Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Først av alt ,stor takk til deg for at du kunne være med å kjøpe drømmefamilie bilen min.

En fin og koslig tur.

 

Angående med skvettlapper,så er det veldig lurt.

Du sparer mye lakkslitasje på siden og til dere som lurer på gnikk og lakkslitasje under skvettlapp.

Null stress i det hele tatt.På nyere biler idag ,er skvettlappene mye mindre og bedre tilpasset karosseriet,samtidig effektive,kontra de svære som var og er til eldre biler.

Jeg har bestandig hatt skvettlapper foran på de fleste biler jeg har hatt og det har vært en god invistering for meg og bil.

Så Fredrik,lurt av deg.:).

Dessuten,er de fine på denne.

Har nye som jeg og fikk på onsdag og skal montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av ren nyskjerrighet, vil det ikke sette seg småstein og annet rusk mellom skvettlappene og lakken, for så å gnisse på de gjennom hele vinteren?

  

De ligger så tett inntil lakken ar det som kan komme inn imellom er nok bare slike små partikler som lett kan spyles bort igjen med høytrykkspyler. De er små gummipakkninger der skvettlappene er i kontakt med lakken så jeg tror ikke det skal slite bort lakken :)

Vi hadde skvettlapper på vår E46 Touring i 7-8 år. Etter 3-4 år demonterte jeg skvettlappene bak og lakken var like fin etter litt polering. Min erfaring med skvettlapper er at de ganske signifikant reduserer sprut opp på fordørene. Skvettlappene tar det værste og det vannet som kommer opp på dørene er finere fordelt. Bak er ikke effekten like god og derfor demonterte jeg disse.

  

Ja det er slike erfaringer som dette som gjør at jeg nå har valgt å montere skvettlapper, rett og slett for å redusere slitasje og sprut på på siden av bilen. Jeg var selv i tvil om jeg skulle montere de bak men gjorde det så får jeg heller ta dem av igjen med tiden, men jeg er spent på effekten når det har gått en stund :)

Det ble veldig bra. Var dem dyre? :)

  

Jeg ga 1000,- for settet :) Synes egentelig det var greit, disse var ikke til M-sport (finnes visst ikke skvettlapper til M-sport) men de passet nå veldig bra likevel.

Først av alt ,stor takk til deg for at du kunne være med å kjøpe drømmefamilie bilen min.

En fin og koslig tur.

 

Angående med skvettlapper,så er det veldig lurt.

Du sparer mye lakkslitasje på siden og til dere som lurer på gnikk og lakkslitasje under skvettlapp.

Null stress i det hele tatt.På nyere biler idag ,er skvettlappene mye mindre og bedre tilpasset karosseriet,samtidig effektive,kontra de svære som var og er til eldre biler.

Jeg har bestandig hatt skvettlapper foran på de fleste biler jeg har hatt og det har vært en god invistering for meg og bil.

Så Fredrik,lurt av deg.:).

Dessuten,er de fine på denne.

Har nye som jeg og fikk på onsdag og skal montere.

Hyggelig å høre, var jo bare artig å få seg en tur. Det var jo til ett veldig bra formål så det var bare gøy, nydelig bil du har fått deg nå :)

Ja jeg er igrunnen fornøyd med oppdateringen, synes det ser greit ut selv om det hadde vært å foretrekke å ikke ha dem sånn rent visuelt. Var inne på tanken å lakke dem i bilens farge men da hadde jeg jo vært like langt med tanke på synlig slitasje, så det droppa jeg :) Du får si ifra om du trenger noe hjelp med å få dem på, nå har jeg jo nettopp gjort samme jobben selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden tok jeg høst stellet på bilen, det vil si at bilen ble grundig vasket og lagt voks på. Kjørte på med Prickbort først, så spylte jeg og sprayet bilen godt med sterk Surfex HD (blandet 1:5) før jeg la skum over dette. Da var det bare å spyle av og prøve med IronX, var ikke så mye den måtte jobbe med faktisk. Vasket så bilen og tørket godt før jeg la på Swisswax Blue Weis med to lag :)

post-47692-0-74870200-1445705771_thumb.j

Felgene fikk ett lag med Swissvax Autobahn og dekksidene ble behandlet med Swissvax Penau. Jeg la også på ett nytt lag med RainX på frontruta :)

post-47692-0-60108500-1445705931_thumb.j

Må si meg velg fornøyd med denne voksen, lett å jobbe med og kjempe bra resultater. Lakken blir ikke våt når jeg kjører i regnvær, vannet rekker ikke å feste seg før de preller av ;)

post-47692-0-47569100-1445706090_thumb.j

Tok noen kjappe bilder når jeg var ferdig, dette var jo i skumringen så det er ikke sånn veldig gode bilder.

