Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er helt galematias når man tenker på verditap på den godt utstyrte F10'n lenger opp her.

Nypris 1,1' mill

Eier kjøpte den i slutten av 2014 for overkant av 800'

Nå, ett år senere: 499'

Der snakker vi tap!

Tipper nåværende eier har kjørt på bilen MANGE kilometer. Da er ikke verditapet så utrolig allikevel :) Men uansett, for oss dødelige så er det jo helt uholdbart! Haha. Det er grunnen til at jeg holder meg til "gamle" biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper nåværende eier har kjørt på bilen MANGE kilometer. Da er ikke verditapet så utrolig allikevel :) Men uansett, for oss dødelige så er det jo helt uholdbart! Haha. Det er grunnen til at jeg holder meg til "gamle" biler.

Si at nåværende eier har kjørt på den ca. 40tkm i løpet av det ene året. Da snakker vi ca. 80,- kroner i tap hver eneste kjørte mil.... [emoji15]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste mulige problemet er motoren, har prøvd M50b20 i E34 med manuell, syns ikke den egna seg til bruksbil engang, gikk dass og brukte mye bensin. Står vel M52 i den der(?) Kanskje litt mere moment og en mere bruksvennlig motor?

Men utrulig pen bil vertfall, fargen er knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste mulige problemet er motoren, har prøvd M50b20 i E34 med manuell, syns ikke den egna seg til bruksbil engang, gikk dass og brukte mye bensin. Står vel M52 i den der(?) Kanskje litt mere moment og en mere bruksvennlig motor?

Men utrulig pen bil vertfall, fargen er knall.

M52 i E39'en ja. Både M50B20 og M52B20 har 150hk og 190Nm.

Bortsett fra å være litt tørst så ser jeg ikke hvordan en E34 520i ikke egner seg som bruksbil.

Flott bil må jeg si, men den var lite utstyr på den, liten motor og jeg er ikke noe fan av blått interiør. :D

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52 oppnår momentet tidligere enn M50. Funker helt greit i min E36, men med automatkasse trenger man litt tilvenning. Fungerer nok bedre med manuelt, men en E39 er tyngre igjen, så må sikkert gire ned i oppoverbakker.

Finnes nok av biler det ute med tilsvarende vekt og slappere motorer, så hvorvidt det funker som bruksbil kommer både på bruksområdet og hva man er vant med. For de som har hatt rundt 200hk og mer så vil det sikkert oppleves som rimelig slapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...