Jump to content

Min biltråd - E46 M3 SMG, F11 520d, I3 og E61 545i - 520d til salgs

Share

Recommended Posts

På 11.9.2021 den 13.01, Grobian skrev:

Herlig tråd Andreas! Gøy at du også fikk telefonen til å virke :-)

Din E61 begynner jo å se voldsomt fin ut. Min erfaring med polering av E60 er også at lakken er en smule hard. Brukte de samme produktene som deg. Polerte også i3en og fant ut at lakken der var noe enklere å rense for hairlines, selv om den ikke akkurat fremstod myk heller.

Hvordan merker du at kupéviften begynner å bli dårlig? Lite blåst fra ventilene, eller ulyder?

Takk for det! Ja telefonen virker med tvilling sim, men den trådløse telefonen får jeg ikke syncet med bluetoothen. Usikker på hva som er feil her, og generelt usikker på hvordan systemet er tiltenkt å funke? Hva skal man med den telefonen i midtkonsollen egentlig?

Kupeviften har jeg feilkode på! Fungerer fint allikevel, men nå begynner det å bli kaldt ute og da er det litt ulyd til å begynne med. Så denne skal byttes før vinteren.

Nydelig! Kan forresten anbefale Colourlock Strong Leather Cleaner, burde kunne gjøre de stolene der nesten som ny. Er det steder med slitt lakk/farge har de også et "re-dye"-sett som er svært kurant, spesielt på svart.

Telefonen i midtkonsollen er nok en etterlevning fra før man hadde ordentlig handsfree, men det er jo fint om passasjeren i baksetet kan føre en fortrolig samtale, eller snakke uten å forstyrre føreren? :-) Jeg tror dette er et DECT-sett som kommuniserer med telefonenheten i bilen. E60 ble også levert med en Siemens S55 som også var i krybbe i midtkonsollen, E60-en vi hadde fra 2003 hadde Siemens-telefonen. Den fungerte jo også som en uavhengig telefon utenfor bilen om man ønsket det, og er jo en mye bedre løsning enn dette Motorola-håndsettet, som ikke fungerer utenfor bilen. Mulig BMW hadde et stort restopplag av disse telefonene?

Takker! 

Setene ble rengjort med Swisswax leather cleaner, og så behandlet med Chemical Guys quick detailer. Skal prøve Colour lock sin når Swisswaxen er oppbrukt :) 

Får se om jeg gidder å bruke mere tid på den telefonen. Neste tiltak her er å få lagt over de mest brukte telefonnr på sim-kortet, slik at jeg slipper å punche nr manuelt hver gang :P

Ja de kjennes veldig bra ut, har kjørt 1km med dem så har ikke prøvd dem på langtur enda. Men det blir i helga!

Jeg trodde det var p&p, jeg var helt sikker på det. Helt til jeg fant ut at memory funksjonen ikke virker? Alt annet virker uten feilkoder eller noe. Har ikke hatt tid å se så mye mer på det. Når jeg trykker på M knappen på setet, lyser den ikke, trodde den skulle det? Mulig jeg må legge til comfort seter med NCS Expert?? Men i hvilken modul? GM?

Komfort setene har vel flere justeringsmuligheter ift sportsetene. Så setemodulen kan ikke være den samme, selv om den har de samme tilkoblingene mot bilen, som er bus og strøm.