Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

@Orjan Hehe ja begynner å bli en del av de nå, jobber på for å få hentet denne snarlig. 
 

@Fredrik 90 men Fredrik kan ikke dette og være slitasje som har oppstått av mennesker utvendig, også kommer det vann/salt som legger seg der også blir det slik? Er jo ikke ukjent med litt ymse mellom dørene. X3M’n feks var helt forferdelig der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30

Ser jo tilsynelatende greit ut selv om bildene er for utydelige til å kunne avsløre alt. Men da er det kun en visuell sjekk som gjelder, er du interessert så ville jeg dradd å sett på bilen og se om du kan få ned pris noe ref rustflekken på kanalen bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Orjan

@Fredrik 90 men Fredrik kan ikke dette og være slitasje som har oppstått av mennesker utvendig, også kommer det vann/salt som legger seg der også blir det slik? Er jo ikke ukjent med litt ymse mellom dørene. X3M’n feks var helt forferdelig der 

Det kan selvsagt være slitasje eller ett hakk fra noe annet, men sjelden at slitasje i innsteget på en bakdør gir rust. På førersiden på ett VAG produkt ja, men på en bakdør på en E34…neppe. Videre er lakken på E34 tykk, langt mer slitesterk enn dagens utvanna billakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Snagg30 said:

 

@Fredrik 90 men Fredrik kan ikke dette og være slitasje som har oppstått av mennesker utvendig, også kommer det vann/salt som legger seg der også blir det slik? Er jo ikke ukjent med litt ymse mellom dørene. X3M’n feks var helt forferdelig der 

 

Nå bare tenker jeg høyt her og litt off topic snagg, men eldre Porsche 911 pleier ofte å ruste i B-stolpen. Det kommer innenfra og blir først synlig som små bobler i dørken der. Har sett eksempler på biler som så strøkne ut, men når man fjernet innstegslisten var den/de gjennomrusten og krevde massiv sveising.  Jeg hadde selv en 1985 911 som krevde rustsveising i B-stolpen og kanalen der pga masse skjult rust som var "umulig" å se før det begynte å boble.

MEN....vi snakker jo om en spansk bil her, så det burde være begrenset hvor ille det kan være. Hadde den gått i England, Skandinavia eller Tyskland ville jeg vel sjekket mer grundig, men oddsen for at en såpass strøken spansk E34 er gjennomrusten der er veldig lav. 

Bilen har jo en del andre småfeil som kan koste noen kroner å få på stell, så hvis du kjøper denne for videresalg virker som å være mye jobb for lite gevinst? Men hvis du kjøper den privat som kosebil er jeg enig i at prisen er grei nok selv om jeg ville forsøkt å prute litt for å slippe at du potensielt ender opp på 175kish for en helt normal 535i klar for stripa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2024 at 7:48 PM, Fredrik 90 said:

Han har gjort det ALLE med eldre BMW synes var kult i 2007, å sette krom ringer rundt klokkene ala E46 M3 og E39 M5.

Ellers så lurer jeg på om ikke denne M5 lå leeeenge til salgs på Blocket.se før den åpenbart havnet i Norge.

 

Husker du hva den lå ute for?

Det som er litt skummelt med svenske E34 M5 er jo at de har vært skitbillige sladdevogner i Sverige i 15 år, så det har vært nok av sketchy eiere på disse. Man fikk faktisk GODE eksemplarer av disse helt ned i 50 000 SEK.  Og det var veldig vanlig å skru tilbake km på disse akkurat som med E39 M5, så hvis man ikke får med bra servicehistorikk blir det fingern i lufta og satse på det beste.  

Greit nok at den annonserte bilen her akkurat er satt ned fra 449 til 399 (?), men jeg synes fortsatt det er mye for en eldre, ihjelkjørt M5. Prisene på disse gamle bruktbilene (AKA youngtimers som kidsa sier) burde speile alder og behov for vedlikehold/påkost. En annen ting er at deletilgangen blir stadig vanskeligere, delene er dyrere og man må gjerne vente lenge.  Det er noe som trekker ned og kan potensielt ødelegge hele sesongen hvis bilen blir stående parkert fordi man ikke får tak i deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Werther Var ikke klar over dette var et normalt problem skal jeg vær ærlig. Takker for rådet her!

Planen med kjøpet er litt sann begge veier men mest for å beholde. Kunne tenkt meg som kose bil og pynt i lokalet som kommer, eventuelt en bil jeg har i år og om entusiasmen ikke er der helt så selger jeg.

