ahj Skrevet Mai 11, 2016 Share Skrevet Mai 11, 2016 56 minutter siden, Gorg skrev: Nå er bilen levert til BMW, så er det bare å krysse fingrene for at alt er i orden når jeg får den igjen på fredag. Hva skal gjøres med bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2016 3 minutter siden, ahj skrev: Hva skal gjøres med bilen? Fått ved noen tilfeller limpmode, altså halv motorkraft. Fant ut med Carly hva feilmeldingene var, da BMW ikke fikk de ut når jeg skulle få de til å ta diagnose. Så det de skal gjøre er å ta av toppen og bunnpanna, justere kam og veivaksel. Og en mulighet for å bytte register. Så det ligger klart i tilfelle. Skal heldigvis bort nå torsdag-fredag så passet bra å gjøre det nå. Satt av 2.5 dag på verkstedet. Er en forsikringssak heldigvis, If sin Bedre bilbytte. Virker som en svært kjekk forsikring, slipper mye potensiell krangling med selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mai 11, 2016 Share Skrevet Mai 11, 2016 6 minutter siden, Gorg skrev: Fått ved noen tilfeller limpmode, altså halv motorkraft. Fant ut med Carly hva feilmeldingene var, da BMW ikke fikk de ut når jeg skulle få de til å ta diagnose. Så det de skal gjøre er å ta av toppen og bunnpanna, justere kam og veivaksel. Og en mulighet for å bytte register. Så det ligger klart i tilfelle. Skal heldigvis bort nå torsdag-fredag så passet bra å gjøre det nå. Satt av 2.5 dag på verkstedet. Er en forsikringssak heldigvis, If sin Bedre bilbytte. Virker som en svært kjekk forsikring, slipper mye potensiell krangling med selger. Såpass ja. Det høres ikke bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2016 Er jo ikke ideelt, men tror ikke det er en alvorlig feil. For feilmeldinga har forsvunnet etter kort tid hver gang. Og ellers har den fungert som normalt. Får byttet motorolje og oljefilter i samme slengen, noe jeg hadde tenkt å gjøre snart for å ta kortere intervall enn 30000km. ahj og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 20 timer siden, Gorg skrev: Såpass! Da er jo vårt prosjekt bare småtteri Er helt flatt rundt huset på øversida, så er veldig praktisk med parkering der. Tenker du kurvelys eller tåkelys? Tenkte å lage en liten video, men nå begynner mørke å forsvinne så det må skje snart ellers vente til august. Men syns for øvrig de ikke var helt lik temperatur som AE, litt for blå. Skal prøve å kode slik at jeg få tåkelysene til å også funke som kurvelys. Hadde vært tøft Tenkte på kurvelysene dine. Da jeg først fikk bilen visste jeg ikke hvilken pære det var i kurvelysene,om den var spesiell slik som AE pærene . Nå er jo det lyst hele dagen så da er jo ikke kurvelysene på. Så da er det lagt litt på is. Du får ta deg en tur ut midt på natten for å filme : ) Blir tøft det med tåkelys som også lyser med kurve lys, ikke sett det før. Men nå er det lite biler med kurvelys der jeg kjører. Må vel ha adaptive xenon lys for å få kurve lys ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2016 (endret) 12 timer siden, Kenny_ skrev: Tenkte på kurvelysene dine. Da jeg først fikk bilen visste jeg ikke hvilken pære det var i kurvelysene,om den var spesiell slik som AE pærene . Nå er jo det lyst hele dagen så da er jo ikke kurvelysene på. Så da er det lagt litt på is. Du får ta deg en tur ut midt på natten for å filme : ) Blir tøft det med tåkelys som også lyser med kurve lys, ikke sett det før. Men nå er det lite biler med kurvelys der jeg kjører. Må vel ha adaptive xenon lys for å få kurve lys ? Skal gjøre et forsøk i helga Trenger adaptive for å ha kurvelys, men tror du kan kode tåkelys som kurvelys uten det. Skal prøve på en kompis sin bil som mangler det. Er på utkikk nå etter skap for å oppbevare alt av bilpleie og verktøy til bilen. Må ha plass til en rensemaskin (Foma Mimo) som er på 35x35x50cm (bxdxh). Funnet et, men det koster 1700kr + frakt på 700 http://www.bauhaus.no/metallskap-m-las-gra-180-cm.html#full-description Noen som har tips? Har mye utstyr som slenger her og der.. Skapet bør helst ikke være dyrere enn det jeg fant. Setter stor pris på tips Endret Mai 12, 2016 av Gorg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2016 Da ha jeg hentet bilen fra verkstedet