Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, BjornarHS skrev:

1981 BMW M1
http://www.autodb.no/bil/view/1858629

Ikke finn.no, men dette er spesielt! :shock:

Synes dog det var en vel mangelfull annonse for en slik bil! 

Vel, her er det flere ting som skurrer.

Dårlig norsk som:

"velig rar" 

"først lakk"

Det var ellers få bilder og videre svært mangelfull informasjon. En som selger en slik bil hadde nok samtidig brukt finn.no, av diverse årsaker. Jeg tror ikke helt på denne annonsen om bilen befinner seg i Norge. Jeg kan selvsagt ta feil og legger meg da flat.

Hadde en M1 blitt solgt her, hadde det nok vært mange gode bilder også detaljbilder, lang og informativ tekst og mer spesifikasjoner, samt pris. De som har en slik bil vet hva de har.

Uansett er M1 en drømmebil og noe av det kuleste som har rullet ut fra BMW, om dette er en reell salgsannonse er det jo en ypperlig mulighet for de som er interessert, ikke hver dag det dukker opp en slik i Norge, eller faktisk generelt til salgs.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marius2002 skrev:

Vel, her er det flere ting som skurrer.

Dårlig norsk som:

"velig rar" 

"først lakk"

Det var ellers få bilder og videre svært mangelfull informasjon. En som selger en slik bil hadde nok samtidig brukt finn.no, av diverse årsaker. Jeg tror ikke helt på denne annonsen om bilen befinner seg i Norge. Jeg kan selvsagt ta feil og legger meg da flat.

Hadde en M1 blitt solgt her, hadde det nok vært mange gode bilder også detaljbilder, lang og informativ tekst og mer spesifikasjoner, samt pris. De som har en slik bil vet hva de har.

Helt sant igrunnen..ser samme firmaet, "B&B DESIGN" har ute to M4'er, der en av de er en GTS, ser vertfall ut som de har utenlandske skilt. Finner heller ikke noe av bilen på mobile24, så da er det nok bare å anta at det er en falsk annonse :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BjornarHS jeg gjorde research nå. Ifølge Proff.no er B&B Design et enkeltmannsforetak registrert på ei dame i Trondheim. Neppe noe innen bil. https://www.proff.no/selskap/bb-design-berit-aanstad/trondheim/grafiske-tjenester/IGCJQ3M025P/

Telefonnummeret et sperret på Gulesider, eventuelt ikke i bruk. Det kommer derimot opp på Google og flere annonser dukker opp:

1983 Ferrari 512 BBi

1985 Audi Quattro kurz

Jeg ser Audien har franske skilt og er priset til 3 mill.. Navnet der er derimot Andre Bauer i Moss, Ferrarien også i Moss, men uten navn, likevel samme telefonnummer. Nei jeg er skeptisk, uten å tør å si 100%. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo sies at 1kr for en original M1 er ganske billig. Løp og kjøp!

,,,,Dog kan det se ut som annonsen er laget av en litauer som har brukt Google translate og funnet noen bilder fra mobile.de.  Til de som seriøst vurderer denne bilen, så vil jeg bare si at jeg har en bro jeg vurderer å selge. Ta kontakt på PM.

Vedrørende den E46 M3 m/M5-motor. Bilen er skamrå, men jeg har veldig lite sansen for folk som "selger til høystbydende". For det første er prisen en sak mellom kjøper og selger, og det er skikkelig useriøst å oppdatere annonsen slik for å pumpe opp prisen. Jeg tror det fungerer mer mot sin hensikt og avskrekker potensielle kjøpere fordi de risikerer å sitte i budkamp mot "skybert" og betale overpris. Har sett flere slike annonser på finn som på tross av "flere bud på xxx kr" blir liggende usolgt og går ut på dato.  Enten legger du ut bilen til reel salgspris og det du er villig til å selge for hvis du får en seriøs telefon, eller så gir man faen i å selge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter ny dieselbil,325/330 eller 525/530 😊

hva tror folket om denne ?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87757647

Jeg har også sett på denne,men synes den er litt dyr i forhold til stand (?)

 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92701499&fks=92701499 

Endret av Magnus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Magnus. skrev:

Er ute etter ny dieselbil,325/330 eller 525/530 😊

hva tror folket om denne ?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87757647

Tror det blir en dyr bil å eie. Gått veldig langt og står ingenting om fulgte servicer etc.

 Ville lagt mer penger i å fått en som var gått over 100 000 mindre og fulgt opp. 

Side note: personlig begynner jeg bli lei av alle annonser "med diffbrems".

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har "diffbrems/sperre" i annonsen ja, litt rart når jeg selv sitter med en av de siste serieprodusrte bilene med LSD som ikke er en M-bil. Nemlig en E36 fra 1995, da ACS+T kom fikk man ikke lenger LSD. 

Folk som stadig feiltagger er en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Werther skrev:

... men jeg har veldig lite sansen for folk som "selger til høystbydende". For det første er prisen en sak mellom kjøper og selger, og det er skikkelig useriøst å oppdatere annonsen slik for å pumpe opp prisen.

Jeg går ut i fra at alle som selger noe, ikke gjør dette for å drive med veldedighet eller være snille. Så det at de selger til høystbydene burde vel egentlig gi seg selv. Det vet også de som kjøper. Så jeg er enig med at dette uttrykket ikke tilfører noe som helst av verdi i selve selgsprosessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Magnus. skrev:

Er ute etter ny dieselbil,325/330 eller 525/530 😊

hva tror folket om denne ?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87757647

Jeg har også sett på denne,men synes den er litt dyr i forhold til stand (?)

 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92701499&fks=92701499 

Den første der er jo nødt til å være billig!!! Løp og kjøp i mine øyne!!! Riktig seter å ratt i en sånn... Ikke mange med det til den prisen der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.5.2017 at 21.18, Werther skrev:

Det må jo sies at 1kr for en original M1 er ganske billig. Løp og kjøp!

,,,,Dog kan det se ut som annonsen er laget av en litauer som har brukt Google translate og funnet noen bilder fra mobile.de.  Til de som seriøst vurderer denne bilen, så vil jeg bare si at jeg har en bro jeg vurderer å selge. Ta kontakt på PM.

Vedrørende den E46 M3 m/M5-motor. Bilen er skamrå, men jeg har veldig lite sansen for folk som "selger til høystbydende". For det første er prisen en sak mellom kjøper og selger, og det er skikkelig useriøst å oppdatere annonsen slik for å pumpe opp prisen. Jeg tror det fungerer mer mot sin hensikt og avskrekker potensielle kjøpere fordi de risikerer å sitte i budkamp mot "skybert" og betale overpris. Har sett flere slike annonser på finn som på tross av "flere bud på xxx kr" blir liggende usolgt og går ut på dato.  Enten legger du ut bilen til reel salgspris og det du er villig til å selge for hvis du får en seriøs telefon, eller så gir man faen i å selge....

helt enig med min sjelevenn Werther - grenseløst irriterende med folk som ikke klarer å sette en pris de er fornøyd med.

Oppfatter det som "fisking" - og jeg kjøper ikke bil av sånne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...