Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

E39 er rett og slett en favoritt. Har en f30 idag og den er ikke i nærheten av kjøreegenskapene E39 har. 

F1x og F3x er virkelig noe dritt i forhold til eldre modeller. De siste kvalitetsmodellene var E39 og biler i samme generasjon.

Frister noe jævlig å kjøpe en M5, men synd madammen sier nei til en ///M bil.

Pøs på med flere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så mye tid bak rattet på F-karosseriene. Synes de var fine å se på, men konkluderte vel med at jeg skulle kjøre gammel BMW en stund til :P Så noen biltester der de sa nye M6 var unntaket, og at den fulgte gode gamle suksessoppskriften med BMW magi. Håper jeg får testet en slik en dag :) Er vel bare størrelsen som skremmer meg litt. Haha. 

Ja, av og til kan disse madammene begrense oss litt! Heldigvis har jeg en som liker biler, store motorer, og motorsykler. Sier stolt at hun har en M5 osv. :) Men det hender hun setter foten ned på enkelte farger på bilene, deler eller felger etc. Haha. Men kan ikke klage. Får håpe du får kjøpe det du har mest lyst på en dag :) 

Og det kommer nok masse bilder fremover! Spesielt når sommerhjulene er på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Neimen fy farsken mr Thundercoil! :D! 

Litt av en oppgradering du har gjort! Fra tidenes råeste e46 330ci til e39 m5! I like it! ;)

Har ikke vært aktiv på bimmers etter at jeg hadde merce. Nå er jeg endelig back on the right track! ;)

 

E39 m5 står høyt på drømmelisten. Hatt noen kjipe problemer so far? hvor mye har bilen kjørt? 

Og: Hva ligger snittforbruket ditt på? (greit å vite mtp at det blir uten tvil en bil jeg kommer til å bruke ofte, men som en bil nr. 2 hvis jeg går for e39 m5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Bestilte dekk for 15 dager siden, men de er ennå ikke sendt. Etter bestilling, når jeg gikk inn på "mine sider", så sto det at de holdt på å flytte hovedlageret sitt, så de har hatt leveringsproblemer i noen måneder. Hadde vært greit å få den beskjeden før bestilling, men da er det vel ingen som handler :P Denne beskjeden tok de vekk i forgårs. Ellers har de en "forventet levering" som begynte på 6. mai. For hver dag som gikk, så hoppet den nedover. 4. mai, 3. mai, 2. mai og så hoppet den helt til 29. april. Når 29. april kom, var de fortsatt ikke sendt. Forventet levering hoppet da til 2. mai, så 3. mai. Når 3. mai kom, var de fortsatt ikke sendt, og nå har de bare fjernet hele "forventet levering"-greien fra nettsidene sine. Hehe. Så gudene vet når de dukker opp. 

Edit: Dekkene var på lager ved bestilling :P 

43 minutter siden, Avrinder skrev:

Neimen fy farsken mr Thundercoil! :D! 

Litt av en oppgradering du har gjort! Fra tidenes råeste e46 330ci til e39 m5! I like it! ;)

Har ikke vært aktiv på bimmers etter at jeg hadde merce. Nå er jeg endelig back on the right track! ;)

 

E39 m5 står høyt på drømmelisten. Hatt noen kjipe problemer so far? hvor mye har bilen kjørt? 

Og: Hva ligger snittforbruket ditt på? (greit å vite mtp at det blir uten tvil en bil jeg kommer til å bruke ofte, men som en bil nr. 2 hvis jeg går for e39 m5)

Haha. Takk for det :) Savner fortsatt 330en. Synes fortsatt det er den fineste bilen jeg har hatt, og så er det jo kjekt når man har "bygget" den selv. Nye eieren sa i vinter at han vurderte salg til våren, men har ikke sett den på finn.no enda. :P Synd man ikke har råd til å kjøpe den tilbake. 

Hatt bilen i snart 9 måneder nå, og foreløpig er det den billigste jeg har hatt, vedlikeholdsmessig. Veldig tight og fin. Eneste jeg har gjort, annet enn kosmetisk, er å pusse og smøre opp igjen en bremse som hang. Snart på tide å bytte klossene bak. Så byttet jeg et par airbager, ledninger og ettermonterte "curtain airbags". Kom på totalt 700 :P Ellers tenkte jeg å bytte filtre til veivhusvent. og kjedestrammer. Og så har det kommet litt knirkelyder i det siste, så må vel bytte knirkeforing. Ja, og så røk ABS modulen. Fikk en brukt en i vinter til 600, pluss at den må kodes. 

