Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update


 Share

Anbefalte innlegg

Har fått gjort noe, om ikke så veldig mye. Stort sett ferdig med gesimsen og vindskibord. Været denna uka har vært dårlig, så ikke fått gjort så veldig mye. Fått inn alle vinduene og montert vannbrett. La styreform i h bjelke for å minske kuldeslag, vet ikke hvor mye det hjelper, men hadde liggende noe fra huset så.

Jeg tok meg en tur til Marbella i dette været, så blir spennende å se hvor langt snekkeren har kommet når jeg er tilbake på fredag igjen. Her nytes det sol og 20+👌

IMG_7854.jpeg

IMG_7853.jpeg

IMG_7852.jpeg

IMG_7851.jpeg

IMG_7850.jpeg

IMG_7849.jpeg

IMG_7890.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går framover! Ny milepæl i dag. Takstein er på :) mangler å legge panel i gesims, så tar vi ned stillaset og kjører den bort frem til våren. Da står det en malejobb foran meg. Blir nok å fjerne svertebordene sånn at jeg kan begynne å rote der inne. Elektrikeren har fått dratt litt rør til downlights i gesim over porten. Innvendig starter vi med å isolere 10cm i tak, så plaste, så lekte ned 5cm til skjult el anlegg før vi tetter tak og kan se på montering av port. Innvendig vegger blir nok på nyåret engang, der blir det 10cm isolasjon i veggene.

IMG_7993.jpeg

IMG_7996.jpeg

IMG_7994.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjedd lite siden sist. Kaldt og lite motivasjon. Gjenstår egentlig kun 6 kledningsbord i møne. Har fått ordnet meg kledning til innvendig. Blir 19x148 DF rett kledning som jeg snur, da blir det helt «glatt» inne i garasjen også forblir falsen mot yttervegg. Høvlet med sawcut så blir veldig fin, litt mer synlig marg muligens, men maler over når alt er klart.

Fikk EU godkjent e46’n for 3400kr ink deler, etterkontroll og hjulkontroll. Ryddet litt pc deler og lappet sammen noe som jeg byttet i tjeneste med en mekaniker jeg kjenner. 
 

tok power coat etter anbefaling av @E.C. og det ble veldig bra resultat uten mye jobb. Matter ned med 500 først. La ikke mye innsats i å lakkere noen senkefjører, men ble bra uten at man trengte noe innsats. Ironisk så stod det selvfølgelig 30 sånne bokser på jobb i samme fargekode som KW, rapsgul. Oppdaget det selvfølgelig etter jeg hadde bestilt.

IMG_8302.jpeg

IMG_8303.jpeg

IMG_8304.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vært stille på garasjefronten helt fram til i dag. Sola og det «varme» været har gjort underverker, så når pakka med lekter ble synlig under snøen, så var det bare å bestille isolasjon og plast. Blir skjult anlegg i taket så lekter ned med 36x48. Stille og rolig start, selvom alt over skulderhøyde er pyton å drive med 😅

Var jo og tittet på en BMW i januar, og fikk melding at denne var mulig å prøvekjøre nå, så til helgen så blir det muligens en tur for å prøvekjøre. I tillegg fikk jeg høre at 335i fra Japan var muligens i landet i April. Luksus problem, selvom ingenting er skrevet i stein på noen av bilene. Problemet er at begge to frister. Jeg vet at en sånn 335i er vanskelig å få tak i til den tilstanden. Det samme er det med den andre jeg har vært og sett på. To meget «sjeldne» biler i den tilstanden. Det kan muligens være håp å få landet begge bilene. Det kommer til å koste, men 335i er sånn bil jeg har lyst til å ha i ett par år bare for å ha hatt en sprek bil med DCT kasse. Den andre er en meget billig bil å ha, og kommer ikke til å koste meg noe særlig. Huff, kom nå på at jeg har sendt forespørsel på hørmann garasjeport, det blir sikkert ikke billig🥴.

 
 

IMG_8937.jpeg

IMG_8934.jpeg

IMG_8935.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt å jobbe med hendene over hodet, men greit å få gjort det før man får på plass k-rør med ledninger , lamper, samt portoppheng i veien. Det ble 10 cm du la i taket?

Port koster penger ja, her hos meg ligger det an til å bli Assa Abloy. Sånn ca. i samme prisklasse som Hörmann tenker jeg. Flere som leverer Hörmann, så innhent gjerne tilbud fra flere. Sist jeg forhørte meg om Hormann rulleprot var det ca. 10-15k i forskjell på tilbudene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

Slitsomt å jobbe med hendene over hodet, men greit å få gjort det før man får på plass k-rør med ledninger , lamper, samt portoppheng i veien. Det ble 10 cm du la i taket?

Port koster penger ja, her hos meg ligger det an til å bli Assa Abloy. Sånn ca. i samme prisklasse som Hörmann tenker jeg. Flere som leverer Hörmann, så innhent gjerne tilbud fra flere. Sist jeg forhørte meg om Hormann rulleprot var det ca. 10-15k i forskjell på tilbudene.

