Gå til innhold

'11 BMW E91, 318d M-Tech Spacegrau Metallic - Bilstein B14 montert - Sommerstuket!

Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Nydelig bil med fine planer :)

Takk for det :)

Liten oppdatering på fornuftige ting som skjer med bilen om dagen :)

• Hatt firehjulskontroll, så har time til godkjenning av senkefjærene til uka. Så da får man de i vognkort.
  • Vert på eu-kontroll, fikk feil på lite bremsebelegg ene side bak. Så da blir bremseklosser bak byttet.
  • Kjøpt nye 16" vinterhjul med Nokian Hakkapelliiita R2 piggfrie dekk. 

Er også på utkikk etter sorte nyrer til bilen. Jeg veit att man fikk noen "BMW Performance" nyrer til E9x pre-lci i blank sort som jeg syns var fine.

Noen som veit hvor jeg kan få tak i sånne til min? :) Eventuelt noe lignende? Hadde såfall vert flott med litt hjelp :) 

Ellers står det på tapetet å få byttet frontrute pga en steinsprut man ikke får fylt, og sote siderutene forran enten i samme som bak, eller litt lysere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da følte jeg det var på tide å komme med en liten oppdatering her! :)

Har skjedd litt de siste par månedene. 

Godkjenning av senkesett

Midt i november var jeg en tur inn til han som jeg kjøpte bilen av, så han fikk tatt en 4-hjuls kontroll, alt der gikk greit. Så i slutten av november var jeg å skulle godkjente senkesettet (H&R fjærer) som var på bilen da jeg kjøpte den. Jeg hadde vert inne å betalt for timen, og kjørt bilen bak til kontrollhallen. Rett før jeg skulle inn var jeg inn i hanskerommet å skulle hente Tüv papirene og papirene fra firehjulskontrollen. Firehjulskontroll-papirene gikk greit, men jeg fant søren ikke papirene til senkesettet. Jeg snudde hele hanskerommet på hodet, og fant ingenting. Så kom kontrolløren ut og spurte om det var jeg som skulle kontrollere høydeskrekk! Jeg fortalte han situasjonen, og han spurte om jeg hadde langt hjem. Og det var da dessverre for langt til att jeg kunne kjøre hjem å leite. Så han sa vi kunne kjøre inn, og sjekke bilen. Vi kjørte inn på bukken, og han undersøkte bilen, mens jeg leitet vilt etter Tüv papirer på nett. Og jeg var heldig, og fant rett papirer til mitt senkesett, og viste de fram til den unge kontrolløren. Han tilbydde seg å skrive de ut for meg, da de måtte ligge som dokumentasjon i papirform. Han skreiv de ut, og bilen kom gjennom uten flere problemer. Så for min del, meget god service (om jeg kan kalle det det) fra han. Gjorde alt han kunne for å hjelpe meg, og jeg mener det er sånne personer vi må ha i Vegvesenet, så tommel opp til han. :)

Lite stemningsbilde fra kontrollhallen.

IMG_1232.jpg

M Performance Nyrer

Jeg var også på GS Bildeler for å få ett 15' "mellomservice"-oljeskift på bilen. Mens bilen var inne på verkstedet så ble jeg jo sittende å lese i diverse GS-kataloger. Og kom over de M Performance blank sorte nyrene jeg skulle ha. Fløy ned til disken på delelageret og spurte om han kunne få tak i de. Han kikket litt rundt på pcen sin og sa de var ute av produksjon (!?). Så fikk jeg han til å leite litt mer, og til slutt fant han de. De kostet jo da svimlende kr 1700,-, noe jeg syns er forferdelig dyrt, så jeg fikk prutet ned til en OK pris. Han bestilte for meg da, og sa de kom til å komme iløpet av førstkommende uke. Bilen var da ferdig på service og jeg kjørte ned mot byen igjen da telefonen ringte. Det var fra GS, og han hadde funnet noen bak på lagret som passet min bil. Så da var det bare å få snudd bilen ved første anledning, for så å opp å kjøpe nyrene. De ble montert samme kveld! :) Jeg syns det hjalp veldig på bilen :)

IMG_1252.jpg

Originale M Performance Splittere

Når jeg kjøpte bilen viste jeg også att jeg måtte kjøpe meg en frontleppe, splittere eller noe på frontfangeren. Jeg viste att jeg ville ha originale i carbon viss jeg først skulle ha. Så kom jeg over en finn-annonse her i november, og ringte å tilbydde han en sum (som ja, var mye lavere enn de lå ute for) og sa jeg kunne hente de med en gang. Men han ville dessverre ikke gå så lavt. Dagene gikk, og mot slutten av desember så sendte jeg en sms og sa att tilbudet mitt fremdeles sto der. Etter litt tenking så gikk han med på det, og jeg fikk splitterene i romjula. Monterte de på samme kvelden. 

Jeg blei ikke så veldig imponert over passformen til å være originaldel. Noen som kan svare på om de skal passe perfekt eller ikke?

Ellers syns jeg det gjorde ett kjempeløft på fronten. :)

Samtidig fikk jeg også fjærnet skiltramme forran og bak, satt på sorte N-Merker, festet skilt med 3M borrelås og tatt en grundig vask.

