Gå til innhold

Kjøpte 2002 BMW (91 000km) - viser seg å gått 260 000 km - Hva nå?


henrikhoe
 Share

Anbefalte innlegg

Lest igjennom tråden nå, bilen er trossalt 12 år gammel, ville kalt dette melking om du skulle tatt imot pengene, men samtidig hadde jeg personlig tatt imot med åpne armer da det er en grei sum å bruke på vedlikehold osv, men nå er jeg gjerrig og like2 å bruke penger på bil ^^

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.000 er en fin sum å bruke på bilen, men her har selgeren tatt ansvar og ryddet opp med en gang han fikk høre om d, og i mine øyne skulle d bare mangle at du leverte tilbake pengene. D hadde vel du satt pris på også om d var omvendt? De fleste ville nok beholdt pengene, men d betyr ikke at d er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja svindel vil jeg ikke si det er.. Han konfronterte om at det mulig var lang km, og han fikk tilbakebetalt fordi det var muligheter for lengre km stand. Så viser det seg at det ikke var tilfelle... Tror faktisk jeg hadde beholdt pengene selv også. Er overbevist om at de fleste hadde gjort det. Og jeg ser ikke på det som ulovlig. Noe svindel faktisk er...

Maaaange bilselgere også som lever godt på den regelen om at "det man ikke vet har man ikke vondt av"...

Hadde en bilselgere fått betalt kompensasjon av en privatperson fordi han fant ut det kunne være km juks, for så og funnet ut at det ikke stemte så hadde de aller færreste betalt tilbake noe.

Men såklart, skal du være helt ærlig og langt over gjennomsnittet lojal, så leverer man tilbake pengene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste at dette ville føre til diskusjoner.

 

På en måte skal selger ha pengene tilbake, men det hadde jo tatt han liten tid å finne ut av dette.

 

Hadde jeg som bilselger fått en påstand fra en kunde at bilen jeg solgte hadde juks med km stand, så hadde jeg jo brukt litt tid på å finne ut av det. Ikke bare overført penger til kunde for å glemme saken. 

 

Men bilselgeren i dette tilfellet gjorde ikke noe av det. Isteden måtte jeg ringe til alle forsikringsselskaper, snakke med vegvesenet samt ringe alle service selskaper som har tatt i bilen gjennom 12 år. Hvorfor gjorde ikke selger dette? latskap? ikke vet jeg, men hele greia virker merkelig.

 

Det er jo viktig her å presisere at jeg sa at det KUNNE være km juks, og om han visste noe så vi fikk oppklart det. Så tilbyr han meg 15 000 før vi har funnet ut om påstanden om km juks stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her blir altså selger straffet av folk med dårlige holdninger, pga han ikke var vriden og vrang. Det lønner seg altså ikke å være behjelpelig, og løsningsorientert.

Selvfølgelig bør selger bli honorert med å være imøtekommende, men syntes allikevel det er rart at han ikke sier sånn "det var leit, la meg undersøke saken så kommer jeg tilbake til deg innen en uke".

 

Isteden fikk jeg mail et par timer etter tlf samtalen og "gi meg konto nr så skal du få kompensasjon". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er rar, men jeg må innrømme at jeg syns jo at selger var fryktelig raskt ute med sjekkheftet. En vanlig forhandler med god oversikt over tilstanden på bilen hadde selvsagt satt seg litt mer på bakbeina og sagt at de ville se nærmere på saken. Og de hadde sikkert kontaktet verkstedet du hadde vært på også for å høre hva dette er for noe.

 

Eller så er han bare en lett naiv selger som tar alt en person sier for god fisk og går litt vel langt for å holde kunden fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er rar, men jeg må innrømme at jeg syns jo at selger var fryktelig raskt ute med sjekkheftet. En vanlig forhandler med god oversikt over tilstanden på bilen hadde selvsagt satt seg litt mer på bakbeina og sagt at de ville se nærmere på saken. Og de hadde sikkert kontaktet verkstedet du hadde vært på også for å høre hva dette er for noe.

 

Eller så er han bare en lett naiv selger som tar alt en person sier for god fisk og går litt vel langt for å holde kunden fornøyd.

Dette tenkte jeg også, men samtidig trenger det ikke om og være feil km. 

Man finner jo av og til biler som har gått lite.

Men det som forundret meg var at feilkoden hadde dukket opp når bilen hadde gått over 200..

Men om bilen ser lite slitt ut innvendig og generelt så er jo det et godt tegn på at km stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått, så trodde selger deg da du kontaktet han, tilbød deg et realt avslag på pris, samt tilbakebetalte med en gang for å opprettholde en god relasjon og en fornøyd kunde. Dette høres ut som en særdeles seriøs selger!

Etter at du fikk pengene på konto svirrer du rundt og leter etter informasjon (creds til deg). Da finner du ut at det du har opplyst selger om ikke stemmer, og at det kun en liten og ubetydelig del som var gått lenger. Nå lurer du på om du må betale tilbake de pengene som selger har sendt deg da han trodde på deg da du først kontaktet han. 

 

 

Du var nervøs og trodde du hadde blitt svindlet, selger viste ikke noe om det og betaler deg. Nå vet du at du ikke har blitt svindlet og spør om du skal svindle selger eller ei... 

 

Forstår at det er surt å betale tilbake, men de pengene skulle du absolutt aldri hatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått, så trodde selger deg da du kontaktet han, tilbød deg et realt avslag på pris, samt tilbakebetalte med en gang for å opprettholde en god relasjon og en fornøyd kunde. Dette høres ut som en særdeles seriøs selger!

Etter at du fikk pengene på konto svirrer du rundt og leter etter informasjon (creds til deg). Da finner du ut at det du har opplyst selger om ikke stemmer, og at det kun en liten og ubetydelig del som var gått lenger. Nå lurer du på om du må betale tilbake de pengene som selger har sendt deg da han trodde på deg da du først kontaktet han. 

 

 

Du var nervøs og trodde du hadde blitt svindlet, selger viste ikke noe om det og betaler deg. Nå vet du at du ikke har blitt svindlet og spør om du skal svindle selger eller ei... 

 

Forstår at det er surt å betale tilbake, men de pengene skulle du absolutt aldri hatt.. 

 

Har sendt mail til selger og forklart hva jeg har funnet ut den siste uka, og spurte om konto nr pengene skal føres tilbake til.

 

Er helt enig i det du sier, blir feil å behole dem, og heller ikke avhengig av dem

 

Skriver her igjen når jeg har fått svar fra selger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...