 

Men selger er av typen "har ikke tid til å svare deg eller dine spørsmål" så hvor dette fører an vet jeg ikke. Lover ikke veldig bra, vi har blitt enig om pris men jeg har bedt om mer dokumentasjon noe som jeg ikke har fått. Får han heller ikke i dialog over tlf kun med sms. Får jeg det jeg har bedt om og ting ser bra ut så kjøper jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Fikk et utfyllende og hyggelig svar nå i kveld :) 

Husk at skal du kose deg med denne og ikke ønsker 100% original look, så ender du opp med sportstoler og skinn/alcantara interiør, mtech front ++ Coilovers/ senkefjører+dempere, felger, + alt dillet for og få den i ypperlig stand. Til slutt har du en 535i til prisen av en 540/m5 😅 

Prisen er ok om man ønsker en originalbil og liker og putle selv, men som utgangspunkt i en litt kul youngtimer så er ikke dette bilen å gå for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Werther skrev:

 

Husker du hva den lå ute for?

Det som er litt skummelt med svenske E34 M5 er jo at de har vært skitbillige sladdevogner i Sverige i 15 år, så det har vært nok av sketchy eiere på disse. Man fikk faktisk GODE eksemplarer av disse helt ned i 50 000 SEK.  Og det var veldig vanlig å skru tilbake km på disse akkurat som med E39 M5, så hvis man ikke får med bra servicehistorikk blir det fingern i lufta og satse på det beste.  

Greit nok at den annonserte bilen her akkurat er satt ned fra 449 til 399 (?), men jeg synes fortsatt det er mye for en eldre, ihjelkjørt M5. Prisene på disse gamle bruktbilene (AKA youngtimers som kidsa sier) burde speile alder og behov for vedlikehold/påkost. En annen ting er at deletilgangen blir stadig vanskeligere, delene er dyrere og man må gjerne vente lenge.  Det er noe som trekker ned og kan potensielt ødelegge hele sesongen hvis bilen blir stående parkert fordi man ikke får tak i deler. 

Hvis jeg ikke husker helt feil så sto den til 259 000 SEK eller rundt der. Med nærmere ettertanke så kan fort dette være 3-4 år siden, tiden går fort 😅 Men det er ikke lenger siden at jeg tenkte det var veldig billig for en slik bil og at jeg bare burde kjøpt den.

Ellers så er jeg enig med deg at disse bilene har vært igjennom tider hvor de var billige og tilgjengelige for ett mer tvilsomt publikum. Men dette kan nok sies om de fleste litt mer folkelige entusiastbiler, blir litt som med en Audi S4 av C4 generasjonen. Du må liksom forvente at den har vært stjålet en håndfull ganger og vært med på flere ran 😂 Men mitt inntrykk er likevel at de bilene som har vært ute i hardest vær stort sett ikke har overlevd og ikke lenger er på veien. En M5 eller annet som i dag fremstår med historikk og i nogen lunde grei stand har ett eller flere steder i livet hatt eiere som har tatt vare på bilen. En fordel med Sverige på litt nyere biler (2000 og nyere) er Car Fax som i langt større grad kan bekrefte historikken til en bil. 

Men når vi snakke om Sverige. Det er helt sjukt å utplukka Sverige har blitt for interessante Youngtimers. Jeg har hengt på Blocket i sikkert 10 år nå og det er rett og slett helt vanvittig å se. Utvalget har alltid vært veldig bra, men nå har vi nordmenn og europeere kjøpt opp sikkert 2/3 av bilene som er noe å ha. Se bare på eldre 5-serie med V8 eller E39 M5 som er i Norge, sykt mange av dem kommer fra Sverige. Eneste det fortsatt er brukbart utvalg av er gammel Volvo (selvfølgelig) og Amcars. Hjalp en kollega å finne en Volvo 850 R i den berømte signal gule fargen, det var ikke vanskelig. Men å skulle finne en grei E46 330i manuell i enten sedan eller Touring var rett og slett ikke mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snagg30 skrev:

Fikk et utfyllende og hyggelig svar nå i kveld :) 

det er noe helt spesielt med m30b35 med manuell girkasse, den har ok bunndrag og en lyd som nesten ingen andre motorer slår. få på et eisenmann anlegg å noen kledelige felger så har du den perfekte e34 der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forandre noe som helst på denne vil være vandalisme. Her har man faktisk en E34 som skiller seg ut, som er en tidskapsel. Hvorfor gjøre endringer på denne sånn at den ser ut som alle andre E34 man møter på ett treff? Nei behold den akkurat som den er, da er den en head turner og verdien holder seg mye bedre når den en gang skal selges igjen. Disse bilene er nå blitt så gamle at jeg synes de skal få lov å være som de er. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...