Gå til innhold

Fotoshoot: Kjennern's F11 530D

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde en liten fotoshoot av den nydelige vognen til Kjennern i dag, som for øvrig er en veldig hyggelig kar! 

Ikke helt fornøyd med alle sammen, men øvelse gjør mester.. Tenkte uansett å dele dem her, si gjerne hva dere synes :)

qcOp1Vt.jpg

X8AsmMt.jpg

WM1rmJp.jpg

vt7F53Y.jpg

VqntYd7.jpg

WWP9gCp.jpg

CHmtHu9.jpg

s2cEiur.jpg

aIS2erZ.jpg

we2DPcl.jpg

LMNCalO.jpg

iGO7fZC.jpg

oecDYqZ.jpg

Ba3Zshu.jpg

anHpyGv.jpg

yTgn3ks.jpg

IyJAOO8.jpg

//

Gabz Photography

Ønsker du bilder av din bil eller annet? Ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere! Utrolig hyggelig å høre :)

Tusen takk :) Alltid åpen for oppdrag, jeg! Bare å sende en PM det.

Litt usikker på hva du peker til, men har lagt til litt mørk effekt i ytterkantene på mange av bildene. Vignette noen steder og graduation filer noen andre steder. Så det bare dumt ut kanskje? :P Men takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten fotoshoot av den nydelige vognen til Kjennern i dag, som for øvrig er en veldig hyggelig kar! 

Ikke helt fornøyd med alle sammen, men øvelse gjør mester.. Tenkte uansett å dele dem her, si gjerne hva dere synes :)

Gabz Photography

Ønsker du bilder av din bil eller annet? Ta kontakt!

Hjertlig takk for bilder og hyggelig treff. Vi får prøve igjen med litt vinter bilder om det passer seg :)

Slenger inn utstyrslista her jeg. Lager ikke noen egen tråd på bilen.

Model 530dx Carbonsort Metallic med Elfenben nappa.

2NB M Lm L.a. Wheels Doub.sp. 351 M,19"

2TB Sport Automatic Transmission

2VB Tyre Pressure Indicator

223 Dynamic Damper Control

230 Eu Specific Additional Equipment

258 Runflat Tyres

3DZ Without Additional Designation Outs

302 Alarm System

319 Integrated Universal Remote Control

322 Comfort Access System

337 M Sport Package

4MR Int. Tr. Fin. Aluminium Hexagon

4NB Aut.air Conditioning 4-zone Control

4UR Ambient Light

402 Panorama Glass Roof

417 Roller Sunblind, Rear Side Windows

418 Luggage Compartment Package

456 Comfort Seats, Electric. Adjustable

488 Lumbar Support Driver/front Passenger

494 Seat Heating F Driver/front Passenger

496 Seat Heating For Rear Seats

5AC Autom. High-beam Headlights Control

5AG Lane Change Warning

5AL Active Protection

5AS Driving Assistant

508 Park Distance Control (pdc)

536 Auxiliary Heating

552 Adaptive Led Headlight

575 Additional 12v Power Socket

6AC Intelligent Emergency Call

6AE Teleservices

6AK Connecteddrive Services

6AM Real Time Traffic Information

6AN Concierge Services

6AP Remote Services

6FH Rear-seat Entertainment Professional

6NS Convenience Telephony With Extended Smartphone

6UK Night Vision With Object Recognition

6WB Multifunctional Instrument Display

609 Navigation System Professional

610 Head Up Display

654 Dab Tuner

688 Harman/kardon Surround Sound System

7A2 Innovation Package Ii

7RS Comfort Package

7XP Navigation Package Connecteddrive

710 M Leather Steering Wheel

715 M Aerodynamics Package

760 Individual High-gloss Satin Chrome

775 Individual Roof-lining Anthracite

8TH Speed Limit Info

9AA External Skin Protection

1CC Automatic Start/stop Function

1CD Brake Energy Regeneration

316 Automatic Tailgate Operation

4U2 Driving Experience Control Incl. Ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder, men jeg har noen spørsmål og du har jo bedt om det :)

Hvilket kamera, og objektiv bruker du?

Var det vanskelige lysforhold, for det er ganske mye støy i bildene og noen får CA effekt. Spesielt nummer 5.

Her er litt tips til fix hvis du får det på bildene: http://www.tutorial9.net/tutorials/photography-tutorials/correcting-and-preventing-chromatic-aberration/

Typisk er det lilla ringer rundt områder med høye kontraster.

Det kan hjelpe med mindre blenderåpning, lengre lukkertid og et solid stativ.

Du har bra snitt på bildene og interiørbildene likte jeg godt!

Håper du holder deg unna HDR bilder, for det skal ikke mye til før det ser helt forferdelig ut. Hadde en liten periode når jeg startet opp med fotohobbyen hvor jeg trodde det var bra, nå blir jeg dårlig av å se på det :)

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Ja, spørsmål og innspill er hjertelig velkomne! 

Huset mitt er et 550D, men her brukte jeg dama sitt 600D. Det er samme hus, med unntak av flippskjerm. 

Objektivet jeg brukte var et Sigma 18-200mm f/3.5-6.3. Til interiørbildene brukte jeg Sigma 10-20mm 1:4-5.6. 

Litt vanskelige lysforhold her og der, ja. Stativet mitt er ødelagt og har ikke råd til nytt, så fikk ikke brukt det her. Ikke får jeg så lav blender med disse objektivene heller. Så, med forbehold om å høres veldig selvgod ut, så har jeg ganske ofte mye hindringer for å få til bildene slik jeg vil ha dem, både i stort og smått.  

CA-effekt skal jeg sjekke opp, takk for tips!

