Gå til innhold

Bækkmann's 530i E39


 Share

Anbefalte innlegg

R.I.P Toppen!

Jada, i dag kom telefonen. Mekanikeren ringte i dag med sørgelige nyheter.. Toppen har sprukket, ikke kunne den reddes heller. Trodde egentlig at det var bare å kaste hele dritten på sjøen, men mekaniker har takket være et mirakel funnet en ganske billig motor fra vrakbil i sverige! :D Prisen på bytte blir det samme som bytte av pakning, og jeg slipper å betale for alle delene jeg har bestillt. Jeg får altså ny motor med nogenlunde lik km. stand, og 3 mnd. garanti. Motoren er prøvekjørt, kompresjonstestet og fungerer som den skal! :D 

Så da ble det komplett motorbytte likevel :) Jeg får ny fungerende motor, og mindre verkstedregning. Vinn vinn! Jeg må altså gå hjem fra jobb noen dager ekstra, men jeg vil nok gå smilende, ingen tvil om det. #HelliUhell :D:D 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, RemyNG skrev:

Urolig fin bil :D synd med motoren :( Den kjøleboksen bak midtkonsollen er ikke noe man ser ofte :D Sikla lenge på en sånn en men forsvarer ikke helt kjøpet av det il 7000,- helt enda. 

Takk takk! :D Kjedelig med motoren, men bra blir det :) Latterlig dyrt for den midtkonsollen ja.. Lite å finne på ebay også :o 

14 minutter siden, RF91 skrev:

Seigt det med toppen din, men sånt skjer, dessverre... Men du skal vel ikkje selga gamlemotoren? :P Kunne tenkt meg eit par ting frå den :P

Utrolig kjedelig, men er egentlig bare glad for at det ordner seg :D 

Sender deg melding ang. motoren! Sikker mange fullt brukelige deler :) 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

De fire lengste ukene av mitt liv

 

Endelig kom dagen. Motorbyttet er utført, og bilen er endelig frisk! :D:D:D 

Hentet bilen klokka fem i dag, og jeg har kjørt siden!:P kjørte i paranoia de første milene da jeg lyttet etter ulyder samtidig som øynene var klistret til temperatur måleren i speedometeret.  Klarte å slappe av etterhvert. Ingen ulyder, temperaturen holdt seg på klokka 12, og bimmern dro som aldri før. Fytte grisen for en forskjell! :D Jeg som tidligere kjørte en 520 syntes jo bilen var sprek tidligere, men nå ble den enda kvikkere. Bilen friskmeldes! (jeg også.) :lol:

Prossesen

Da toppen ble erklært død, startet letingen etter ny motor straks. Mekanikern fant en motor fra en delebil i sverige, og bestillte denne samme dag. 235.000 km hadde den lagt bak seg. Kun 5.000 mer enn den ekisterende ;) Relativt utfyllt service hefte, prøvekjørt, kompresjonstestet og friskmeldt. Men kjære vene så lang tid det tok å få den opp hit. Fikk virkelig testet tålmodigheten! 

Da motoren endelig ankommer, starter montering sporenstreks. Fikk en telefon uka etter om at bilen går, men ikke som den skal. Bakre katalysator er defekt, trolig pga. at bilen ble kjørt med sprekk i toppen. Måtte bytte denne også. Sprekken befant seg nemlig over sylinder fire. Fant en bil i sverige nok en gang som hadde rullet 160.000 og bestillte denne. Delen ankom i dag, ble montert i dag, og bilen friskmeldt. ENDELIG!

 

Dette er altså den gamle motoren demontert og klar for ny toppakkning. Men neeeida ;) 

14012907_673315616150831_595195032_o.jpg

14012428_673315639484162_1545498768_o.jpg

14045465_673315612817498_84148222_o.jpg

 

Vasket bilen i dag. :) Stakkaren har stått alene i fire uker utenfor / innenfor  verkstedporten.

14060077_673315609484165_1863460382_o.jpg

 

Gleder meg til i morgen, da skal jeg ut å kjøre mer bil! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Shattered skrev:

 

Den er den nok ikke, har kjørt tom halve tanken på litt over en dag nå xD Må slappe av litt nå, bensinpengene flyr fort! :) Og tro meg, motoren nytes! :D 

11 timer siden, RemyNG skrev:

 

Joda, det ble da noen kroner. ''Man har ikke tapt penger på bil før man selger den'' fikk jeg høre til trøst på verkstedet! :P Men nå er jeg så fornøyd med resultatet at det finnes ingen sure miner :D Gud så godt det er når ting virker som det skal :) 

12 minutter siden, Freakshow skrev:

 

Takk takk! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...