Popza Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 (endret) . Endret Januar 30, 2017 av Popza Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugland Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Bavaria er en seriøs forhandler som helt sikkert er åpen for en konstruktiv dialog med deg. Den står annonsert som meget velholdt, og noen av de skadene på bildene tyder ikke på det. Jeg vet ikke hva "grensen" er for hva de evt skal utbedre, men start med en henvendelse og oppdater oss. Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Tech Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Jeg hadde nok forventet at bilen var tilnærtmet som ny, så dette hadde jeg ikke godtatt. Ville henvendt meg til forhandler i en høflig og saklig tone, da kommer man som regel lengst. RF91, Peak, Popza og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 fra forhandler å bil har gått typ 50.000 så hadde jeg aldri godtatt dette, vertdall hvis bilen fremstår som meget godt vedlikeholdt i annonse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Hadde nok klaget på lakkskadene og krevd de utbedret. Det samme med felgene. Det bør nok ikke være noe problem å få det iorden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Hvis du spurte spesifikt etter slike skader og de sa at de ikke var der så synes jeg du skal klage. Det hadde forøvrig vært lurt å få det med i kontrakten (at det ikke skulle være riper og steinsprut), da hadde du stilt sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Synes "skadene" i lakken er å forvente, er ingen som ser under fangerne uansett. Og et par steinsprut er normalt etter 50.000 kilometer - er jo bare å fylle disse med en lakkstift fra BMW. Jeg hadde selvfølgelig klaget for å prøve å få noe tilbake på kjøpesummen eller få ordnet noe service eller lignende gratis senere, men hadde ikke forventet å få noe gehør. Felgene skal ikke være slik, så det hadde jeg klaget på (og forventet utbedring eller prisavslag). SiggenK, KMT og Saltkjelen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Enig med Walkabout. Man må faktisk forvente bruksmerker på en bil som har gått over 50k. Steinsprut er ikke skader etter mitt syn, men bruksmerker. Det er ikke til å unngå at du finner det. Forventer du en flawless bil må du kjøpe nytt. Folk har forøvrig forskjellig syn på ordet "strøken" også. KMT reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Enig med StigJ og Walkabout. Samtidig stiller jeg spørsmålstegn til at du ikke oppdaget steinspruten og korrosjonen på felgene før avtaleinngåelse. At du ikke oppdaget ripene under er forståelig ettersom man ikke kikker under til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 31 minutter siden, Saltkjelen skrev: Enig med StigJ og Walkabout. Samtidig stiller jeg spørsmålstegn til at du ikke oppdaget steinspruten og korrosjonen på felgene før avtaleinngåelse. At du ikke oppdaget ripene under er forståelig ettersom man ikke kikker under til vanlig. Bilen ble kjøpt usett. Men det skader ikke å ta kontakt med selger igjen å høre hva han sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Juli 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2016 Som sagt kjøpte jeg bilen usett, så hvorfor jeg ikke oppdaget det var jo åpenbart fordi jeg har kun selgers ord som referanse. Følte jeg kunne stole på Bavaria ettersom de er en såpass stor og seriøs forhandler. Hvorfor jeg tar opp dette med steinsprut er fordi jeg spurte spesifikt etter dette og fikk beskjed om at "nei denne bilen hadde ikke steinsprutskader eller lignende skader i lakken", men da bilen blir levert(usett) har den reparasjonsskade(ser ut som noe "hjemme-mekk liming"), steinsprut og riper. Forstår godt at brukt vare, er brukt vare. Bilen har jo interiørmessige "bruksslitasjer" som et lite hakk i rattet osv, men dette er noe jeg aksepterer ved å ha kjøpt en brukt bil. Poenget er at jeg spurte spesifikt etter akkurat dette og fikk lovnad om at det skulle være i orden, noe det ikke var. Tar kontakt med selger i morgen. Takk for input SiggenK reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Jeg leste åpenbart fort nok til å ikke få med meg at du kjøpte bilen usett. Da endrer jeg naturligvis synspunktet vedrørende at du burde oppdaget dette. Man har allikevel kjøpt en brukt bil med 50.000km på telleren, men når man spesifikt spør etter defekter som vist ovenfor og dette ikke samsvarer med opplysningene som er gitt, ville jeg absolutt tatt kontakt med Bavaria igjen. Det blir spennede å se hva de sier om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 2 timer siden, Popza skrev: Som sagt kjøpte jeg bilen usett, så hvorfor jeg ikke oppdaget det var jo åpenbart fordi jeg har kun selgers ord som referanse. Følte jeg kunne stole på Bavaria ettersom de er en såpass stor og seriøs forhandler. Hvorfor jeg tar opp dette med steinsprut er fordi jeg spurte spesifikt etter dette og fikk beskjed om at "nei denne bilen hadde ikke steinsprutskader eller lignende skader i lakken", men da bilen blir levert(usett) har den reparasjonsskade(ser ut som noe "hjemme-mekk liming"), steinsprut og riper. Forstår godt at brukt vare, er brukt vare. Bilen har jo interiørmessige "bruksslitasjer" som et lite hakk i rattet osv, men dette er noe jeg aksepterer ved å ha kjøpt en brukt bil. Poenget er at jeg spurte spesifikt etter akkurat dette og fikk lovnad om at det skulle være i orden, noe det ikke var. Tar kontakt med selger i morgen. Takk for input Det er bare til å klage på det, men dessverre så er det enkelte Bmw forhandlerer som gir blanke F... i sånne ting. Er enkelte Bavaria butikker som er på samme nivå som en liten forhandler i en grøftekant. Kommer aldri noen gang til å handle eller levere inn en eneste bil til Bavaria her eg bur. Hadde heller levert Bmw en min til en Citroen forhandler der hadde eg hvertfall fått litt service. Det hjelper ikkje alltid at det er en "stor og seriøs" bedrift på papiret. Men eg hadde prøvd å klagd, bør ikkje være slik når du har spørt spesifikt om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Bare å klage, verste som skjer er at selger ikke er enig :/ Uansett tviler jeg på at du får noe lakkert opp på nytt, de går nok bare over med lakkstift. Felgene burde vært strøkne, den skaden er ikke kantkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 (endret) Skaden på felgen er nok fra en uvitende som ha prøvd å ta av senterdekselet med et skrujern. Så har klarlakken sprukket opp. Skal jo ikke mer til å få korrosjon under klarlakken på slike felger. Så tviler på at de tar den på seg. Men alle disse småtingene som blir vist her er jo glimrende ting å trekke frem som prutningsmonn ved en besiktigelse. Uansett så er det som de andre skriver, ikke verre enn å ta kontakt og høre. Endret Juli 20, 2016 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå