Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Å få bra lyd er det minste problemet, er mest ute etter resten som følger med b&o og det er dyr å tidkrevende operasjon.

Joda, siktet mest til lyd delen siden det ble omtalt som "det kjipeste". 🤷‍♂️ B&O er jo såklart det beste mtp både lyd og utseende.

Kjipeste må vel være å ikke ha noe lydpakke i det hele tatt, eller er S676 standard på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Den har med andre ord ikke edc dempere heller ? Det er jo noe som burde være på en slik bil...

skjønner hvor du skal med dette, man skal jo helst få seg nyest bil mulig for penge
Så klart at dette ikke har noe med fornuft å gjøre! 
 

Men nå er det  en f1x m550d jeg skal ha med utvendig å innvendig farge å da skrumper utvalget inn noe voldsomt.

en g31 blir nok aldri aktuelt for meg, vil heller ha siste skrik fra en modell en å ha prefacebil selv om g3x er pen som preface.

prisene har stått på stedet hvil siden høsten 19 for disse bilene og det er vell sikkert flere grunner til

Import er jo et alternativ, men når man ikke skal betale hele summen med cash så må man gå igjennom en importør og de tar seg betalt.

sist jeg sjekket var ikke m550d lønnsomt å importere men mulig dette har endret seg på den tiden, i utlandet er fleste m550d totalt ribbet for utstyr av alt slag.

man kjøper ikke japp om man vil ha snickers

 

men prisen på akkurat denne bilen er litt over øvre sjikt, det kan jeg være enig i... men jeg vil gjerne se alternativene

eneste alternativet er jo å vente til den andre jeg vil ha kommer til salgs, men for alt jeg vet så kan den vær like dyr.

Ja da er vi helt klart forskjellige, jeg tenker alltid nyest mulig bil jeg..særlig når det er snakk om så mye penger. Men jeg forstår veldig godt at det er F11 du har bestemt deg for, som sagt så er det nydelige biler. Bare ikke til 635 000 med tett på 100 000 km 😅 

7 minutter siden, E.C. skrev:

Yes, but no. Du kan fint fikse billån på importbil uten importør, men da trenger du 1 person til. Framgangsmåten har vel vært beskrev av Santander. Du tar forbrukslån og kjøper bilen. Den registreres på din valgfrie person. Så selger personen deg en norskregistrert bil som du tar billån på. Med penga fra billånet casher du inn forbrukslånet. Dermed blir det ikke noe særlig renter å snakke om heller, kun etableringsgebyr. Du må ha kredittverdighet for 2 lån samtidig, noe som kan være en utfordring hvis bilen er litt dyr. Alternativt må din ekstraperson ta opp forbrukslån. Også fordel at den som hjelper deg ikke har hatt Hallgeir Kvadsheim på besøk hos seg før.

Det har jeg faktisk ikke tenkt på at går an, ikke så dumt så lenge man har kontroll og den andre personen er en du kjenner godt. Jeg kunne godt tenkt meg å hente en E92 M3 i Sverige, da sparer man fort 100 000 kr kontra kjøpe i Norge. Men jeg har ikke nok cash liggende til å kjøpe inn bil og betale avgift, så det har blitt med tanken. Men jeg grøsser litt bare jeg hører ordet forbrukslån egentelig, kjøpe M3 på forbrukslån liksom 😅 Må jo bare få bilen på skilt fort som faen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Den har med andre ord ikke edc dempere heller ? Det er jo noe som burde være på en slik bil...

skjønner hvor du skal med dette, man skal jo helst få seg nyest bil mulig for penge
Så klart at dette ikke har noe med fornuft å gjøre! 
 

Men nå er det  en f1x m550d jeg skal ha med utvendig å innvendig farge å da skrumper utvalget inn noe voldsomt.

en g31 blir nok aldri aktuelt for meg, vil heller ha siste skrik fra en modell en å ha prefacebil selv om g3x er pen som preface.

prisene har stått på stedet hvil siden høsten 19 for disse bilene og det er vell sikkert flere grunner til

Import er jo et alternativ, men når man ikke skal betale hele summen med cash så må man gå igjennom en importør og de tar seg betalt.

sist jeg sjekket var ikke m550d lønnsomt å importere men mulig dette har endret seg på den tiden, i utlandet er fleste m550d totalt ribbet for utstyr av alt slag.

man kjøper ikke japp om man vil ha snickers

 

men prisen på akkurat denne bilen er litt over øvre sjikt, det kan jeg være enig i... men jeg vil gjerne se alternativene

eneste alternativet er jo å vente til den andre jeg vil ha kommer til salgs, men for alt jeg vet så kan den vær like dyr.

 

lever egentlig godt med 676 i x5’n etter å kjørt standard anlegg uten sub i e39 i 2 år...

men har egentlig B&O som krav nesten alene pga utseende, alternative blir jo å ettermontere alt det synlige til en halvstiv pris.

