Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, sveigis skrev:

Var noen solide bremser på denne ja :).

Ellers som vanlig kjempebra .

Hva slags produkter har du brukt inni hjulhus?

Takker :)

Glemte å ta bilder bak, ble fryktelig fort mørkt.. 

Brukte bare CG Signature Wheel Cleaner. Fikk mye grums bort.. vannet på vinduet frøs etterpå, så på tide med dekkskift.. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ErikTveit skrev:

Hehe din bil synts jeg faktisk blir penere med vinterdekka på, blir faktisk en perfekt e91 da! Bare digger den fargen! 😀

Men fargen på de sommerfelgene dine, montro om de hadde gjort seg på mine type 193 felger? Hva heter felg fargen? For jeg sliter med det samme, at flak av lakken faller av. 

Takker Erik! :D 

Det er Ferric Grey på sommerfelgene, meget fin farge. De har maskinert front, så er to farger, men Ferric Grey er det du ser inni alle eikene og inni tønna. 

Passer meget bra på de felgene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gorg skrev:

Det er Ferric Grey på sommerfelgene, meget fin farge. De har maskinert front, så er to farger, men Ferric Grey er det du ser inni alle eikene og inni tønna. 

Passer meget bra på de felgene! 

Utrolig fine felger det der, men de må vel passes på som smeden? Svigers har en F34 GT M sport med 19" felgene som hører til - ferric grey med maskinert front. Han skrapte den ene felgen inntil en fortauskant, og den maskinerte fronten går jo ikke akkurat an å lakke? Må vel lakke alle 4 felgene da, med front og alt. 

Uansett, ser veldig bra ut med vintermodus, selv om 19"-felger er estetisk perfekt for øyet på disse bilene :D

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, papertiger skrev:

Utrolig fine felger det der, men de må vel passes på som smeden? Svigers har en F34 GT M sport med 19" felgene som hører til - ferric grey med maskinert front. Han skrapte den ene felgen inntil en fortauskant, og den maskinerte fronten går jo ikke akkurat an å lakke? Må vel lakke alle 4 felgene da, med front og alt. 

Uansett, ser veldig bra ut med vintermodus, selv om 19"-felger er estetisk perfekt for øyet på disse bilene :D

Må bare holde meg unna alt av kantstein. Tror det skjedde med forrige eier. Er utrolig ergelig.. Men de var jo omtrent helt strøkne etter en sesong, et par merker og det på baksida vet jeg ikke hvorfor skjedde men de er nå helt strøkne. Men angrer litt på at de ikke ble lakket i en mørkere farge, som Ferric Grey eller Ferric Grey 2.

En kompis som fikk renovert sine 269 felger, som mine fra Østfold felgteknikk. Han var svært lite fornøyd med jobben deres, men de tilbydde maskinering og pulverlakkering.. Så skal jeg fikse det blir det nok å lakke de i en farge uten maskinert front. Det blir fort korrosjonsskader hvis det blir større sår. Tror det går, men må pusses ned vil jeg tro før lakking, kontra maskinering.

IMG_8723 til lakkering.jpg

Da var bilen levert inn til lakkering :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når du åpner kun glasset i bakluka - drar bagasjeromstrekket seg opp i skinnene da, slik at du har tilgang til bagasjerommet? 

Mener å huske at den gjorde det på svigers sin forrige pre-LCI 08 318d. Gjør det ikke på vår LCI modell, samme hva jeg prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, papertiger skrev:

Når du åpner kun glasset i bakluka - drar bagasjeromstrekket seg opp i skinnene da, slik at du har tilgang til bagasjerommet? 

Mener å huske at den gjorde det på svigers sin forrige pre-LCI 08 318d. Gjør det ikke på vår LCI modell, samme hva jeg prøver. 

Ja, den gjør det på vår. Sett at rolloen er trekt tilbake :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gorg skrev:

Ja, den gjør det på vår. Sett at rolloen er trekt tilbake :) 

Hmm.. Oppfølgingsspørsmål :P :

Må du trykke to ganger på knappen på glasset? 
Funker det når du bruker nøkkelen?
Har du noe i kanalene/skinnene i baklukesidene som "slipper" rolloen, slik at den sklir oppover?

Begynner å lure på om det er noe som er endret etter LCI kom da, siden det er forskjellig part nummer på det staget i rolloen som festes i bakluka - et nr. opp til 09/09, og et nytt part nr. fra 09/09. Vår er produsert 09/09, og har mange av 2010-endringene...

Edit: har funnet endringen - det er skinnene/guiden i bakluka som ble endret f.o.m. 09/09. Før 09/09 var det en fjørbelasta wire som slapp opp et par stoppere ved elektrisk signal som forekommer ved åpning av glasset ser det ut som. Dette systemet har ikke jeg.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Hmm.. Oppfølgingsspørsmål :P :

Må du trykke to ganger på knappen på glasset? 
Funker det når du bruker nøkkelen?
Har du noe i kanalene/skinnene i baklukesidene som "slipper" rolloen, slik at den sklir oppover?

Begynner å lure på om det er noe som er endret etter LCI kom da, siden det er forskjellig part nummer på det staget i rolloen som festes i bakluka - et nr. opp til 09/09, og et nytt part nr. fra 09/09. Vår er produsert 09/09, og har mange av 2010-endringene...

Edit: har funnet endringen - det er skinnene/guiden i bakluka som ble endret f.o.m. 09/09. Før 09/09 var det en fjørbelasta wire som slapp opp et par stoppere ved elektrisk signal som forekommer ved åpning av glasset ser det ut som. Dette systemet har ikke jeg.

Vår ble produsert i mai 2009, må sjekke det nærmere. Regnet så vannvittig nå, gadd ikke å så ute lenge nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...