Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

1 time siden, 04E46330XD skrev:

Tror alle servosystem er selvluftende som Otis er inne på lenger oppe her..

Mye mulig det. Har brukt bilen en del i dag, blant annet en tur til Kristiansand og rundt forbi og har kun hørt ulyden en gang. Men jeg må nesten være sikker på at ting er i orden, vi skal blant annet kjøre ned til Italia nå i Juni. Orker ikke noe tøys på langtur ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Mye mulig det. Har brukt bilen en del i dag, blant annet en tur til Kristiansand og rundt forbi og har kun hørt ulyden en gang. Men jeg må nesten være sikker på at ting er i orden, vi skal blant annet kjøre ned til Italia nå i Juni. Orker ikke noe tøys på langtur ;) 

Ser noen har blitt kvitt servouling ved å tilsette Omega 917...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.5.2016 at 22.59, Fredrik 90 skrev:

Jeg tviler på at denne er byttet, men den var fortsatt veldig grønn og fin. Hvis det ikke hjelper å lufte systemet så må jeg nok til Bavaria, da bytter de sikkert olja hvis noe må fikses.

Ville ha byttet hele olja hadde jeg vært deg. Etter at jeg bytta, ble pumpa med engang mye stillere og rattet mye lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies, så skiftet jeg jo servoolje på min også, på ca 107500km, og den olje var ikke så veldig grønn lenger, men brun/svart. Forventet ikke noen endring, men syntes selv at den ble jevnere på rattet og litt lettere.

For å lufte, så ratter du helt over fra/til begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Prøver først å lufte, hjelper ikke det så forsøker jeg å tilsette Omega 917. Hjelper ikke det heller er det noe som er gæli en plass så da blir det Bavaria. 

Vist oljen din er gammel å svart, så ville eg jo ha bytta den først av alt. Får suger på biltema billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 04E46330XD skrev:

Vist oljen din er gammel å svart, så ville eg jo ha bytta den først av alt. Får suger på biltema billig.

Ja men det er bare det at oljen er grønn og fin, mulig den allerede har blitt byttet. Derfor venter jeg med å bytte olje til bilen skal på service nestegang, med mindre ulyden dukker opp igjen. Må sikkert inn til service til høsten igjen, 15 000 km går fort ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.5.2016 at 16.48, Fredrik 90 skrev:

Deg er det lenge siden jeg har sett aktiv her på Bimmers :) Ja det må dere virkelig ta til dere, makan til super service altså. Han ene sa han hadde en F31 330d mens han andre satt på det kontoret opp den lange trappa, hvis du vet hvem jeg mener så må du gjerne takke dem en ekstra gang ifra arendalitten med den blå 530en ;) Min far (som var med på treff) som nå er i markedet for å kjøpe ny BMW sa at nå ble det plutselig aktuelt å ta turen til Skien for å handle ny BMW. 

Var ett flott treff ja, godt oppmøte som du sier :) Synes det er litt artig at det arrangeres gode treff i rimelig avstand for oss sørlendinger også. Eneste som var litt dumt er at dette var på en glattkjøringsbane hvor det lå sånn sleip gugge på bakken. Det ble jo selvsagt med inn i bilen og ned i velourmattene, så jeg måtte til med en god runde med tepperenseren når jeg kom hjem. 

Hehe, ja, det har blitt en stund siden jeg har vært her nå. Må bli flinkere, men det er så mye annet i livet som har skjedd, så det har ikke vært førsteprioritet å sitte her akkurat.
Men nå som det roer seg, og jeg forhåpentligvis snart får en bil av riktig merke, så vil det forandre seg.

Det er som sagt veldig morro å høre at ordene går så fort rundt, og at fler syntes Bilsalongen er så serviceinnstilte. 
Flere kunder fra Haugesund osv, kjøper bil av oss gjentatte ganger pga. servicen sies det, og det er jo vannvittig morro å høre!
Mange fra Sørlandet også :) Det er jo veldig trivelig.

Tenker det at du pratet med Morten, som hadde F31'en, og Ole, som er daglig leder, hvis han hadde kontoret i 2. etasje, med oversikt over salgshallen? :) 

Din far er hjertelig velkommen til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

image.jpg

image.jpg

Da var man på tur igjen, lengste turen vi har hatt med denne bilen faktisk :) Bilen er en fryd av en reisekamerat, romslig, comfortabel  og berusende rask i Autobahn hastigheter. Prøver å holde gjevnt 140-150 km/t, men når det blir fri fart er det vanskelig å ikke trø til litt ekstra ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man kommet hjem :) Har tilbakelagt ca 6500 km de siste 14 dagene, 7 land og to fjellpass. Bilen har fungert supert, nok av plass og super komfort. Hverken jeg eller madammen har vært slitne, selv om de lengste strekkene var på over åtte timer. BMW sine komfortstoler er verd hver eneste krone :) Jeg kommer til å lage ett reisebrev i en egen tråd, er rett og slett for mye bilder å legge inn i denne trådenIMG_8565.JPG

IMG_9014.JPG

IMG_9119.JPG

IMG_9173.JPG

IMG_9707.JPG

IMG_9726.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har vært å fått litt priser på dekk i dag, men jeg lurer på å få litt innspill ang dette. Jeg har fått pris på dekk i dimensjon 245/35 19 og 275/30 19, priser er inkludert omlegging og balansering.

Michelin Pilot Super Sport koster komplett 10900,-

Goodyear Eagel F1 ASS koster komplett 8250,-

Pirelli P-Zero koster ca 8850,-

Så da lurer jeg på om Pilot Super Sport er så gode at de er verd de 2600 kr de koster ekstra? Jeg vil ikke ha dekk som sporer, det er det viktigste. P-Zero utgår egentlig som alternativ, delvis pga at de var veldig lang ventetid samt at en kamerat klager over støy. Han har nettopp satt P-Zero i 20" dimensjon på sin F01 740d og han synes de støyer mye, jeg synes ikke det etter å ha kjørt bilen hans.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Michelin Pilot Supert sport på vår F01, og jeg synes ikke disse er spesielt gode når det kommer til støy. Myke er de også, og slites fort ut på en så stor og tung bil. Jeg har tidligere hatt svært gode erfaringer med Pirelli P-Zero Nero, og kommer til å velge dette på samtlige hjulsett når dekkene skal byttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...