Gå til innhold

Bimmers.no oppdateres 24.01.16 kl. 18.00


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Hmmm... jeg må være ganske atypisk i så måte. For meg fremstår forumet mer eller mindre som tidligere hvis vi ser bort fra litt temporært delay når man poster i spesielt Tulletråden (den er stor og inneholder svært mange innlegg). Forskjellen er kanskje at jeg ikke bruker mobilen til bimmers (har aldri gjort fordi jeg bl.a ikke liker måten Tapatalk fungerer) og jeg er heller ikke aktiv i alle subforaene. Fix problemene med forsinkelsene når det gjelder oppdateringer av innlegg og mye ser veldig bra ut så langt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjenta meg én gang til:

1. Vi kunne ikke velge å ikke oppdatere, når forrige versjons tekniske støtte nå fases ut.

2. Vi kan ikke gjøre så mye med bugs og småfeil før softwareprodusent slipper ny versjon. Som for øvrig også ser ut til å rette på mye av det det klages over (les listen).

Er ikke så god på trylling, så slik er nå en gang situasjonen per dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt for enkelt bare kutte ut Tapatalk. Telte over 1500 bimmers medlemmer der. Det blir mye mer vanskelig å følge med på flere forumer samtidig. Bimmers er faktisk ikke det eneste BMW forumet som er interessant å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står 100% ved allerede gitte tilbakemeldinger. Infoen er dårlig disponert, det tar stor plass, "all" aktivitet kommer, det vil si alle nye innlegg i den aktuelle tråden, ikke bare at det er nye. Ny aktivitet og nye innlegg er på ingen måte det samme.

Videre er det fortsatt deler av forumet som mangler? Jeg ser at flere av mine gamle innlegg er laget av "Gjest" og ikke av meg? Søkefunksjonen er en ren tragedie, blant annet fordi av de treffene man får, så er det alltid første treff i tråden det vises til, og ikke siste.

Det går ikke an å hoppe direkte til siste side fra forumet, du må inn på emnet, deretter bla til siste side. Osv.

 

Jeg synes det er bra at dere jobber med forumet, men det er langt igjen å gå her om dere skal få det opp og gå slik at det er brukbart igjen. Det er heller ikke slik at det var umulig å utsette oppdateringa. Sikkerhetesmessig støttes vel den gamle funksjonen i vel et år til, for ikke å snakke om hvor mange andre forum som greier seg utmerket på eldre versjoner.

Det jeg mener er at ny versjon har ikke (foreløpig) tilført forumet noe som helst, snarere frarøvet en hel del. Da håper jeg det er lagt en plan for de tyngre løftene, som er få ting brukbart igjen?

 

edit:

Dette er ikke ment som uforbeholden negativ kritikk. Tvert om. Men det ser litt ut til at man mener at dersom man får fiksa hastigheten på forumet så er liksom ting der det burde være, og det tror jeg svært mange er enige om at det ikke er. Hastighet er kanskje det problemet som oppleves mest akutt, men det betyr ikke at allerede påpekte problemer er mindre viktige.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lagt opp en mulighet for å kunne deaktivere det responsive "themet"/designet på siden, slik at når man besøker bimmers.no på mobil, kan man bla nederst til siden, trykke på "design" og få opp en liste - i denne listen er det to designs nå, en med mobil-temaet aktivert, og en der mobil-temaet er deaktivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13/3/2016 at 14.45, TRF-Racing skrev:

Søkefunksjonen er en ren tragedie, blant annet fordi av de treffene man får, så er det alltid første treff i tråden det vises til, og ikke siste.

Hmmm... det er flere måter å søke på, men som standard vil et enkelt søk alltid finne den siste/nyeste forekomsten av søkekriteriet først uansett hvor i forumet det er. Du kan selv innsnevre søket til å gjelde f.eks en bestemt bruker og/eller f.eks innenfor de siste 24 timer. Såvidt jeg kan se er dette slik som det alltid har vært og bør være i en database. Det som kanskje er litt tungvint er selve oppsetningen for hvordan man bygger opp søket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulighetene i søkefunksjonen jeg kitirserer (selv om jeg tildels er enig at det er noe tungvindt å sette opp i forhold til eldre forum versjoner), det er det faktum at det er mye som later til å være "borte" og som ikke dukker opp når man søker på det.

Dårlig presisert av meg i akkurat den setningen. Må sees i sammenhenheng med førstse setning i det avsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det et eller annet helt galt med forumet iom. at jeg ikke kan bla bakover/fremover i de enkelte trådene uten at oppdatering av den nye siden stopper helt opp. Jeg registrerer også at det idag blir laget mange dobbeltposteringer (i motsetning til i går). Merkelig... :???:

Edit: Jeg oppdaget at hvis man trykker retur i browseren (Firefox) oppdateres den nye siden korrekt (altså ikke den gamle som man kom fra).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...