Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Klarer ikke helt se hvordan lavere baktrykk skal svekke motorkraften. Eksosen skal ut, og dess mindre restriksjoner den har på veien desto bedre er det. På Hartge sine sider skrev de at den eksosen jeg har på bilen nå førte til mindre baktrykk i systemet og dermed at turboen spooler raskere og lettere opp (som følge av mindre restriksjoner nedstrøms) og dermed skaper bedre gassrespons. Nå gjaldt dette turbobiler, men prinsippet skulle være det samme? Annet eksempel; En kollega satte på Miltek eksos med race-cat (mindre restriksjon i katalysator) på sin 996 4S, som førte til bedre ytelse. 

 

PS: hvordan funker active diamond? På samme måte som auto foam? Ser det står listet som en avfetting, betyr det at bilen bør vaskes med såpe etterpå?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Performance eksos kan uansett ikke bli feil siden de lager den til min bil.

Flere som fjerner DFP (riktig nok på diesel da det ikke finnes noe BFP :P ) får jo mer effekt, men det er jo et filter som sitter mellom motor og eksos så det er jo for øvrig logisk. Katalysatorfjerning gir vel noe lignende effekt, men ingen av delene er bra for nærmiljøet..

Active Diamond er som Auto Foam bare mye bedre effekt av avfettingen. Og skummer mye bedre.

Ble ikke noe skjolder etter jeg bare spylte av. Prickbort uten håndvask gir gjerne skjolder, men har ikke opplevd det særlig med Surfex HD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sug motor skal vell helst ha litt mottrykk, mens turbo biler liker best ingenting. Jeg vil tro at det å bytte bare bakpotta vil bidra til at bilen går bedre. En god venn av meg byttet til eisenmann bakpotte på sin 530i og den gikk bedre etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, ahj skrev:

En sug motor skal vell helst ha litt mottrykk, mens turbo biler liker best ingenting. Jeg vil tro at det å bytte bare bakpotta vil bidra til at bilen går bedre. En god venn av meg byttet til eisenmann bakpotte på sin 530i og den gikk bedre etterpå :) 

Bilen går godt nok, men litt ekstra får bli en bonus :D 

Eisenmann hadde kanskje gått hvis jeg var alene.

Fått pris på potta nå, så får gå i tenkeboksen på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Gorg skrev:

Bilen går godt nok, men litt ekstra får bli en bonus :D 

Eisenmann hadde kanskje gått hvis jeg var alene.

Fått pris på potta nå, så får gå i tenkeboksen på den.

Det skjønner jeg. Nå skal det sies at dette er hans familiebil, hvor han drar på langturer med hver sommer med kone og barn. 

Men jeg hadde gått på BMW performance eksosen. Fin lyd i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, sveigis skrev:

Godt med litt hjelp.

Mattene ble jo som nye og forresten,der gav du meg en ide.

Har jo tøy matter like som dine .

De må jeg få i fort som pokker :)

Ja, får håpe han blir mer og mer interessert :) 

Børst+Green Clean og en rensemaskin så blir de fin. Kan evt bruke surfex hd om det sitter veldig fast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mattene er nevneverdig møkkete så jeg tror en lett støvsuging holder lenge.

Mye finere med velourmatter nå på denne tiden av året :).

Det med barn og bil kan slå begge veier.

Den eldste er tro kopi av meg når det kommer til bil,mens minsten synes det er kjedelig.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorg skrev:

Da har jeg og min bror booket oss tur med Bavaria Oslo til Munchen i september!

Der skal vi få omvisning på BMW fabrikken og kjøre et utvalg av BMWer i Alpene :D 

Tar med meg en bag med fotoutstyret, så det blir et heftig reisebrev tenker jeg.

Hvordan fikk du til det? Det må jeg si frister MEGET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...