Blir 10cm i taket. Jeg har igjen litt rester fra huset liggende på loftet. Mulig jeg bare dytter det opp på «varmsiden» av plasten, sånn at jeg får brukt det opp. 

Skal høre litt på jobb til uka om litt «nettverk» innenfor portbransjen vet vi bruker assa abloy på jobb, men vi har også avtale med firma som leverer hørmann. Håper det blir rundt 50k, ellers blir det lite penger til innredning og verktøy hvis det skal stå to biler på vinterlagring🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort der det ligger ja, hvor stort skal du ha? Jeg har 500 * 210 cm. Hvis man får hjelp til å montere eller monterer selv så er det litt penger å spare der også. Koster fort litt å ha 2 stk. holde på i en (halv) dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.C. skrev:

Det er fort der det ligger ja, hvor stort skal du ha? Jeg har 500 * 210 cm. Hvis man får hjelp til å montere eller monterer selv så er det litt penger å spare der også. Koster fort litt å ha 2 stk. holde på i en (halv) dag. 

550x250. Har sendt til ett par andre aktører bare for å se hva prisene på litt mer rimelige leverandører. Men jeg tenker at en god port burde holde i veldig mange år. Hvis steget er 10-15k for en port av bedre kvalitet, så er nok det lurest i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten 3 kvm større areal enn min, eller 30 % mer, så sikkert noen kroner dyrere da ja. 

Ja, det er nok ikke så dumt å kjøpe en litt bedre port med en gang om man tenker å bo i huset en stund og holde litt på i garasjen. Greit å få de store tingene på plass, så får man heller ta seg litt mer tid til å kjøpe verktøy og diverse etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.C. skrev:

Blir nesten 3 kvm større areal enn min, eller 30 % mer, så sikkert noen kroner dyrere da ja. 

Ja, det er nok ikke så dumt å kjøpe en litt bedre port med en gang om man tenker å bo i huset en stund og holde litt på i garasjen. Greit å få de store tingene på plass, så får man heller ta seg litt mer tid til å kjøpe verktøy og diverse etterpå. 

Verktøysamlingen former seg selv når man har gammel BMW, så det er jeg ikke bekymret for😅.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tennbrikket skrev:

Vært stille på garasjefronten helt fram til i dag. Sola og det «varme» været har gjort underverker, så når pakka med lekter ble synlig under snøen, så var det bare å bestille isolasjon og plast. Blir skjult anlegg i taket så lekter ned med 36x48. Stille og rolig start, selvom alt over skulderhøyde er pyton å drive med 😅

Var jo og tittet på en BMW i januar, og fikk melding at denne var mulig å prøvekjøre nå, så til helgen så blir det muligens en tur for å prøvekjøre. I tillegg fikk jeg høre at 335i fra Japan var muligens i landet i April. Luksus problem, selvom ingenting er skrevet i stein på noen av bilene. Problemet er at begge to frister. Jeg vet at en sånn 335i er vanskelig å få tak i til den tilstanden. Det samme er det med den andre jeg har vært og sett på. To meget «sjeldne» biler i den tilstanden. Det kan muligens være håp å få landet begge bilene. Det kommer til å koste, men 335i er sånn bil jeg har lyst til å ha i ett par år bare for å ha hatt en sprek bil med DCT kasse. Den andre er en meget billig bil å ha, og kommer ikke til å koste meg noe særlig. Huff, kom nå på at jeg har sendt forespørsel på hørmann garasjeport, det blir sikkert ikke billig🥴.

 
 

IMG_8937.jpeg

IMG_8934.jpeg

IMG_8935.jpeg

Ja du har virkelig fått kjenne på valgets kvaler her angående bil .

Og begge er jo perfekte på hver sin måte .

Men du ender nok opp med noe du blir enig med deg selv i 😊

Ellers garasjen er flott som fy .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Ja du har virkelig fått kjenne på valgets kvaler her angående bil .

Og begge er jo perfekte på hver sin måte .

Men du ender nok opp med noe du blir enig med deg selv i 😊

Ellers garasjen er flott som fy .

Å finne en e34 som aldri har sett salt vokser ikke på trær, nei😅 i følge b42.no så er det kun 9 stykker av e92 335i facelift i Norge, enda færre med DCT kasse, og man snevrer sikkert tallet inn enda mer hvis man fjerner de som har gått i salt🥴.

Jo, takk for det :) skal bli godt å bli ferdig, men høydepunktet blir når man kan åpne porten og det står noe annet enn en gammel e46 som har gått rundt i saltlaken her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, GtiGtr skrev:

Kjøp begge 2, så selger du den du liker minst etterpå :D 

Målet er å prøve det. 335i er så morro bil jeg vil ha de to siste årene jeg har igjen i 20-årene. E34 er fin veteranbil og som ikke koster all verdens å ha hvis livssituasjonen skal endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...