post-47692-0-80655200-1445706187_thumb.j

post-47692-0-13905100-1445706213_thumb.j

post-47692-0-45841700-1445706231_thumb.j

E34 "tøffer" seg mot sin storvokste lillebror :P Med sine 150 hester og 190 nm så har den ikke så mye å stille opp med mot F10ens 300 hester og 650 nm. E34 kan dog slå i bordet med bedre byggekvalitet og mer personlighet :)

post-47692-0-04528000-1445706293_thumb.j

post-47692-0-93630700-1445706310_thumb.j

post-47692-0-27612700-1445706629_thumb.j

post-47692-0-02681900-1445706645_thumb.j

Om en måneds tid så er det klart for vinterhjul tenker jeg, hvis vi får noe vinter å snakke om da. Gleder meg uansett til å prøve 350 felgene jeg byttet til meg fra Fahad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte bilder! :D liker at du tar så godt vare på bilene dine! :D
tenk og morsomt det hadde vært å hatt f10 motoren i e34? :o
angående rain X, er du fornøyd? :) bestilte meg GTechniq G1 ClearVision Smart Glass i forigårs! spent på hvordan den fungerer! :D aldri prøvd rainX da. bare biltema sin den var ikke inponerende! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å eridnre at han gjorde det senest i våres. Correct me if i'm wrong Fredrik.

Ser veldig bra ut, digger felgene. Har de på vinterhjula. Har oppdaget at mine flasser litt. Fikk bytta en felg her pga flass, men lurer litt på pm jeg skal krangle med de eller bare semde alle fore til lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte bilder! :D liker at du tar så godt vare på bilene dine! :D

tenk og morsomt det hadde vært å hatt f10 motoren i e34? :o

angående rain X, er du fornøyd? :) bestilte meg GTechniq G1 ClearVision Smart Glass i forigårs! spent på hvordan den fungerer! :D aldri prøvd rainX da. bare biltema sin den var ikke inponerende! :P

  

Ja jeg liker å holde bilene i god stand, særlig nå som vi går mot en årstid som sliter litt mer på bilene. Jeg har det litt bedre med meg selv på en måte når ting er på stell :)

Jeg har fantasert i det stille om hvor kult det måtte ha vært å sette en N55 sekseren ifra F10 535I i en E34, eller N57 dieselen som jeg har for å gjøre det hele litt mer spesielt. Dette er det ingen som har forsøkt før, nok av folk som har satt V12ere og V10er ifra E60 M5 i E34 men ikke noe ifra F10.

RainX er greit nok, synes av en eller annen grunn at den varer lengere på E34en enn F10en. Men tror jeg skal forsøke meg litt frem når det gjelder ruteforsegler, til nå synes jeg faktisk Clear View ifra Turtlevax har vært best :P

Har du (eller satt bort) polert F10'en noen gang? Ser du legger på voks innimellom, men du vil hente frem mye glans og dybde ved å få gjort en proff polering :)

  

Det har jeg gjort to ganger allerede, i fjor rett etter jeg fikk bilen så fikk den en lettere behandling med lakkrens og polering mens i år ble det en mye mer omfattende behandling. Setter dette bort til Arendal Bilpleie som har gode skussmål og er flinke, men nå ser jeg en kar har begynnt som sånn Swissvax detaler (Falkenberg Bilpleie) i byen her så jeg lurer på om jeg skal la han få lov å bryne seg på Imperialbluen.

Mener å eridnre at han gjorde det senest i våres. Correct me if i'm wrong Fredrik.

Ser veldig bra ut, digger felgene. Har de på vinterhjula. Har oppdaget at mine flasser litt. Fikk bytta en felg her pga flass, men lurer litt på pm jeg skal krangle med de eller bare semde alle fore til lakk.

Riktig observert det ;)

Hyggelig å høre, jeg er veldig happy med sånn bilen ser ut nå med 351 hjulene. Hadde vel kjørt rundt på 331 hjulene ennå hvis ikke HF Turbo her på forumet hadde gitt meg ett spark i ræva og fikk sendt meg avgårde til Skien i sommer :P Mine flasser ikke men jeg merker at kvalitet og finish ikke er like bra som de var på de originale BMW felgene før, kunne dog tenkt meg å fått tatt to av felgene da det er noe smått kantkjørt (ikke meg, forrige eier). Var jeg deg så ville jeg forsøkt å krangle litt først, det er verd forsøket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Ja jeg liker å holde bilene i god stand, særlig nå som vi går mot en årstid som sliter litt mer på bilene. Jeg har det litt bedre med meg selv på en måte når ting er på stell :)

Jeg har fantasert i det stille om hvor kult det måtte ha vært å sette en N55 sekseren ifra F10 535I i en E34, eller N57 dieselen som jeg har for å gjøre det hele litt mer spesielt. Dette er det ingen som har forsøkt før, nok av folk som har satt V12ere og V10er ifra E60 M5 i E34 men ikke noe ifra F10.

RainX er greit nok, synes av en eller annen grunn at den varer lengere på E34en enn F10en. Men tror jeg skal forsøke meg litt frem når det gjelder ruteforsegler, til nå synes jeg faktisk Clear View ifra Turtlevax har vært best :P

 

 

ammen det er bra! :D

haha ja hadde vært ekstremt tøft da! :D

bruker du e34´n mindre en f10´n? :P kan ha noe med det å gjøre! :D  jeg er da spent på Gtecniq sin ruteforsegling :D tenkte jeg skulle prøve å legge den på arbeids bilen mtp at jeg jobber som budbil sjofør så trur jeg at det hadde vært en ganske bra test! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...