Lånt svigermor sin Mercedes A140, glad det er over! Tekniker har kontrollert styretid kamaksel/veivaksel og kontrollert register og det var overhodet ikke noe slakk på noe! Verktøyet de bruker for å måle smatt rett nedi. De sa også at det overhodet ikke var noe koks når de åpnet toppen, noe som er særdeles sjeldent! Da de ikke fant så mye å fikse på ringte de til BMW support og forslag til løsning var å bytte Vanos magnetventiler. Skal ta bilen ut på litt tur i helga så får vi se om feilmeldinga dukker opp igjen. Hvis ikke har de en løsning på det. Satser på at man slipper det uansett. Godt å høre at motoren omtrent er strøken, lever i beste velgående StigJ, fupsaker, Fahad og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2016 Vært på en liten kjøretur idag, kjørt varm motoren og dratt litt over hele registret. Er altså en morsom motor, så turtallsvillig! Forresten fått lakket caliperne i Prestige Gold fra Foliatec. Syns den fargen passer bra med lakken, siden den får litt gullnyanser i visse lys og at det ikke blir for synlig. Temmelig lik farge på Performance bremsene. papertiger, Marius2002, kortsluttning og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2016 Måtte vaske bilen litt igår før 17.mai, men det var relativt dårlig vær og utsikter for 17. så det ble bare en runde med Active Diamond. Er svært fornøyd med den i kanonen! Og igjen ikke noe tegn til at vintervoksen skal slippe Når jeg hadde spylt av begynte det å hagle, så jeg måtte bare løpe inn.. Idag har det vært nedi 1 grad og har både snødd og kommet flere haglskurer.. Ser frem til at været blir bedre så jeg får gått grundigere til verks. Og som dere ser er ikke vaskeplassen helt optimal, så den skal forhåpentligvis bli asfaltert i sensommer fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2016 (endret) Så, jeg trenger litt hjelp med å finne ut hva jeg skal gjøre med eksosen. Lyden er fin den, men veldig diskret og skulle gjerne hatt mer lyd under pådrag. Har lest forskjellig om Performance eksosen til BMW, da flere sier man ikke får mer lyd og er skuffet. Disse skriver om "resonator delete", altså en slags lyddemper før bakre potte. Et problem med fikling med eksos til N53 er at man mister kraft pga "back pressure". Hvorfor dette skjer vet jeg ikke. Supersprint selger flere deler, og Eisenmann gjør det også. Trenger ikke bytte ut bakpotta hvis det finnes en del imellom som kan byttes ut. Er heller ikke interssert i voldsomt mye lyd, da det er en familiebil Endret Mai 17, 2016 av Gorg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mai 17, 2016 Share Skrevet Mai 17, 2016 I denne youtube videoen mener de backpressure greiene bare er tull ikke vet jeg, men har en formening om at de er ganske seriøse. eisenmann og supersprint er velmbegge veldig kjente i Bmw-markedet Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2016 Skal poste på e90post da det er nok betraktelig flere der inne med denne motoren Virket som at de snakket om backpressure ironisk, at det bare er tull. Har ikke peiling men det virker rart hvis man mister masse effekt om det ikke er motstand i eksosen..? Er ikke poenget å få ut luft av motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mai 18, 2016 Share Skrevet Mai 18, 2016 Jo, slik jeg tolker det også, at frieksos yter bedre en liten eksos. Altså, best å ikke ha noe backpressure i det hele tatt. bimmerpost har sikkert flere med erfaring, så sikkert lurt å titte der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet Mai 18, 2016 Share Skrevet Mai 18, 2016 6 timer siden, Gorg skrev: Skal poste på e90post da det er nok betraktelig flere der inne med denne motoren Virket som at de snakket om backpressure ironisk, at det bare er tull. Har ikke peiling men det virker rart hvis man mister masse effekt om det ikke er motstand i eksosen..? Er ikke poenget å få ut luft av motoren? Er ikke det mest på 2 taktere som trenger litt motstand da?:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2016 1 time siden, kragz skrev: Er ikke det mest på 2 taktere som trenger litt motstand da?:) Får satse på det, min er heldigvis ikke en 2 takter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå