Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, uglefossen skrev:

Bare 5 eiere, men det er noe mystisk. En av de forrige eierne har eid bilen 2 ganger.

Det er salgspant på NOK 1 203 790,00 og Utleggspant på NOK 2 715,95. Selger skriver at gjeld blir innfridd ved salg, det blir vel vanskelig?

Summen på heftelsen du tinglyser endrer seg ikke før den er slettet. Du kan ha en tinglyst heftelse på 1.000.000, betalt ned 990.000 og den vil fremdeles vise 1.000.000 ved søk. Jeg sier ikke at dette er tilfellet her, men generelt er det alltid lurt å be om oppdatert dokumentasjon på heftelser når du er i kjøpsprosess på en bil.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, uglefossen skrev:

Jeg er klar over det, men salgspant er fra 30.05.2022 og utleggspant er fra 29.09.2023. Så jeg antar det er begrenset hvor mye som er nedbetalt på denne tiden.

Rundt 110-120k skal være nedbetalt om vedkommende har hatt 10 års løpetid, 160-170k ved 8 års løpetid, om lånet ikke er misligholdt. En utleggsforretning på 2.800,- gjør det kanskje litt mindre sannsynlig dog.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sluquet skrev:

Rundt 110-120k skal være nedbetalt om vedkommende har hatt 10 års lånetid, 160-170k ved 8 års løpetid, om lånet ikke er misligholdt. 

Virker ikke særlig lovende når han ikke har hatt pengene til en faktura på 2.700,- :). Overrasker meg at man kan kjøre så dyr bil og samtidig ha så lite penger. 
 

og til alle som skal kjøpe bil med heftelser, be selger få "slutt faktura" direkte fra bank og betal direkte inn der. Da får man og et bevis på hva som faktisk står igjen på lånet, slik har jeg alltid gjort det. Og blankt sagt nei på at selger selv skal betale inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snagg30 skrev:

Virker ikke særlig lovende når han ikke har hatt pengene til en faktura på 2.700,- :). Overrasker meg at man kan kjøre så dyr bil og samtidig ha så lite penger. 

Neida er helt enig i det, men vi vet jo ingenting om den faktiske grunnen. Det lyser dog noen røde lamper ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Snagg30 said:

og til alle som skal kjøpe bil med heftelser, be selger få "slutt faktura" direkte fra bank og betal direkte inn der. Da får man og et bevis på hva som faktisk står igjen på lånet, slik har jeg alltid gjort det. Og blankt sagt nei på at selger selv skal betale inn

Hvis kjøper selv tar opp lån for bilkjøpet så er dette faktisk et krav fra en del banker. De vil ikke overføre pengene til kjøperen, men direkte på lånet til selger. Evt. mellomlegg får selger etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, E.C. skrev:

Hvis kjøper selv tar opp lån for bilkjøpet så er dette faktisk et krav fra en del banker. De vil ikke overføre pengene til kjøperen, men direkte på lånet til selger. Evt. mellomlegg får selger etterpå.

Helt korrekt, dette gjelder uavhengig om der er en annen bank med heftelser i bilen. Alle som har kjøpt bil hos med med finansiering så har banken selv alltid betalt direkte til meg selv om bilene alltid selges fri for heftelser. Aldri har kundene fått pengene først for også formidle de videre til meg. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BrokeBoi skrev:

Er vel en 21 åring fra Skien som har rævkjørt bilen da😅

BMW lager jo disse bilene sånn at dem skal tåle juling. Litt overrasket over så tidlig motorbytte. Apex på ringen ønsket bevist bmw da de motorene tåler ekstremt mye juling på ringen, spesielt da de kjørte mye taxi. Mener de snakke på at rundt 40-50k km med ringen juling var veldig bra og driftsikkert.

Jeg tror BMW setter disse motorene gjennom ekstreme prøver for å se sånn at disse ikke ryker under skikkelig kjøring. Man kjøper jo ingen M bil for å ligge under 4K rpm på hver eneste akselerasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tennbrikket skrev:

BMW lager jo disse bilene sånn at dem skal tåle juling. Litt overrasket over så tidlig motorbytte. Apex på ringen ønsket bevist bmw da de motorene tåler ekstremt mye juling på ringen, spesielt da de kjørte mye taxi. Mener de snakke på at rundt 40-50k km med ringen juling var veldig bra og driftsikkert.

Men forskjellen på Apex og fattige norske 21 åringer er at Apex har de nødvendige ressursene til å forta det omfattende vedlikeholdet disse bilene krever for å preste driftsikkerhet. "Alle" kan kjøpe seg en M3, det å skaffe seg bilen er en ting. Det å holde den vedlike, ha riktige service rutiner er noe helt annet og svært kostbart. Disse bilene "skal ha" service hver 10 000 km, selv om BMW sier du kan kjøre 30 000 km. Når man er tidlig i 20 årene så er ikke fornuften like godt utviklet, så da kan det gå opp til rødmerkinga på kald motor. Kombiner hard bruk med ikke de beste service rutinene så blir det potensielt mye trøbbel med en kompleks performance bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, tennbrikket said:

BMW lager jo disse bilene sånn at dem skal tåle juling. Litt overrasket over så tidlig motorbytte. Apex på ringen ønsket bevist bmw da de motorene tåler ekstremt mye juling på ringen, spesielt da de kjørte mye taxi. Mener de snakke på at rundt 40-50k km med ringen juling var veldig bra og driftsikkert.

Jeg tror BMW setter disse motorene gjennom ekstreme prøver for å se sånn at disse ikke ryker under skikkelig kjøring. Man kjøper jo ingen M bil for å ligge under 4K rpm på hver eneste akselerasjon.

Ja, det stemmer at de skal tåle mye juling. Unge uerfarne førere har derimot det problemet at de stort sett prioriterer utseendet på bilen mer enn vedlikehold. I tillegg skal de ofte tøffe seg maksimalt med bilen sin, noe som ofte innebærer full kickdown eller launch med iskald motor, for det er jo viktig å vise hvert eneste individ der ute at man har en rask bil. Da tar det dessverre ikke mange kilometer før motoren ryker. 

Jeg har jo til og med venner i 30-års alderen som uironisk spør om jeg kan launche bilen rett etter en kald start i minusgrader. 🤦‍♂️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...