Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Gabz skrev:

Trodde ikke det skulle holde såpass. Ganske imponerende :) Må prøve det neste vinter selv.

En årsak til at det holder godt og nesten ikke har flasset er nok at jeg la på et ganske godt lag. Brukte vel 1,5 boks per felg omtrent, som er en del mer enn de reklamerer med - men nå la jo jeg på innsiden og baksiden av felgene også. Det bidrar nok til at det ikke er noen "kanter" på folien som kan løsne og dras av etter hvert :) Fikk tilsendt to bokser til nå, så kommer til å gå over felgene før de skal på til vinteren igjen, blant annet spraye over de 3-4 stedene hvor det har begynt å flasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dag har jeg fått lettet litt på kontoen med service hos Bavaria Arendal. Alltid god service der og ekstra hyggelig med positiv beskjed fra mekaniker :) 

Fått tatt oljeskift med oljefilter, kjøretøyskontroll og EU-kontroll, samt byttet bremsevæske, drivstoffilter, luftfilter og mikrofilter. Imponert over null merknader både på kjøretøyskontroll og EU-kontroll, bilen har tross alt passert 126.000 kilometer nå :) 

Satser på en ordentlig polering av doningen og omlegging til sommerfelgene i løpet av uken.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forresten også prøvd nye F30 330e i dag - knallbil som i alle fall fikk frem smilet hos meg (i Sport-modus riktignok) :D 

Godt drag hele veien og skikkelig sprek, rent estetisk er F30 blitt veldig pen etter LCI. Merker den er en anelse tung og vinglete, men tror det er mye forbedringspotensiale her med senk og litt bredere lavprofildekk. Med avgiftsfordelene fremstår den som et veldig godt kjøp, selv om en må hive på minst 150.000 i ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21. mars 2016 at 21.21, Walkabout skrev:

I dag har jeg fått lettet litt på kontoen med service hos Bavaria Arendal. Alltid god service der og ekstra hyggelig med positiv beskjed fra mekaniker :) 

Fått tatt oljeskift med oljefilter, kjøretøyskontroll og EU-kontroll, samt byttet bremsevæske, drivstoffilter, luftfilter og mikrofilter. Imponert over null merknader både på kjøretøyskontroll og EU-kontroll, bilen har tross alt passert 126.000 kilometer nå :) 

Satser på en ordentlig polering av doningen og omlegging til sommerfelgene i løpet av uken.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Hva måtte du betale for denne servicen? Dette er en hovedservice sant? Vår F11 har gått ca 80000 nå og skal på mellomservice med bytte av bremsevæske. Bilia skulle ga 7500 kr for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med mellomservice og hovedservice? Bilen gir jo beskjed selv hva som skal byttes, også er det faste intervaller på filtre. Pris for alt det ovennevnte er rett rundt 10.000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tatt en skikkelig polering av bilen, tidsforbruk rundt 12 timer. Lakket opp calipperene og byttet til sommerfelg med nye bakdekk. Også er det deilig når det står neste service om 30.000 km eller 03/2018 i displayet :)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

 

image.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorg skrev:

Ser ut som et veldig bra resultat! 

Hva har du lagt på av forsegling/voks?

Hvilken lakkboks brukte du? Litt lyst å prøve det samme men med blå farge. Må det herdes lenge?

Takk for det! Kjører full runde med Surfex HD, Prickbort og IronX, berøringsvask, gul clay fra Swissvax også avslutter med cleaner fluid og Shield fra Swissvax. Veldig fornøyd med denne voksen :) Autobahn på felger og Pneu på dekksider.

Jeg har brukt en calipperspray som jeg får tak i på BilXtra de siste seks-syv årene, og er godt fornøyd med den. Første gangen tar det litt tid, for det er viktig å gjøre rent calipperen ordentlig og få dekket nok. Deretter kjører jeg bare en lett oppfriskning før hver sommersesong, nå tar det bare fem-seks minutter med lakking og herding siden jeg kun tar ett strøk. Hvis man går over med et strøk varmebestanding klarlakk over så blir det litt mer holdbart og blankere, men det var jeg tom for denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.2.2016 at 13.58, Walkabout skrev:

Fikk tilbakemelding på forumet til DCN nå om at selv ikke felgrens med syre påvirker folien noe, så da skal det nok gå fint å få folien ren og pen. Jeg skal sjekke dette ut til helgen også kan jeg gi beskjed hvordan resultatet blir.

Litt OT, men har gått til innkjøp av Foliatec sin caliperlakk. Kommer til å ta en test av den nå ila. april når bilen skal få en runde med spa behandling :) Får se om det er verdt pengene og kan være et alternativ ;) 

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...