Ingvaldsen Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 Det som skiller bmw webasto fra andre er som regel kun ecu, resten av det mekaniske er identisk på alle brennere av samme modell slik som din termotop v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 8, 2020 Forfatter Share Skrevet November 8, 2020 På 7.11.2020 den 11.28, Andreas_R skrev: Ingen? I dag skal jeg ta ut webastoen for å finne ut hvilket brennkammer jeg må bestille. Hva var det som gjorde du mistenker brennkammer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_R Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 8 timer siden, Ingvaldsen skrev: Det som skiller bmw webasto fra andre er som regel kun ecu, resten av det mekaniske er identisk på alle brennere av samme modell slik som din termotop v Du har nok rett i det, det vil forundre meg om ikke det jeg har funnet passer selv om det ikke er helt nøyaktig det samme delenr som det jeg har. 5 timer siden, Alpejohn skrev: Hva var det som gjorde du mistenker brennkammer? Feilkode på glødeplugg, samt gått igjennom prosedyre med ista+. Sirkulasjonspumpa går, dieselpumpa går, webasto starter men "tenner" ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 8, 2020 Forfatter Share Skrevet November 8, 2020 3 minutter siden, Andreas_R skrev: Feilkode på glødeplugg, samt gått igjennom prosedyre med ista+. Sirkulasjonspumpa går, dieselpumpa går, webasto starter men "tenner" ikke. Okej 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 På 31.10.2020 den 12.12, Andreas_R skrev: Hei! Jeg har en 2011 520d f11 hvor jeg har konstatert at jeg trenger nytt komplett brennkammer til webastoen. Men sliter med å finne riktig brennkammer fra webasto. Nærmeste jeg har kommet er dette fra Hastadklev: https://hastadklev.no/product/brennkammer-tt-v-diesel-m-sperreventil/ Men BMW delenr for webasto er jo ikke det samme på F1x, E9x og F25 så jeg er usikker på om det sitter samme type webasto enhet i disse? Så vidt jeg kan se er delenr for aux.heating unit i min F11 64129257006. Og dermed skal det være samme type webasto i alle F0x og F1x. Noen som har byttet brennkammer på webasto i sin F0x eller F1x? Jeg tipper du har rett brennkammer der. Jeg mener at jeg monterte dette i en E70 ifjor, og det har samme VW nummer som det du linker til, og så har det nummer som likner på bilde av ditt brennkammer. https://www.prokes-auto.com/replacement-burner-thermo-top-v-oem-diesel-with-fuel-shut-off-valve-sh-ap-2-9013194c-9013194-9021764-9015854a-9015854-1k0261433d/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_R Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 Ser man det ja, virker som det sitter samme webasto enhet på tvers av de ulike modellene og delenummerne. Som for så vidt @Ingvaldsen er inne på her. Det ender nok opp med bestilling av det brennkammeret i morgen. Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_R Skrevet November 15, 2020 Share Skrevet November 15, 2020 (endret) Brennkammeret passet Og Webastoen er installert og fungerer utmerket, så nå kan vinteren bare komme! Alt i alt en grei jobb. Knakk noen skruer på den "trekant" braketten, måtte borre de ut. Så det var litt pes. Måtte fylle på ca 4l blå Castrol Radicool kjøleveske. Ser ut som N47 på F1x har et selvluftende kjølesystem, så luftingen gikk uten problemer. Fylte helt opp, lot bilen stå på tomgang helt til jeg fikk en konstant stråle fra "overløpet" mellom beholder og øvre radiatorslange. Måtte på med Ista og låse opp webastoen igjen. Kjørte både dieselpumpe og sirkulasjonspumpe manuelt en liten stund, før jeg kjørte gjennom testprosedyra for independent heater. Det ble tildels mye eksos til å begynne med, men mot slutten brant den helt rent. Til slutt byttet jeg batterier i fjernkontrollen, dette er 2xAAAA batterier, samt kjørte prosedyre for ny initsialisering. Nå funker fjernkontrollen også. Endret November 15, 2020 av Andreas_R Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohansen Skrevet November 29, 2020 Share Skrevet November 29, 2020 Ønsker å kjøpe ecu til Thermo Top c dersom noen skulle ha en liggende på lur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 10, 2021 Share Skrevet Januar 10, 2021 Jeg har en 2002 530d men Original Webasto som jeg har hatt litt tull med oppigjennom. Nå