Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Er sikkert noe sådan ja. Så siden hele huset da er fylt med vann/væske vill nok pumpa være gåen samme hva.

 

Hentet ny på GS i Sirevåg. Samt 3 nye klips til skjerm.

Men hvem i svarte har komt på å montere noe sådan, at en må ut med hele jævla Webastoen for å få ut/bytte ledning???? Denne var jo klemt ned mellom webasto å festebrakett samt en måtte ha av brakett for å få løs deksel over støpsler.

Å nei går ikke å bruke gamle ledning da denne var integrert i pumpen. Bare før noen spør hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Otis skrev:

Du kan klippe å lodde. Men det høres ut som du var ferdig.

Hva risikerer man om man kobler/lodder feil  - dvs. pluss på minus og omvendt, ødelegges pumpa eller bare fungerer den ikke?

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg bytta vannpumpa webastoen min da den gamle hadde en "kom og gå" feil.
Kjøpte som jeg sikkert har nevnt før ei ny fra ebay, men til VW. Denne hadde feil vinkel og alt på innsug og utblås på pumpa, men tok en kjangs på at lokket kunne byttes over fra min gamle pumpe. Alt så likt ut på bildene.

Og lokket passa over det! :D Så nå har jeg flytta over ny pakning og gamle lokket over på nyepumpa som er montert på webastoen, klar til og monteres tilbake i bilen. :)

Her er pumpa som jeg kjøpte. Ca 1200,- inkl frakt og moms.
Går jo an å høre på Møller hvor mye denne koster til en VW.. Kanskje den er like billig der.. :)

Her er et par bilder som bevis :P

Delenummer osv på nye pumpa:

IMAG0153.jpg



Gamle og nye pumpa (nye til venstre) Må klippe av kontakta på den gamle, og lodde sammen med kontakt på den nye.
IMAG0157.jpg

 

Nye ledninga montert.. (er krympestrømpe og alt det der under tapen)

IMAG0158.jpg



Pumpa med gamlelokket montert, kontakta må stå ut bak der ledninga kommer ned på forrge bilde.

IMAG0160.jpg

 

Ala slik som dette.

IMAG0162.jpg

 

IMAG0161.jpg

 

 

Er vel lite vann som spruter bak der tenker jeg, så tror ikke det kommer til og bli et problem om ledninga skulle lekke osv. :)
Håper bare at alt funker sånn det skal fremmover. Den gamle funka, men dreiv og stoppa av og til, som gjorde at den låste seg oga overoppheting. Prøvde gamlepumpa i vasken i sta, den pumper ganske mye altså! Og menst jeg holdt på og leke meg så begynte den og lage en rar durelyd, som om den sleit med og gå rundt. Så dette var nok problemet.

Satser på varm bil til vinteren! :D

IMAG0155.jpg


Anbefaler og sjekke ebay om du trenger deler, søkte litt nå og der er flere pumper til rundt 700 kr + frakt og moms. Så trenger ikke koste så mye. :)

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpene til BMWs webastoer må være konstruert for å gå i stykker. Jeg tror ikke jeg har vært borte i en eneste BMW med webasto hvor denne fungerer som normalt. Jeg er selv på min femte vannpumpe, så det blir spennende å se om et produkt fra VW fungerer bedre. Hold oss gjerne oppdatert etterhvert som kulden setter inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. :P Hehe

Fått den på plass i dag, og har behandla eksosen da den var relativt rusta, samt røret inn på potta hadde knekt.
Kjemisk metall fra biltema fikset det. :P Så nå er den klar til montering i morra.

Da gjennstår bare oppstart og funksjonstest med webasto diagnose tilkoblet. :) Laga til en skikkelig kabel til den i dag, så jeg får kobla meg i mellom med skikkelige kontakter og greier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er en video av testkjøringa, som gikk helt fint. :) Ryker litt av eksosen, da jeg lakka den og sånt,
så den var svart og fin.. :P Men regner med den slutter med det etter hvert. :)
 



Tok et bilde av webastoen med infrarødt kamera, holdt på og sjekke hvor varm eksosen ble da jeg var litt bekymra for
at malinga og tektylen på eksosen skulle ta fyr.. Men den ble "bare" 150" grader på det meste.. :ph34r:
Men har testkjørt 3-4 ganger under oppsyn, og gått fint. Så satser på det går bra. :P

img_thermal_1469536598895.jpg

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, steinarn skrev:

Gjelder en F11,2011 modell der Webasto verken starter med fjernkontroll,eller via IDrive. Lar seg ikke markeres på IDrive. 

Noen som har løst dette? Lest både om resetting med sikring og at den låser seg og må oppdatere software.

Og det funker ikke og resette ved og ta sikringa?
Kan virke som den har låst seg, da vil ikke den reagere på noe.. :)

Eventuelt kan du få sjekket feilkoder og se om der ligger noe på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sjekker du delenummer på disse så ser det ut til å være samme, noe annet ville egentlig overraske meg...

530d: http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E39/Tou/530d/ECE/L/All/20010100/64/65/1/64_0974/

520d: http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E39/Tou/520d/ECE/L/All/20010100/64/65/1/64_0974/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...