IMG_1348.jpg

IMG_1347.jpg

Sommersesongen

Jeg hadde de originale 18"erene liggende på finn, og fikk da solgt disse for det jeg ville ha for de. 

Og fikk anskaffet nye sommerhjul:

- AC Schnitzer Type VI 20"

Framfelg: 20x9 ET35
     Bakfelg: 20x10 Et40

Disse er under en aldri så liten oppfrisking nå, da de var ganske fulle av asfalt- og bremsestøv-rester som satt godt fast, så jeg måtte bruke clay-bar på alle felgene. Så skal de nå poleres før de skal toppes med ett lag Swissvax Autobahn.

IMG_1361.jpg

IMG_1395.jpg

Noen vinterbilder

IMG_1367.jpg

IMG_1369.jpg

Slenger ved ett lite bilde av gamlebilen også jeg! :P

DSC_0072.jpg

Ha ein fin helg godtfolk!

Endret av Havlavs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil og fine oppdateringer.

Var en knallfin farge på denne bilen.

Det med Biltilsyn og senk ,kan gå smertefritt hvis du er ydmyk og spiller på lag.

Jeg opplevde begge deler ved godkjenning av e34en.

Men ordnet seg tilslutt.

Ikke glem å oppdatere ofte :).

E36 da,har du den enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
9 timer siden, Larsa97 skrev:

Veldig fin bil må jeg si! Skal godkjenne eibach senkjefjører selv i morgen, det eneste jeg trenger er 4-hjulskontrollpapirer, lysjusteringspapirer og TUV på fjørene ikkesant? :)

Jeg har bare hatt med 4-hjuls kontroll papirer og tüv papirer på senkesett :) så bør gå fint det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24. januar 2016 at 12.20, sveigis skrev:

Gratulerer med fin bil og fine oppdateringer.

Var en knallfin farge på denne bilen.

Det med Biltilsyn og senk ,kan gå smertefritt hvis du er ydmyk og spiller på lag.

Jeg opplevde begge deler ved godkjenning av e34en.

Men ordnet seg tilslutt.

Ikke glem å oppdatere ofte :).

E36 da,har du den enda?

Veldig fornøyd med fargen selv :) var denne og Lemans Blå det sto mellom. Men fant ingen med utstyrsnivået jeg ville ha når jeg skulle handle :) 

veldig enig :) jeg spilte ydmyk, og det funket fjell for meg :)

Jeg har så mye å drive med om dagen att det dessverre blir litt lite oppdateringer :( 

Nei, det har jeg desverre ikke. Den solgte jeg i fjor vinter. Fikk aldri tid til å gjøre den ferdig dessverre.. :/ 

On 24. januar 2016 at 16.11, papertiger skrev:

Bra å se du fortsetter å holde den fin! Liker også at du bruker mest mulig originale deler, det hever kvalitetsinntrykket i mine øyne :)

Det er bra :)

Veldig enig på det med original deler. Er viktig att det er originalt :)

Siste oppdatering er att jeg har montert M-Performance girkule og alcantara mansjett. Veldig fornøyd :) Skinnsetene har også fått en behandling med Swissvax Lether Care.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg har vert alt for dårlig til å oppdatere her nå, og jeg beklager det! :P

Det har skjedd litt i det siste, jeg har fått montert LED interiørlys, satt på sommerfelger & ikke klart å bestemme meg for hvilket senkesett jeg skal ha..

Anngående senkesett er jeg veldig usikker på hvilket jeg skal gå får, det står mellom følgende:

• H/R Monotube
  • KW V1
  • Bilstiein B14 PSS

Jeg setter veldig pris på innspill om hvilket sett jeg skal kjøpe :) Ønsker att det skal være stivt. 

Ellers har jeg også fått på sommerhjula, så legger ved noen bilder av det :)
Så ønsker jeg alle en fortsatt fin søndag, og god påske :)

12421982_1270348832979560_193571380_o.jp

12476781_1270348862979557_1446610860_o.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da har det skjedd litt mer i det siste :) Stadig noe som skjer, men er dessverre alt for dårlig til å oppdatere her.. :(

• Bilstein B14 Coilovers
  • Ny frontrute
  • Originale BMW Stoffmatter
  • Nytt hjullager høyre side bak
  • Nye grøftelys (De andre var sprekt og ødelagt)
  • Smørt opp knirkeforing
  • Byttet pollenfilter
  • Byttet flexibend og eksosklemme.

Neste planene blir å få ordnet firehjulskontroll, nye skiltlys og få sotet sideruter forran :)

Felgene er forøvrig til salg om noen skulle være interessert, skal ned på 19" for å få slipt den helt i bakken :) Ingen annen grunn til att jeg vil selge de :) 

Så til litt bilder, er jo det som er gøy :) 

DSC_0086.JPGDSC_0088.JPGDSC_0077.JPG

Bilstein Montert :)

13275068_10208225979580350_1066351752_o.jpg

Flexibend og eksosklemme før bytting.

13271828_10208225975300243_2124903927_o.jpg

Nye grøftelys.

13288134_10208225979340344_1579105462_o.jpg

Kjørehøyde forran og bak etter Bilstein :) Skal ha nye dekk forran, så jeg får slipt den litt lenger ned :)

13288487_10208225979180340_798732534_o.jpg13288206_10208225979100338_126573583_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...