Bilen har nå rundet 217 000 :) Håper den klarer hvert fall 500 000 :P Et lite mål jeg har. Den bruker veldig lite olje. Et par desiliter i halvåret. Ikke dumt for en 2000 modell S62. M54b30en brukte jo ca. en halv liter på en tur Bergen-Svinesund. 

Forbruket har jeg ikke giddet å regne på. Hehehe. Kjørecomputer sier stort sett 1.3 l/mil. Tror den stort sett opererer innen 0,9-1,5 l/mil. Og en del mer når du kjører mye stygt. Føler ikke at jeg fyller så mye oftere enn med 330en med kompressor, men den bruker sikkert litt mer :P 

Ellers får jeg vel si velkommen tilbake til BMW og forumet :) 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk mister :)!

føles veldig godt å være tilbake til BMW igjen! Mercen var utrolig god å kjøre, men langt ifra like tight og sporty i svingene!

gikk for en dønn strøken f20 116d aut i estorillblå med harman kardon, og med M over alt :P (understell, eksteriør, interiør osv). Trengte en hverdagsbil med sporty kjøreegenskaper, flott utseende, og ikke minst behagelig å kjøre! 2.0 116 hester holder i massevis for min del for øyeblikket. Blir nok å trimme den til 190hk så fort garantitiden er ferdig (2018) 

Det beste med bilen er at den har service inkludert frem til 2018/100.000 km (litt usikker på sistnevnte, men mener at det var frem til 100k). 

 

Klarte å totalvrake e46en ifjor vinter :(! Kjørte i en sort tiguan kjørt av en penisnisse som kom ut fra en privatvei og ikke visste hva vikeplikt var. 

 

etter e46en har jeg bestemt meg for å aldri gå for en eldre bil noen sinne igjen. Orker ikke styret med å bytte noe nytt hver dag, eller høre på at ting skrangler :P. Never again! (Har hatt flere eldre biler gjennom årene, og av erfaring kan jeg konkludere med at det er alltid ett eller annet :p)

 

husker veldig godt e46en din! Synes den var superduperuberfantastiskplantasjehemorider-kul! Digget hele "pakken"! Var en fryd for øyet den bilen der! <3 synd den måtte gå! Får jeg lov til å spørre why? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Tja, hadde lyst på M5! :P Brukte veldig mye penger for å få 330en mer "M3" og klarte ikke stoppe, så fant ut jeg helle skulle finne noe morsomt og "ferdig" og fokusere på vedlikehold og små oppgraderinger. Ingen bekymringer med 400 lovlige hester, le hele veien gjennom EU osv. :) 

Ser at det er greit med nyere bil og garanti. :) Blir sikkert fornøyd med den. Jeg synes f.eks. E9X og E6X er helt greie biler, men har ikke likt å kjøre noen nyere enn det. Er nok rett og slett enn gammel-BMW mann :P Men kunne nok sikkert hatt en nyere bimmer som tilleggsbil. 

Angrer ikke på at jeg byttet ut E46en. Denne har en helt annen og heftigere opplevelse, råere motor og lyd osv, men hadde vært kjekt å kunne ha begge to. 

Kjipt å høre om gamle traveren din :( Sånt er det dessverre ikke alltid mulig å unngå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! :) Dekkene har endelig blitt sendt! Håper de kommer kjapt. Legger om på sommerfelger så snart de dukker opp. :P 

 

Edit: Dekkene kommer ikke før onsdag 18. mai. De skulle egentlig komme 12. mai, men sjåfør rakk ikke å kjøre ut til meg og leverte de tilbake til terminalen, hvor han glemte å scanne de inn og så endret status seg til "levert" :P Ringte de og sa terminalen var stengt til over 17. mai, så må vente. 

On 5/9/2016 at 23.35, DanielStance skrev:

Needs more senk, yo.

XkU4Ajf.png

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Thundercoil skrev:

Takk skal dere ha! :) Dekkene har endelig blitt sendt! Håper de kommer kjapt. Legger om på sommerfelger så snart de dukker opp. :P 

XkU4Ajf.png

Hehehehe :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...