Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Artig reisebrev Fredrik... var en konge tur og jeg gleder meg også til neste år!! hadde forresten 255km/t i min e60 530d.. hadde litt mer å gå på men fornøyd med det! :)

Så hyggelig Paul Robert :) Ja turen var helt konge og ventetiden til neste tur er alt for lang, gleder meg sykt allerede. Er en sykt fin gjeng å være på tur med, mye morro, bilkjøring, god mat og stemning :)

255 km/t er absolutt akseptabelt, er egentlig sykt hvor bra disse bilene går. Selv hadde jeg vel 265 km/t hvis ikke jeg husker feil, kunne sikkert klart litt til (er jo lovet 275 km/t) men jeg ga mer der med tanke på annen trafikk og alt :) Men blir jo ett sykt bra kick av det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker selv at når det bikker 250 km/t på nåla så tørr jeg ikke ta øynene av veien :P

 

 

Ser ut til at dere er en god gjeng som koser dere masse på tur!

Viktig at guttaboys har en årlig happening! Det har vi i min vennegjeng også, men der er nok ikke alle like bil intr. så det blir nok fort et reisemål med lite kjøring og høyt alkoholkonsum! Så da hjelper det lite å lese reisebrevet ditt.. demper ikke akuratt lysten på en tur ned til nurburgring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker selv at når det bikker 250 km/t på nåla så tørr jeg ikke ta øynene av veien :P

 

 

Ser ut til at dere er en god gjeng som koser dere masse på tur!

Viktig at guttaboys har en årlig happening! Det har vi i min vennegjeng også, men der er nok ikke alle like bil intr. så det blir nok fort et reisemål med lite kjøring og høyt alkoholkonsum! Så da hjelper det lite å lese reisebrevet ditt.. demper ikke akuratt lysten på en tur ned til nurburgring!

 

Ja selv tre felts bred Autobahn blir ganske smal i de hastigheter, men bilen skal ha for å være utrolig avslappet i de hastigheter. Det går jo fort men det er jo utrolig udramatisk ;)

 

Ja denne turen er viktig, er en årlig happening uten håndbrekka (Kvinnfolka) som man bare kjører bil og gjør akkurat som man vil. Dama maser for øvrig veldig om Nurburgringtur så det blir kanskje to turer til neste år, når ho vil ned dit så er ikke jeg vond å be ;)

 

Når  skal dere nedover igjen da?

 

Jeg tipper det blir på sensommeren en gang, September eller noe. Er da vi pleier å reise dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du active steering på din? innbiller meg at det fungerer ganske greit.. føler selv at det er lettere å kjøre bmwen i høye hastigheter enn audien jeg hadde tidligere.

Klokka 295 km/t sist jeg var nede på GPSen.. hadde håpet å bikke 300 men måtte gi meg da det begynnte å bli mye trafikk etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Active steering er veldig greit, merker det når jeg skal manøvre bilen så er det deilig at den er lett på rattet :) Er det som er greia med BMW, de er like gode å kjøre i 80 km/t som i 180 km/t.

295 km/t er imponerende ja, da nærmer man seg den magiske 300 km/t grensen :) Men å kjøre i de hastigheter blir mer og mer vanskelig da trafikken stadig øker..

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil at 5-serien er den perfekte autobahn cruiseren :) Ikke prøvd så høye hastigheter som dere snakker om men jeg tar dere på ordet. Ikke så aktuelt å teste det ut på norske veier, i alle fall ikke nordnorske veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skjer ikke så mye med bilen om dagen, iallfall ikke noe å skrive hjem om. Men bikka rundt tall her om dagen, tellerverket jobber seg oppover mens verdien dertil synker ;) Bil er til for å brukes, skal mye flere kilometer til her de nærmeste åra.

post-47692-0-32113900-1447109286_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo som skrevet tidligere her Software Update på bilen tidligere i sommer, fornøyd med det. Men jeg skulle da etter dette ha fått en utskrift med alt som er oppdatert, noen jeg ikke fikk men som Walkabout her på forumet gjorde meg oppmerksom på. Så i dag så kontaktet jeg Bavaria i håp om å få denne utskriften selv om det er noen månder siden, han skulle lete litt og så ringe meg opp igjen. Joda han fant den og skrev den ut til meg, men jeg sa at jeg rekker ikke å stikke innom dem før kl 16 da jeg selv slutter på jobb kl 16.

Tror dere ikke at han på Bavaria kommer bort til meg på jobben min for å gi meg dokumentene, det kaller jeg knallgod service :D Følte bare jeg måtte dele dette her inne da folk stort sett kun deler negative ting :) Super service av Bavaria i Arendal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I helgen kom vinterdekkene på, tenkte det var like greit :) Det har vært flere morgener hvor hekken har sluppet litt i enkelte rundkjøringer så det var nok på tide. Felgene er 18" 350 med Yokohama Ice Grip i 245 bredde. Synes dette er for breit med skal prøve dem ut denne vinteren så får vi se. Så langt er jeg veldig fornøyd, bilen ble noen hakk mer stillegående samt mer behagelig.

Jeg byttet mine 331 felger mot disse av Fahad, veldig strøkene og hele felger må jeg si :)

post-47692-0-17412200-1448308119_thumb.j

post-47692-0-50230100-1448308132_thumb.j

post-47692-0-29244200-1448308147_thumb.j

Satte dem inn med Swissvax Autobahn før jeg satte dem på, godt å se at det viker ;)

post-47692-0-14689300-1448308159_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...