Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Gabz skrev:

Takk for det! :) Motorshine blir tatt ganske jevnlig, men manglende plastdeksel under motoren gjør at det veldig fort blir skittent igjen.. 

Planen var i utgangspunktet chip, men 3.0 frister mye mer. Veldig fin lyd, mye bedre drag, høyere eventuell salgsverdi osv. M5 hadde selvsagt vært helt rått, men blir fort litt for dyrt og omfattende for meg som ikke engang har et sted å stå og skru :P 

 

20161211_211751.mp4

 

Dette er min 520d som er chipet. Disse motorene er det ikke mye å hente på på grunn av vakumstyrt wastegate og det at det ikke er common rail. Effekten økte fra 136 til ca 150. Momentet fra 270 til ca 340. Jeg trenger ikke mer, men klart en 530d manuell er råskap!

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DanielStance skrev:

 

Som fungerer hvordan? :) Link?

2 timer siden, Evopower skrev:

 

Se der, ja. Hjelper det, men blir ikke helt det samme, nei. Nå har det gått gigasummer på denne bilen uansett, så å bruke litt til på en ombygging som gjør så mye med kjøregleden kan ikke være helt feil :) 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Et par (dårlige mobil-)stemningsbilder fra den vanlige søndagsrutinen bestående av vask og full tank:

DSC_0168.JPG

DSC_0173.JPG

DSC_0178.JPG

Space hjula trengs, ja, I know :oops:

 

 

Og har et lite jubileum med bilen idag! Har offisielt kjørt den 30.000km siden innkjøp i februar :beer:

DSC_0182.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bimmers.no/forums/topic/587193-veivhusventilasjon-på-m57-og-m47-dieselene-bytt-filter/?page=3

http://www.alltombilen.com/fikse_bilen_bmw.asp?id=255568&ordne_bmw_selv=oljeseparasjonsfilter-520d-01

Er visst noe sånn oljeseparator i stedenfor det filteret elns. Vet bare at flere anbefaler det :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt bremsevæskeservice, samt byttet den slitne multireimen :) Deilig å ha gjort. Merket forskjell på pedalen med en gang, var nok lenge siden sist. Deilig å ha fersk reim på samvittigheten og. Gjorde dette på verksted da det er ork å lufte bremsene selv, spesielt i den kulda vi har nå..

DSC_0186.JPG

DSC_0181.JPG

 

Så dog at AC-reimen har blitt helt slitt allerede så må bytte den en dag snart og. Må ha vært montert litt for stramt eller vært av dårlig kvalitet eller noe.

Har også fått bestilt nye LED-pærer til tåkelysene :) Dette er da HB4-pærer på 80W og 6000K, så blir fort bra sammenlignet med de gule, svake halogenpærene som står i nå. Kjøpte dem herfra, da jeg er lei av å sirkulere billige eBay-pærer som ikke lever opp til forventningene og som ikke har garanti etc. Spent på disse! 

Skjermbilde 2016-12-14 kl. 10.21.31.png

 

Og til slutt så skal jeg også få byttet hjullagre og få montert de nye innerskjermene snart. Har en kompis med bukk som skal si ifra når han har tid så blir de klasket på :D 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg pirke på noe helt uvesentlig? :P

Hadde du flyttet skiltet foran 1-1,5cm ned så hadde det kommet på originalhøyde. Slik som det er nå, så ser man at skiltet er skrudd på i etterkant og ødelegger en ellers veldig gjennomført msport konversjon av en standard bil.

Akkurat som at bilen løfter litt på overleppa :P 

Original plassering under. Ca 1cm fra overkant list til topp skilt

20161215_212827.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirking er absolutt lov ;) Men usikker på om jeg vil flytte noe på skiltet, synes det sitter ganske greit som det er. Tar jeg det lenger ned nå så stikker det utenfor den "bjelken" det sitter på, og tror bare det hadde sett rart ut når jeg ikke har original skiltholder der. 

img_0076.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bestilt eksospotte i dag. Ble en universal jallapotte fra eBay, men er bare for utseendets skyld så tror den vil funke bra. Spesielt i forhold til hvor stusselig det ser ut nå med originalpotte. Denne er da med 2x3" stusser. Så gjenstår det bare å kjøpe litt rør og vinkler på biltema også finne noen som vil sveise den på for meg. Gidder ikke betale 8-1200kr i timen på eksosverksted for en sånn enkel jobb. 

Skjermbilde 2016-12-25 kl. 02.06.35.png

 

Ut over det går det bare i kjøring, vask, kjøring, vask. Fælt med salting og vått vær slik at jeg må lage sjokoladeshake av skummet etter to dager.. Kan godt bli sommer igjen.

DSC_0199.JPG

 

Ellers er neste på agendaen å få på nye hjullagre, innerskjermer foran, tempsensor og LED-pærer i tåkelys. Venter bare på at en kompis skal få tid til å hjelpe/låne meg verksted slik at jeg slipper å stå ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera på 6 år likte sangen du hadde lagt på video! Så den ble funnet med soundhound og lagt til på Spotify! 

Fint å se hva du gjør med bildet :)

Endret av Otis
La til noe tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...