Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Trodde heller ikke man kunne avbryte overføring,

Gamlingen sier det samme(han jobber i sparebank 1)

I Postbanken og DNB pleier kveldsoverføringer å bli gjennomført tidlig neste dag (vet ikke tidspunktet helt sikkert). Hvis man setter en overføring før kl. 14 samme dag, har man tid til før kl. 14 til å endre eller slette/stanse overføring.

Glem heller ikke at jeg kan ha nesten ingen penger på kontoen, men likevel skrive ut en kvittering på "overført" beløp. Da kan selger f. eks. tro at alt er i orden, mens jeg som kjøper f. eks. har ingen dekning så for min del hadde det bare stått "dekning mangler" på transaksjonsoversikten og da kan jeg hvertfall bare slette overføringen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 000 i kontant ?

Jepp. Han hos forhandlereren trodde først han ikke hadde lov til å ta imot så mye kontant.

Men han gikk å prata med en annen å kom fram til at det ikke var no problem. Bare at dem måtte melde i fra til skattevesenet om det.

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Han hos forhandlereren trodde først han ikke hadde lov til å ta imot så mye kontant.

Men han gikk å prata med en annen å kom fram til at det ikke var no problem. Bare at dem måtte melde i fra til skattevesenet om det.

Sent from space using Tapatalk -

Beklager for off-topic, men M3 salgstråden din er utdatert. :>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å dra i banken sammen med kjøper/selger. Det har jeg pleid å gjøre.

En kamerat solgte bil til en som kom med 50.000 i 100 og 200-lapper. Han ringte da banken, eller en eller annen offentlig instans og hørte om det var greit, eller om han kom til å bli tatt for hvitvasking. Det gikk greit, men han synes det var litt shady.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe tryggere å gå i banken sammen da. Når jeg ordner overføringrn i banken, så kan jeg jo bare gå i nettbanken og stoppe overføringen så fort jeg hår ut døra.

En transaksjon i banken skjer vel ikke med en gang.

Jeg har hvertfall overført i banken. Det tok like lang tid før pengene kom inn som det ville gjort i nettbank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra bank til bank om overføringen kan stoppes.

Det er en innstilling som settes når du overfører, og det kan dermed kontrolleres av selger om han er til stede når overføringen utføres.

Jeg husker ikke hva det var, men en prat med DNB vil oppklare det.

Ring banken pengene skal overføres fra, og kontroller med dem før du aksepterer det - da får du avklart om kjøper kan trekke overføringen i ettertid.

Jeg vet at DNB har muligheten ved gitte innstillinger, men per default kan du ikke stoppe en betaling du har utført.

Og kontrakter er verdiløse, det er en grunn til at vår nye justisminister har klikka på Politiet. Det henlegges latterlig stort antall saker, og filleting som vinningsforbrytelser er nesten håpløst. Og OM du er så heldig å få til noe, så må fortsatt penga inndrives - og slike folk har sjelden ærlig inntekt, og da har du plutselig solgt en bil på 20 års nedbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...