Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Svarer litt sent i tråden her, har tatt noen dagers fri ifra Bimmers. Det må til noen ganger, får enkelte brukere i andre deler av forumet litt langt opp i halsen noen ganger. Har ikke noe med diskusjonene her i tråden å gjøre, bare så det er sagt :)

F90: Kjempe pent, har du planer om å få på M spoileren? Det blir prikken over i'en :)

Takker :) M spolieren er i planene, må bare bremse ned litt akkruat så og ikke bruke opp all moroa på en gang. Vil ta litt oppgraderinger etappervis, kjedelig å gjøre bilen ferdig med en gang ;)

Fredrik

Nydelig bil!

Og jeg regnet med at du forstod at kunnskap kontra synsing, er informativt.

Dette blir mitt siste innlegg i denne software oppgradering saken. Det var slett ikke meningen at det skulle utarte seg, men svarene jeg fikk på temaet her inne ,vekket en ørliten mistanke i min logikk om at "noe" ikke stemmer.

Og jeg fikk rett.

Takk for det :) Det er alltid greit å ha en diskusjon, jeg lærte iallfall noe nytt og da har diskusjonen gjort sin "plikt" for min del.

Må huske å betale HK avgift... staten pleier iallefall å luke ut biler på finn med trimma motorer...ett par kompiser har fått innkallelse..

Dette frykter jeg over hode ikke, regner med at du heller ikke har betalt avgift for ekstra hester? Det jeg frykter mer er hvis noe ryker i motor eller drivverk hva forsikringen vil si...

Fredrik hadde ikke du noen gode skinnpleie produkter? Eller hugser eg feil nå? Eg spør likevel.. Interiøret mitt i M5'n er relativt strøkent sett bortifra noe slitasje merke på sjåførputen plassert ved mageregionen på venstre side. (rekner med dette er slitasje fra ut og påstigning da det ikke er slitasje ellers.) Mesteparten av denne slitasjen er på det blå skinnet, men en liten del på sorte. Hvilke produkter vil du anbefale? Er så sinnsykt mange produkter ved søk at man blir jo forvirret av mindre..

Jeg anbefaler Swissvax Leter Care kit :) Dette er helt suverene produkter som er lette å jobbe med og gir knallbra resultater, bruker ikke noe annet på mine biler. Akkurat på å farge opp igjen skinn er jeg litt usikker, der tror jeg andre kan svare bedre enn meg :) Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått vinterdekk med originale M-sport felger i hus også, gjorde en grei deal med Fahad og møtte han i Sandefjord. Så da var det bare hekte hengern på "Originalwagen" å dra i vei :P Må si meg veldig fornøyd, Fahad er en trivelig kar :) Felgene det er snakk om er style 350 i 18", står gode Yokohama 245 ett eller annet på. Felgene fikk seg en god vask og ett lag med Swissvax Autobahn :)

post-47692-0-27888800-1440180745_thumb.j

post-47692-0-66362200-1440181229_thumb.j

Ellers så bikka bilen 65 000 km her om dagen, fortsatt masse bil igjen vil jeg tro ;)

post-47692-0-17464300-1440180898_thumb.j

Ble også en god vask og shine her om dagen, fikk satt inn gummien med Swissvax Glossy. Elsker Swissvax produkter, helt geniale å bruke :)

post-47692-0-84610300-1440181017_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene fikk seg en god vask og ett lag med Swissvax Autobahn :)

Ble også en god vask og shine her om dagen, fikk satt inn gummien med Swissvax Glossy. Elsker Swissvax produkter, helt geniale å bruke :)

Enig. Selv om jeg foretrekker Pneu Matt.

Autobahn er helt utrolig. Fantastisk dybde i glansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord Fredrik. Kan si det samme om deg :) er storfornøyd med å ta over dine 331 Style felgene :) blir kult med 19" om vinteren

 

Bra du er fornøyd, selv klarte jeg ikke helt å vende meg til tanken om 19" på vinterføre. I utgangspunktet synes jeg 245 er litt breit for vinterdekk men har aldri prøvd det før så skal bli artig å forsøke det i vinter å se hvordan det går, er iallfall bedre enn 265 som jeg fikk anbefalt på 331 hjulene. Men noen foretrekker breie vinterhjul mens andre vil ha smale vinterhjul, der er man forskjellig :) Med tiden setter jeg nok på 235 på 350 felgene, men det får bli til neste år da Yokohama dekka ser kjempe bra ut :)

Enig. Selv om jeg foretrekker Pneu Matt.

Autobahn er helt utrolig. Fantastisk dybde i glansen!

  

Ja jeg synes da Penau Matt blir...ja nettopp litt for matt :P Med det er bedre enn ingenting, må bli flinkere til å ta det på med gjevne mellomrom.

Autobahn gjør også at felgene blir utrolig glatte og fine, bremsstøv og skit blir mye lettere å spyle av. Slipper å måtte dynke felgene i P21 hver gang, holder bare å spyle dem for så å vaske dem for hånd med såpevann og microfiber hanske :)

De felgene var fine uten tvil.

Men Fredrik,når jeg ser denne bilen ,gleder jeg meg til vi skal på langtur til Tyskland.

Det blir magisk:).

Jo takk for det :)

Ja det er bare å glede seg, vi kommer iallfall ikke til å bli slitene på turen. Sluker Autobahnmil som bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ett lite treff i dag vi som skal på tur til Nurburgring nå snart, blir nok av artige biler med i år også. Mange av bilene er jo de samme mens noen har kjøpt nye og andre er med på turen for første gang :) Selv er jeg spent på hvordan bilen går på Autobahn nå med litt flere hester til rådighet. Skal bli spennende å se om jeg tør å prøve å få den opp i 275 km/t :P

post-47692-0-40924500-1440351914_thumb.j

post-47692-0-29608000-1440351929_thumb.j

post-47692-0-19693100-1440351947_thumb.j

post-47692-0-50720300-1440351977_thumb.j

post-47692-0-35048200-1440351992_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss,kjent grønn bil og mann i grønn tskjorte :) :).

Jeg gleder meg syyykt til dette.

Jeg har på følelsen at unge lovende Fredrik skal knive litt nedover Autobahnen med en viss rød en...;).

Er utrolig glad jeg skal sitte på siden i den nyeste og sikreste bilen av de alle:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javist, der dukka du opp som linselus Jan :P

Ja det er flere i gjengen som mener 530en skal kunne klare å klå M5en, jeg har mindre hester men MYE mer dreimoment. Selv er jeg litt skeptisk, i fjor når bilen min var original så hang jeg fint på E36 M3 3,2 men E39 M5 var verre husker jeg. Hadde "greit" heng på den på mellomakselerasjoner men når veien var tom og det var bare å gi gass så husker jeg M5en dro ifra. Særlig i 200 km/t pluss hadde jeg ikke sjans, tror ikke jeg har det i år heller i de hastigheter. M5 er og blir M5, forbanna raske biler uansett hvor gamle de er :) Men tror ikke du behøver å bekymre deg, vi er så mange biler som kjører i følge og alle har ikke like raske biler så det går for det meste rolig for seg. Litt sånn småkappkjøring inn i mellom når Autobahn har ett par tusen meter uten trafikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...