trodde jeg den endelig var i orden men nei da, Webasto går som normalt i 30 min når jeg starter den manuelt fra obc men det blir ikke all verdens til varme. Kjølevannet øker med ca 15°, mener å huske jeg fikk en god link i kupeen før. Noen gode råd hva som kan forårsake dårlig effekt ? Dette er etter ca 30 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herr_eklund Skrevet Februar 2, 2021 Share Skrevet Februar 2, 2021 Tänkte höra med er om ni vet om någon som lyckats med det som är omöjligt enligt BMW och bavaria, nämligen att installera en termo top evo 5 i sin F3x serie och sen kunna styra den via idriven eller Connected appen? Till min bil så har jag remote services som bl.a innebär att jag kan ställa in ventilera på olika tider, som alla känner till bara betyder lufta. jag läser och söker på olika forum men finns inte så mycket givande, mer än en fyr i Sverige som gjort detta på egen hand. Han skriver att själva magin är en ”analog to w-bus converter” samt kodning som gör att du kan programmera webaston i din idrive eller Connected appen. En fyr i Tyskland har tydligen också klart det med sin 335d, har mejlat han och väntar med spänning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Februar 2, 2021 Share Skrevet Februar 2, 2021 Går opp til flere f30 i norge med webasto, med de er sjeldne... en her inne fikk det ettermontert av bmw på sin 330i, glemt hva han heter han kjører etron idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Februar 2, 2021 Share Skrevet Februar 2, 2021 31 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Går opp til flere f30 i norge med webasto, med de er sjeldne... en her inne fikk det ettermontert av bmw på sin 330i, glemt hva han heter han kjører etron idag @fupsaker fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herr_eklund Skrevet Februar 2, 2021 Share Skrevet Februar 2, 2021 @Ingvaldsendet förstår jag, är väll inga problem att installera webasto eller defa sån sett. Men det jag lurar på var om det kanske var någon med just den setupen jag provar att beskriva alla jag snackat med påstår att det bara går att få till på 5,7 X3 och x5 av en märklig grund. Jag har pengarna och ska investera i en fjärrstyrd webasto motor och kupévärmare när som hels, men kan inte släppa tanken att det faktiskt går att få det integrerat i idriven. I ”värsta” fall så får jag väll bara bruke webasto appen men det det blir helst klar bäst om jag slipper det och bara bruker BMW Connected appen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Februar 3, 2021 Share Skrevet Februar 3, 2021 (endret) 19 timer siden, Ingvaldsen skrev: Går opp til flere f30 i norge med webasto, med de er sjeldne... en her inne fikk det ettermontert av bmw på sin 330i, glemt hva han heter han kjører etron idag C'est moi! Original webastoenhet, antakelig til G30 som kom samtidig med min F31 LCI. Dyr ettermontering. Pre lci var det visst mulig å få fra fabrikk, men bare helt i starten etter hva jeg kan lese meg frem til. Det var aldri noen mulighet i Norge de seneste årene. Var det det, var det i så fall veldig godt skjult fra forhandler/BMW Norge, har sett en og annen 335i med dette, men den var vel fra sent 2012, tror jeg.. Og jeg ser det er spurt etter å bruke iDrive/Connected-appen. Ikke mulig, måtte bruke Webasto sin egen app. For Android er den søppel. Endret Februar 3, 2021 av fupsaker Herr_eklund reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herr_eklund Skrevet Februar 5, 2021 Share Skrevet Februar 5, 2021 (endret) @fupsakerokok jag förstår. Jag vet att det kostar en del, sån ca 35’000 har jag fått bland olika offerter. Men jag ger mig inte, det skall tydligen gå om du bruker en w-bus converter och lägger in koder sen så tror jag också man må ha en IHKA modul. Fick svar av denna duden i Tyskland (se länk) han gav mig tillgång till 6 olika dokument med bl.a delelister och originalpapper från BMW. problemet verkar snarare va att ingen mekaniker vill ta på sig denna jobben, kanske pga garatisaker eller att ting inte blir gjort helt efter boken... här är en fyr i Sverige som klart å fixa det i sin 3 serie också... https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=313770 Endret Februar 5, 2021 av Herr_eklund fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå