Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Blir sikkert slaktet for tipset mitt av enkelte her inne. Jeg kjører selv med Nankang NS-2 dekk, og det fungerer utmerket. Jeg har kjørt på Nurburgring, jeg har hatt 235km/t på bilen på autobanen i tyskland. Kjørt i 140-150 i regn på autobahn uten problemer eller vannplaning. Er mye dekk for pengene. Det kan godt være de støyer noe mer enn Michelin og de dyrere gutta, men det vil jeg tro er minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå forsøkt å spille av ifra både ITunes, Spotify og direkte ifra mobilen. Får bare opp denne som vanlig "not supported"

image.jpg

Slik har jeg koblet den til..

image.jpg

Viker som om kablen ikke fungerer, den får kontakt med telefonen da den begynner å lade. Synes dette er veldig rart...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si hva som er årsaken til dette, men det er nok ikke den patenten som har vært den aller beste dessverre.

Ville forsøkt med en annen telefon, og om det også feiler ville jeg forsøkt å levert den tilbake (om den er kjøpt fra forhandler)

Disse kablene finnes forøvrig også med lightning-kontakt, og de er som regel rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal gå for Y-kabel prinsippet, hvorfor ikke bare kjøpe en Tune2Air WMA3000B (om du da ikke monterer Combox)? Da har du Y-kabel-funksjonaliteten, men med blåtann streaming fra mobilen i stedet for. Funker med Spotify, Youtube, itunes og hva det måtte være. Funker som en AirPlay enhet, og pauser ved inkommende samtaler. Og koster ikke skjorta. 

Dekktips: Jeg, inkludert flere på jobb kjører på Vredestein Ultrac Vorti. En har E70 X5 M sport med 20", en har F11 520d med 18" M sport, en SL55AMG. Jeg har 19" på E91'en. Alle vi er kjempefornøyde med de, både mtp. støy og egenskaper på vått føre. Rimeligere enn de dyre merkene også. De fleste dekk fungerer bra på tørr asfalt, men har erfaringer med at det er egenskapene på vått føre og støy som skiller de. God levetid også ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik skrev:

Et godt tips er å sjekke bremselengden på slike billige dekk. Det kan godt skille så mye som 15-20% bremselengde mellom de beste og dårligste dekkene.

Bremselengde er veldig viktig for meg som tilbakelegger ett stort antall kilometer på Autobahn i året. Der skjer ting fort...

17 minutter siden, awt skrev:

Det er vanskelig å si hva som er årsaken til dette, men det er nok ikke den patenten som har vært den aller beste dessverre.

Ville forsøkt med en annen telefon, og om det også feiler ville jeg forsøkt å levert den tilbake (om den er kjøpt fra forhandler)

Disse kablene finnes forøvrig også med lightning-kontakt, og de er som regel rimeligere.

Jeg mistenker at jeg kan ha fått kabel til en enda eldre telefon, føler den ikke sitter riktig i telefonen.

Har fått den ifra Bavaria i dag, har ikke betalt den ennå da jeg også venter på noen deler til E34en. Får bare levere den igjen...

Er det omfattende å ettermontere combox? Hvem henvender man seg til for å få dette utført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple har (i praksis) bare to forskjellige kontakter, så den saken er grei nok.

Det er veldig lett å montere combox, men den må kodes etterpå. Såvidt jeg har forstått det har du også hatt software-oppdatering på bilen, så det trengs heller ikke (ulempen her derimot er at du ikke vil få BMW Apps like enkelt).

Hvem som kan gjøre det i nærheten av deg vet jeg ikke, men mulig @SweetBMW kan hjelpe (riktignok ikke helt i nærheten). Bavaria gjør normalt ikke slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23. august 2016 at 11.09, papertiger skrev:

Om du skal gå for Y-kabel prinsippet, hvorfor ikke bare kjøpe en Tune2Air WMA3000B (om du da ikke monterer Combox)? Da har du Y-kabel-funksjonaliteten, men med blåtann streaming fra mobilen i stedet for. Funker med Spotify, Youtube, itunes og hva det måtte være. Funker som en AirPlay enhet, og pauser ved inkommende samtaler. Og koster ikke skjorta. 

