Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Da var bremselys i baklukespoilern bytta. Fy for en drittjobb.. Brukte vel omlag 1.5 time på det, plagdes med å få ut plugger, komme til å skru ut en værtettingsboks til koblingene inne i spoileren. 

Slapp unna å feilmontere når den ble remontert, heldigvis. Men måtte prøve litt med justering frem og tilbake. Gjør ikke det igjen om jeg ikke absolutt må..

Montert nye corneringlights også idag. Bilder kommer senere :) 

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd Foliatecs caliper lakk?

Tenkte å lakke caliperne blå, og klistre på m merker. Men lakk på sprayboks kan fort bli gris vil jeg tro. 

Her er det bare å pensle på, så blir det matt blåfarge. Kan eventuelt kanskje ha klarlakk på for litt glans.

http://foliatec.no/produkt/foliatec-bremse-kaliper-lakk-sett-rs-bla/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gorg skrev:

Noen som har prøvd Foliatecs caliper lakk?

Tenkte å lakke caliperne blå, og klistre på m merker. Men lakk på sprayboks kan fort bli gris vil jeg tro. 

Her er det bare å pensle på, så blir det matt blåfarge. Kan eventuelt kanskje ha klarlakk på for litt glans.

http://foliatec.no/produkt/foliatec-bremse-kaliper-lakk-sett-rs-bla/

Jeg har akkurat malt mine i orange fra Foliatec. Må si at kvaliteten virker veldig bra. Når du er ferdig får du ett tjukt, halvblankt belegg. Virker ganske motstandsdyktig mot skit og bremsestøv.

Jeg bestilte fra Brakes Norge, levert på 3 dager i Posten.

 

Kjør på er min mening 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg har akkurat malt mine i orange fra Foliatec. Må si at kvaliteten virker veldig bra. Når du er ferdig får du ett tjukt, halvblankt belegg. Virker ganske motstandsdyktig mot skit og bremsestøv.

Jeg bestilte fra Brakes Norge, levert på 3 dager i Posten.

 

Kjør på er min mening 

Høres veldig bra ut!

Brukte du bare en stålbørst og pensel i tillegg til det som kom i pakken?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, børsta som følger med er skikkelig stiv så den får bort det meste av skit og rust. Hadde en litt mindre for å kommer til på de trangere stedene.

Penselene som fulgte med anbefaler jeg ikke å bruke. Noen ordentlige møkkapensler. Under påføringa av både grunning og farge løsna det flere hår fra børsten som igjen endte opp på callipera. Ikke akkurat Jordan kvalitet. Kjøp to nye kvalitetspensler og du er good to go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Ja, børsta som følger med er skikkelig stiv så den får bort det meste av skit og rust. Hadde en litt mindre for å kommer til på de trangere stedene.

Penselene som fulgte med anbefaler jeg ikke å bruke. Noen ordentlige møkkapensler. Under påføringa av både grunning og farge løsna det flere hår fra børsten som igjen endte opp på callipera. Ikke akkurat Jordan kvalitet. Kjøp to nye kvalitetspensler og du er good to go.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tatt en skikkelig DCN vask hjemme på gårdsplassen idag. Det trengtes sårt.

Fusso Coat beskyttelsen har holdt godt hele vintern, og holder koken enda. Svært overrasket over holdbarheten! Autobahn på felgene holder også, mesteparten av skiten slapp. Men mulig Fusso er tingen på felgene også? :)

La på en shampoo fra Modesta (usikker på navnet), som har noe lignende egenskaper til Gyeon Wetcoat men tror denne er noe dyrere og kanskje bedre? 

Var ikke noe å si på vannskrekken med Fusso alene, men la Modesta på hele bilen så det blir spennende å se hvor lenge det holder. Vinduene blir vel enklest å se det på. 

 

Hadde ikke egentlig tenkt å legge det ut her, så beklager at første videoen er på høykant.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, kortsluttning skrev:

Nydelig bil med riktig motor og utstyr! Hvordan er kjøre egenskapene på denne? Har aldri hatt e9x i stasjonsvogn før.

Takker :)

Direkte sammenlignet med e92 så er tyngdepunktet litt høyere. Ellers veldig likt, uten at jeg har testet de mot hverandre på bane. 

Kjørt en del 335i e92, der motoren var største forskjellen. 

Syns den krenger veldig lite, og med sommerdekk føles det som at jeg har uendelig grep i svingene. På e46n var det mer krenging og kunne kjenne at farta var litt høy i svinger noen ganger. 

Til vanlig kjøring er den mye mer komfortabel, selv på 19" felger mot 17" på e46. 

 

10 timer siden, Fahad skrev:

Digger bilen din, Gorg! Har fusso bedre holdbarhet enn shield? Har hørt at shield ser bedre ut på mørk lakk men vet ikke om det stemmer 

Takk Fahad! 

Uten å ha sammenlignet direkte, så tror jeg Fusso har høyere innhold av PTFE, da Shield selges som "Carnauba wax enriched with PTFE". De holder sikkert godt igjennom vinteren begge to, men rapporter fra andre DCN'ere er at Fusso holder så bra at mange nå sverger til den.

MEN, Fusso gir meg ikke godfølelsen når jeg jobber med den. Den lukter bensin og kan lettere gi skjolder

Shield er nok mye lettere å påføre, og lukter som alle Swissvax vokser fantastisk. Glansen på Shield er nok også bedre.

Mest for pengene er nok Fusso nr1 av de fleste for tiden.

Kommer bare til å bruke Fusso på vintern, og på andres biler om jeg får oppdrag. Concorso er nok å foretrekke mtp gleden av å legge på, og glansen den gir. (Eier ikke selv Shield)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...