Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, synes det ser veldig stilig ut på F12, men må jo se originalt ut om det skal funke på F10/11 og. Får tenke litt på det - takk for tilbakemeldinger. Mulig inntrykket til LED-striper som tåkelys på BMW endrer seg litt over tid nå som dette kommer på flere og flere av BMW sine nye modeller :) 

LED tåkelys fra F10/11 LCI frister, men dette skal være "umulig" å kode på grunn av forskjellige lysmoduler, dessuten er det ganske dyre deler, så det dropper jeg. Da kan jeg heller sette inn noen LED-pærer i de jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Walkabout skrev:

Hmm, synes det ser veldig stilig ut på F12, men må jo se originalt ut om det skal funke på F10/11 og. Får tenke litt på det - takk for tilbakemeldinger. Mulig inntrykket til LED-striper som tåkelys på BMW endrer seg litt over tid nå som dette kommer på flere og flere av BMW sine nye modeller :) 

LED tåkelys fra F10/11 LCI frister, men dette skal være "umulig" å kode på grunn av forskjellige lysmoduler, dessuten er det ganske dyre deler, så det dropper jeg. Da kan jeg heller sette inn noen LED-pærer i de jeg har.

Må si meg enig at på F12 ser det veldig bra ut, men føler det blir litt jalla på din ellers strøkne bil. Hvorfor ikke fjerne tåkelysene og sette inn deksler fra M550d? :) Det er en jobb som tar 30 min totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Må si meg enig at på F12 ser det veldig bra ut, men føler det blir litt jalla på din ellers strøkne bil. Hvorfor ikke fjerne tåkelysene og sette inn deksler fra M550d? :) Det er en jobb som tar 30 min totalt. 

Jeg vurderer det også, men liker egentlig å ha tåkelysene der :) Selv om det ser enda litt mer clean ut uten tåkelys.

Det jeg dog skal på lysfronten er å få kodet det slik at AE lyser med full styrke hele tiden (også i kombinasjon med nærlys), tror det kan bli greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er veldig viktig at du har din bil som du vil ha den (noe jeg synes du er flink til), synes du de lys stripene er fine så går du for den løsningen. Du har bilen for deg, ikke alle oss andre ;) Jeg fikk mye tyn da jeg monterte skvettlapper på min, samme da jeg lakka kaliperne blå og satt på M emblemer. Men sannheten er at disse oppdateringene er de jeg er mest fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg en genial app som fjerner hele DAB-problematikken for min del. Norsk Bilradio heter den. Man velger sine favorittkanaler også kan man svitsje mellom disse med bilens egne knapper og på rattet (eller på telefonen om man vil). Artist og sang kommer også opp i iDrive. Helt genialt! :D 

IMG_1011.PNG

IMG_1012.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.1.2017 at 12.28, Walkabout skrev:

Hmm, synes det ser veldig stilig ut på F12, men må jo se originalt ut om det skal funke på F10/11 og. Får tenke litt på det - takk for tilbakemeldinger. Mulig inntrykket til LED-striper som tåkelys på BMW endrer seg litt over tid nå som dette kommer på flere og flere av BMW sine nye modeller :) 

LED tåkelys fra F10/11 LCI frister, men dette skal være "umulig" å kode på grunn av forskjellige lysmoduler, dessuten er det ganske dyre deler, så det dropper jeg. Da kan jeg heller sette inn noen LED-pærer i de jeg har.

Jeg har forsket en del på dette med originale LED tåkelys fra LCI utgavene. Mange sier det er forskjellige FRM´s, noe som BMW har avkreftet til meg på en mail. Alle F10/F11 har samme FRM fra 2011 og oppover. Jeg bestilte mine lykter idag og er spent på om jeg får til å kode dette inn med Autologic som vi har på verkstedet der jeg jobber eller om jeg må benytte org BMW-tester :) Om dette fungerer så er det den DESIDERT fineste og beste løsningen8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BimmerFan! skrev:

Denne der var jo rett og slett genial! 

Vet du om bilde kommer ved bruk av USB kabel ? :) 

Ja, synes dette var midt i blinken :) Mulig det kommer bilde ved USB, men da er det nok i så fall bare logo for radiokanalen, ikke noe albumgrafikk (kun logo for radiokanal som vises på låst skjerm på iPhone ved avspilling). Har dog ikke testet dette enda, da jeg kun overfører via blåtann :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stiandyb skrev:

Jeg har forsket en del på dette med originale LED tåkelys fra LCI utgavene. Mange sier det er forskjellige FRM´s, noe som BMW har avkreftet til meg på en mail. Alle F10/F11 har samme FRM fra 2011 og oppover. Jeg bestilte mine lykter idag og er spent på om jeg får til å kode dette inn med Autologic som vi har på verkstedet der jeg jobber eller om jeg må benytte org BMW-tester :) Om dette fungerer så er det den DESIDERT fineste og beste løsningen8)

Dette høres jo veldig interessant ut - hold meg gjerne oppdatert om hva du kommer frem til her! Kommer definitivt til å gå for den samme løsningen dersom det lar seg gjøre å kode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i utgangspunktet ettermonterte LED-striper ser veldig Biltema ut, men jeg håper du prøver :) F10 er såpass ny at jeg ikke tror det blir rart om du klarer å montere stripene på en måte som ser original ut. Er noe annet med å montere LED-striper på en gammel e36. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eselfjes skrev:

Jeg synes i utgangspunktet ettermonterte LED-striper ser veldig Biltema ut, men jeg håper du prøver :) F10 er såpass ny at jeg ikke tror det blir rart om du klarer å montere stripene på en måte som ser original ut. Er noe annet med å montere LED-striper på en gammel e36. 

Ja, jeg tror det kan bli tøft - ble enda mer lysten nå som jeg så hvor moderne det ble på G30 også. Kan bli kledelig å integrere det i 550d-deksler også, slik som her :) 

f11 ssp led.jpg

f11 ssp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...