Bruker aldri HDR-effekt, synes det ser jævlig ut. Noen ganger tar jeg på litt Clarity-effekt i Lightroom, men dette får veldig HDR-lignende effekt om man overdriver, noe som jeg gjør av og til :roll:

Jeg har fortsatt mye å lære og utforske, og jeg føler absolutt ikke at jeg får til så bra bilder som jeg ønsker å få til. Øvelse på kunstig lyssetting i dårlig lysforhold må jeg absolutt begynne med, spesielt for å bli flink med nattbilder (noe jeg ikke får til i det hele tatt). Håper også på å få råd til å oppgradere fotoarsenalet mitt, slik at jeg kan få litt kraftigere objektiver med bedre blenderåpning. Har veldig lyst til å selge alt utstyret mitt og gå over til Nikon når jeg får råd. 

Er litt på samme måte selv. Så på litt gamle bilder jeg tok for 1-1,5 år siden som jo var veldig dårlige, så man forbedrer absolutt seg med tid og erfaring! Så håper på å fortsette en positiv kurve der :) Ser jo dette på mange av de kjente bilfotografene. Typiske sånne bilder som jeg tar i starten, og ender opp med utrolig proffe og fine bilder. Men jeg skimter også mye bra utstyr og lyssetting bak dem, selvsagt. 

Som du sier; stativ, lengre lukkertid og bedre objektiver (mtp lyssterkhet) kommer man langt med!

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet er jo i utgangspunktet bra, begge to, har hatt selv et 450D og med gode lysforhold og objektiv kan de ta fantastiske bilder.

10-20 har jeg også hatt og likte det veldig godt, savner skikkelig vidvinkel. Bruker 5D MKII med 35 1.4L, 50 1.4, 100 2.8L Macro, skulle hatt en vidvinkelzoom.

Dessverre så tror jeg flaskehalsen er superzoomen din, 18-200 skal dekke et enormt spekter og når du kjører på 18 eller 200 (de ytterpunktene) så vil ikke egenskapene være på sitt beste. Og selv om du ikke får en f på 1.4 så vil det i vanskelige lysforhold bli CA på største blenderåpning (laveste f).

Hvis du trenger noen forslag til utstyr så hjelper jeg gjerne, har gått igjennom bra mye forskjellig. Har til og med oppsett med trådløse blitser som jeg ikke får brukt så ofte.

Skulle gjerne hatt mye mer tid så kunne jeg ha brukt det på bilbilder :D Men nå prioriteres familie og oppussing fremfor akkurat det.

Må bare få fikset deg nytt stativ, finnes sikkert mye bra på bruktmarkedet. Manfrotto anbefales sterkt! Da vil du få bedre resultat når det begynner å bli vanskelige lysforhold i mørketida. Er i alle fall det her oppe i nord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige ord :) I dette tilfelle tok jeg den nette sum av 0,-

Han hadde kjørt helt fra Lillestrøm for å bli tatt bilder av, og jeg hadde tullet litt fram og tilbake med datoen for shooten, så følte ikke jeg kunne ta meg betalt.. Aner ikke hva folk er villige til å betale for noe heller. Vil heller se litt framover (med forbehold om at jeg får litt oppdrag) på hva folk vil gi, også kan jeg finne ut av en fast pris etterhvert. Bruker jo en del tid og bensin på det, egentlig :)

Men jeg tar gjerne i mot betaling/donasjoner hvis noen skulle følt for det etter en shoot eller annet. Trenger veldig sårt penger :P Hvis du vil avtale en shoot, så kan du bare sende en PM med hva du tenker så finner vi selvsagt ut av det!

Veldig greit kamera ja, men har blitt ganske tiltrukket av Nikon. Ingen spesiell grunn til det, liker bare helhetsinntrykket på deres hus. Virker også som et bredere (og litt billigere) utvalg av objektiver. Samt at pappa har dyre og fine Nikon-objektiver på jobben som jeg da kunne lånt. 

18-200 skal være veldig fint i teorien, ja, men er tross alt et billig-objektiv, så er ikke all verden med kvalitet i det. For ikke å snakke om lysstyrke. Zoom litt inn så har du fort f/4.5-5 som laveste blender.. Da må ISO opp, så blir det kornete. Også må jeg lysne opp i etterbehandling, da taper jeg enda mer kvalitet. Så må jeg ha ned lukkertid, da taper jeg fort litt fokus og skarphet. Også videre, også videre..

Har en sånn blits man setter oppå, har også en liten kabel for å ha den av, men har dessverre ikke noe fjernstyring av den. Har prøvd noen ganger med lang lukkertid hvor jeg løper rundt bilen som en idiot og lyser opp, men det ble ikke noe bra. Nattfoto generelt trenger jeg MYE øving på, og bedre utstyr til kunstig lyssetting.

Men har spurt litt rundt, og har fått anbefalt D7100 når jeg skal gå over. D7000 blir litt dyrt og da var 7100 det beste til prisen sin. Utover det så har jeg ikke planlagt så mye :) Vil gjerne ha et fint allround objektiv som er lyssterkt, og hvertfall starte med det. Vidvinkel er også greit å ha. Kanskje også en telezoom til bilder av banebiler på Gatebil etc. 

Skal sjekke opp stativene dems! Økonomien er så stram for tiden at jeg måtte kjøpe Capri-sonne i stedet for vann på jobb, så har ikke råd til noe som helst enda :lol: Bruker den første lille lønningen på å betale det siste jeg lånte for å kjøpe bilen min, deretter må jeg bytte veivhusventilasjon. Bensinpenger går det jo også en del av med tørst sekser (klokt valg av bil, jeg vet). Men etter det, så kan jeg begynne å bruke penger på andre ting. Ser at en grei D7100-pakke brukt ligger på 4-5 tusen, og utstyret mitt er ikke verdt fullt så mye, så må ha litt ekstra å gå på.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...