Hvis den prislisten fra 2016 er til å stole så kunne du kun velge 2VA dersom du ville oppgradere understell til M550d, så dermed skal det ikke være mulig med kun edc dempere (kode 223). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.C. skrev:

Yes, but no. Du kan fint fikse billån på importbil uten importør, men da trenger du 1 person til. Framgangsmåten har vel vært beskrev av Santander. Du tar forbrukslån og kjøper bilen. Den registreres på din valgfrie person. Så selger personen deg en norskregistrert bil som du tar billån på. Med penga fra billånet casher du inn forbrukslånet. Dermed blir det ikke noe særlig renter å snakke om heller, kun etableringsgebyr. Du må ha kredittverdighet for 2 lån samtidig, noe som kan være en utfordring hvis bilen er litt dyr. Alternativt må din ekstraperson ta opp forbrukslån. Også fordel at den som hjelper deg ikke har hatt Hallgeir Kvadsheim på besøk hos seg før.

Banken min har foreslått denne metoden men da må jeg vell cashe inn både lånesum og rente for å betale ut forbrukslån.. og da blir prisen fort 120%

mulig jeg tar feil, men det blir veldig mye penger på 600k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar nok feil @Ingvaldsen. Hvis du låner 500k med 20% rente så må du betale tilbake 600k (20% av 500k = 100k) når det har gått ett år, gitt at du ikke har betalt inn ett øre i løpet av året. Når du har forbrukslånet i max 1 uke (1/52 år) så betaler du sånn ca. 2000 kr i renter + la oss si 2000 kr i etableringsgebyr. Så toppen 5000kr på å ta veien innom et forbrukslån før du fikser et billån. Renter og omkostninger er berettiget til fradrag på skatten. Så gitt at renta på forbrukslånet er lavere enn 20% og du får ting i boks i løpet av tre dager og gebyret ikke er så stort så er du fort på under 2-3000kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, E.C. skrev:

Når du har forbrukslånet i max 1 uke (1/52 år) så betaler du sånn ca. 2000 kr i renter + la oss si 2000 kr i etableringsgebyr. Så toppen 5000kr på å ta veien innom et forbrukslån før du fikser et billån

Nja...så fort går det ikke å få skilt på bilen vel? Jeg regner med at du får ikke ett vanlig billån før du har fått ett regnummer på den aktuelle bilen. De bilene jeg har importert har jeg ikke klart å få skilt på etter en uke bare. Så kan det dukke opp ting som gjør at bilen ikke blir godkjent på visninga. En kamerat skulle vise en Camaro han tok inn, hadde alt av papirer og bilen var dønn original. Så fant satans uvesen en mellompotte fra Flowmaster og da ble det problemer, da måtte papirer bestilles og ting tok uker. Alt skal iallfall klaffe om man skal regge bilen på så kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han skal kjøpe en original bil fra f.eks. en BMW-forhandler i Tyskland til en såpass stiv pris så vil jo noe annet enn å fly gjennom på teknisk være en skandale. Ting kan selvfølgelig skje, men om det drar ut til å være en måned så er fortsatt din merkostnad på rundt 7500kr (20% rente på 500k i 1/12 år = ca. 8000kr, etableringsgebyr 2000kr, etter skattefradrag ca 7500kr). https://rentekalkulator.com/rentekalkulator/

Camaroen var vel ikke dønn original om den hadde Flowmaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fahad skrev:

Kjip lydanlegg i tillegg. Hvordan er det mulig å gå for det kjipeste lydanlegget på en så unik bil?

Mer utrolig at bilen mangler dynamic drive!

men tyskere sløser ikke med penger når de krysser av utstyrslista, denne er jo laaaangt over det tyske snittet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, E.C. skrev:

Du tar nok feil @Ingvaldsen. Hvis du låner 500k med 20% rente så må du betale tilbake 600k (20% av 500k = 100k) når det har gått ett år, gitt at du ikke har betalt inn ett øre i løpet av året. Når du har forbrukslånet i max 1 uke (1/52 år) så betaler du sånn ca. 2000 kr i renter + la oss si 2000 kr i etableringsgebyr. Så toppen 5000kr på å ta veien innom et forbrukslån før du fikser et billån. Renter og omkostninger er berettiget til fradrag på skatten. Så gitt at renta på forbrukslånet er lavere enn 20% og du får ting i boks i løpet av tre dager og gebyret ikke er så stort så er du fort på under 2-3000kr. 

Da lærte jeg noe nytt idag å!

men gjør ikke saken noe lettere, skal ha litt flaks for å komme over fullspekka bil med farger i tyskland å omegn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I found this offer at 𝗺𝗼𝗯𝗶𝗹𝗲.𝗱𝗲:

BMW M550 Touring M550xd
First Registration: 09/2016
Construction Year: 2016
Mileage: 99.995 km
Fuel Type: Diesel

Price: € 39 500

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=325595964&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios
 

kom faktisk over dette smykket🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Er det ikke tryggere/større utvalg i å velge en 535d? 🙂

535d er ofte like dyr, dårligere utstyrt og like dyr å drifte

så jeg skal ha m550d uansett, jeg vil også dra nytte av xdrive

trf skal også utvikle godsaker til 50d som jeg vil ha en gang i tiden siden bilen skal vær et langtidseie

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

I found this offer at 𝗺𝗼𝗯𝗶𝗹𝗲.𝗱𝗲:

BMW M550 Touring M550xd
First Registration: 09/2016
Construction Year: 2016
Mileage: 99.995 km
Fuel Type: Diesel

Price: € 39 500

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=325595964&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios
 

kom faktisk over dette smykket🤠

Du må lete etter biler med momsrefusjon. Men flott bil da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...