Dekktips: Jeg, inkludert flere på jobb kjører på Vredestein Ultrac Vorti. En har E70 X5 M sport med 20", en har F11 520d med 18" M sport, en SL55AMG. Jeg har 19" på E91'en. Alle vi er kjempefornøyde med de, både mtp. støy og egenskaper på vått føre. Rimeligere enn de dyre merkene også. De fleste dekk fungerer bra på tørr asfalt, men har erfaringer med at det er egenskapene på vått føre og støy som skiller de. God levetid også ser det ut som.

Takk for tipset ang Tune2Air, høres ikke så dumt ut og sikkert billigere enn Combox. Men kan man da bytte sanger og justere volum med Idrive hjulet og ifra rattet? Det er dette som er litt avgjørende for meg, hater å måtte sitte å fikle med telefonen mens jeg kjører.

Når det gjelder dekk så er jeg litt tilbake på Pilot Super Sport. Har fått en god pris på dem hos min faste dekkleverandør :) En bekjent igjennom jobb har nettopp kjøpt seg helt ny F10 520d xDrive, han har fått på PSS på denne og hadde bare gode ord å si. 

On 23. august 2016 at 11.13, awt skrev:

Apple har (i praksis) bare to forskjellige kontakter, så den saken er grei nok.

Det er veldig lett å montere combox, men den må kodes etterpå. Såvidt jeg har forstått det har du også hatt software-oppdatering på bilen, så det trengs heller ikke (ulempen her derimot er at du ikke vil få BMW Apps like enkelt).

Hvem som kan gjøre det i nærheten av deg vet jeg ikke, men mulig @SweetBMW kan hjelpe (riktignok ikke helt i nærheten). Bavaria gjør normalt ikke slikt.

Jeg kunne godt tenkt meg Combox, synes det er ergelig at min bil ikke har dette. Har siste softwaren ja, det BMW App greiene er jeg ikke så interessert i. 

Er det kostbart å ettermontere dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Tja, kostbart og kostbart. Skal du få noen til å ta hele jobben for deg, ender du nok opp på 4-6.000kr ferdig montert inkludert delen.

Det var jo ikke galt i det hele tatt, så for meg sånn 15-20 000 kr jeg. Da er det nok ganske aktuelt å få gjort dette etterhvert ja :) 

Må bare prioritere nye dekk og noe annet småtteri i først, så kommer jeg tilbake til det med Combox ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Har siste softwaren ja, det BMW App greiene er jeg ikke så interessert i.

Vel, BMW apps muliggjør f.eks. ting som dette, så jeg vil si det absolutt er noe å være interessert i. :)

IMG_0274_zps0lswdmdk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Takk for tipset ang Tune2Air, høres ikke så dumt ut og sikkert billigere enn Combox. Men kan man da bytte sanger og justere volum med Idrive hjulet og ifra rattet? Det er dette som er litt avgjørende for meg, hater å måtte sitte å fikle med telefonen mens jeg kjører.

Betalte vel rundt 1000-lappen for den inkl. frakt fra norsk side. Muligens noe billigere fra utlandet. Bytter sang fra rattet, ikke fra iDrive-hjulet. Volum justeres som vanlig, fra rattet eller volumhjulet, pauser ved å trykke inn volumhjulet. Pauser automatisk ved innkommende samtale, og gjenopptar automatisk etterpå. Men hadde Combox F20'en vi hadde, og må si det er en bedre integrert og feilfri løsning. I tillegg til at det er originalt. Så dersom du skal gjøre det mest sømløst, og best mulig integrert, er Combox veien å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/24/2016 at 23.41, Fredrik 90 skrev:

Det var jo ikke galt i det hele tatt, så for meg sånn 15-20 000 kr jeg. Da er det nok ganske aktuelt å få gjort dette etterhvert ja :) 

Må bare prioritere nye dekk og noe annet småtteri i først, så kommer jeg tilbake til det med Combox ;) 

Bare å si fra hvis du skal ha det montert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...