Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Da var begge Alpina-felgene levert til retting, burde være tilbake innen grei tid. Rondellene blir også hentet på søndag, så blir jeg kvitt de. Litt penere vinterfelger jeg er også på leting etter, får se hva det blir. Satser på at det blir 17". 

Skulle også prøvemontere Alpinaene og montere nye innerskjermer idag, men så kom jeg på at jekken min røk når jeg la om til vinterhjul sist.. Så da handlet jeg en ny en! Så får jeg tatt meg av det en dag snart, i morgen kanskje. 

DSC_0047.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var også nye vinterhjul hentet. 17x8" med ET20. Står foreløpig 235/45 sommerdekk på, men jeg har sendt melding til han jeg kjøper dekk av sånn at jeg får slengt på noe vintergummi fortløpende. Tror det blir veldig bra, hvertfall i forhold til 15-tommerne som står på nå! :)

DSC_0049.JPG

DSC_0054.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fine ut de hjula ;) Har 235 rundt hele på min, helt ok, men mine har nesten ikke noe mønster igjen, så kjøreegenskapene er så som så på snø/glatte veier :P

Du har ikke vurdert noe TRF-magi bare, i stedet for å bytte hele bilen? Sikkert verdt et forsøk, om du vil ha den sprekere? ;) 

Jeg tror det kan være lurt å bare beholde bilen, med tanke på verdi senere (og ikke minst for din del, du er jo glad i den) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok 225/45 når jeg kjøper nye vinterdekk nå. Tenker heller å bygge om til 530D en gang i framtiden da jeg savner sekser. Er nok mest fornuftig det ja, har gått astronomiske summer i den nå for å få den dit den er. Dessuten har den vært trofast, problemfri og billig å kjøre, så hvorfor ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gabz skrev:

Dårlig marked merker jeg, både for meg og mange andre, så budene har ikke oversteget 90k og da er det mer bruksverdi for min del :) Så blir nok til det, ja, haha.

Om du har blitt budt 90.000kr for en 520d så sier vel det egentlig at markedet er godt, men at du har en høyere forventning enn hva markedet er villig til å gi. Helt fair det altså, men 90.000kr for bilen din er nok et usannsynlig godt tilbud! :)

Ellers blir det flott med Alpina-felger på bilen din! Tar du en prøvemontering av de? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

 

Joda, er jo enig i det. Men jeg sa til meg selv at jeg skulle hatt litt mer om jeg skulle være villig til å gi den fra meg, og tenkte det ikke hadde vært umulig når 4-5 mennesker var villig til å gi 90 :) Menmen, det gir meg bare unnskyldningen til å beholde, hehe. Ja, må få prøvemontert dem veldig snart. Fikk ikke hentet spacere og verktøykasse i går siden gulvet på lageret var nymalt, men kanskje idag! Tror det blir bra, ja! Litt mer OEM+ og cleant. 

1 time siden, Magnus. skrev:

 

Nææ, har hørt mye negativt om å ha for lav profil og for mye bredde på vinterdekk. Dessuten koster det veldig mye mer. Synes 17x8" blir helt passe samt at det ser ryddig og fint ut, så tror det blir bra :) Men de er lovt solgt nå uansett og blir hentet på søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg klasket på de nye N-merkene. Bilen er veeeldig skitten nå, men det er fordi jeg har vært på et par langturer i går. Den skal få en vask senere idag :)

DSC_0058.JPG

 

DSC_0065.JPG

 

DSC_0070.JPG

 

Myye bedre. In other news: Vinterdekkene fikk jeg ikke på i dag da han jeg handler av ble opptatt, så de monteres på mandag! 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var felgene hentet fra retting og er nå runde og fine :) Lurer dog på om jeg kanskje skal levere inn de to andre også bare for å dobbeltsjekke at de også er i orden. 

DSC_0072.JPG

 

Og som sagt kommer 17" vinterhjul på i morgen så da får dere en oppdatering på det òg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Thursday, December 01, 2016 at 23.44, Gabz skrev:

Dårlig marked merker jeg, både for meg og mange andre, så budene har ikke oversteget 90k og da er det mer bruksverdi for min del :) Så blir nok til det, ja, haha.

Jeg har sett annonsen på finn og også tråden på bilen din. Absolutt gjennomført og godt holdt bil! Samme farge og type som min. Den blir nok for dyr ja, man er nesten i 530d land.

Skulle jeg solgt min nå som er i strøken mekanisk stand, så ville jeg hatt 25k for den. Med mfangere og msport interiør, muligens 45k.

Så jeg tror også du vil angre på å selge den. Så lurt valg å beholde den! En dag vil du få det du ønsker for den. Se bare hvordan e28 518i skyter i været på pris nå. E39 520d kommer nok der om 15 år de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...