coiloverene ned til ønsket høyde. Har 9,5x20" et 22 felger foran. Så med spacing, så havner et på -3 nå.

her er ett bilde med max høyde og 5mm spacing.uploadfromtaptalk1445273329818.JPG

I bilde under kan man se klaring problematikken, max høyde og 5mm også her.

uploadfromtaptalk1445273314134.JPG

Bilde under her, for sammenligning.

Ønsket høyde og 25mm spacing.

 

DSC_0059.JPG

 

21 timer siden, Saltkjelen skrev:

Herlig E61! Har du forsket litt mer på kodingen om hastighet og slikt på FLA?

Takk for det, begynner å nærme meg looken eg ønsker. Har org. M5 bakfanger, straks klar for lakk, så da blir det quad eksos også. + M5 speil, som eg er på jakt etter. Få på plass di tingene, så er eg nok ferdig med det utvendige :)

 

Har ikkje hatt tid å forske på FLA'EN nei, står på min todo liste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har 9,5 et 20 på min, gikk ikke uten spacere med originaldempere og senkefjører. Så monterte 5mm spacere, alså da et 15. Synes dette sitter rimelig perfekt på originale skjermer.. planen er coilovers, men da vil jo ikke det gå da? Hvor mye plass trengte du når du hadde et 17? For at coilovers gikk klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...