Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, DanielStance skrev:

Aha. De er en slags krysning av Suburban og Silverado da.

Ja, det er egentlig veldig greit forklart. Var dog ingen salgs suksess så Avalanche klarte seg kun i to generasjoner.

57 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Kvittet seg med en stor byrde idag. En kom og plukket med seg rubb og stubb av det som var noe å ha, så bar det rett til huggern. Må si den dieselmotoren er hardfør, fikk gassheng, som tilslutt var full gass. Måtte sette giret i neutral og trille siste stykket på turtallsperre. Det var på tide 😄

Var ikke det vemodig? Eller knytter du deg ikke så mye til biler slik jeg gjør. Fikk du se når den ble flat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja, det er egentlig veldig greit forklart. Var dog ingen salgs suksess så Avalanche klarte seg kun i to generasjoner.

Den har jo ikke så stor plass bakpå planet, så da funker jo Silverado bedre, og de som trenger mer innvendig plass går vel heller for Suburban, eventuelt Tahoe. Så da er plutselig Avalanche ikke så interessant lengre.

Designet på førstegenerasjonen falt vel kanskje ikke i smak hos alle med de "firkantede" hjulbuene og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Var ikke det vemodig? Eller knytter du deg ikke så mye til biler slik jeg gjør. Fikk du se når den ble flat?

Klart det er vemodig, men det er også veldig deilig å få den rusthaugen vekk :) Har kjøpt BMW nå, ikke kjørt denne på en stund og kan ikke si jeg savnet det heller. 

43 minutter siden, Fredrik skrev:

@FredrikE24 En gammel sliter har etter 25-30 år gjort sitt. Hvor langt hadde den kjørt?

525144 sto den på da jeg satte den der. Men som nevnt en gang tidligere fant jeg knekt speedometerplast og tydelige spor etter kilometerjuks da jeg for noen år siden skiftet speedometer grunnet diffbytte med lavere utveksling. Gamlediffen var helt ferdig "allerede" da. Så hvor langt den faktisk har gått aner jeg ikke. Selv kjørte jeg 100k med den før den ble most. 

Han som kjøpte delene kjørte bak meg til huggern og mente at bilen så litt skakk ut, det har jeg også alltid ment. Så vet jeg i tillegg at denne har vært en relativt stor forsikringssak i sin tid med en stor skadetakst.

 

den tid er forbi nå, nå skal man prøve å holde den nye bilen gående så lenge som mulig. Et godt utgangspunkt karosserimessig, så blir en understellsbehandling før neste vinter. Med understell i aluminium så lider ikke denne samme skjebne som Mercedesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lett å holde en E39 på veien lenge, iallfall om man går litt inn for det. Ser jo bare på min egen E34, den føles jo ikke en dag eldre enn da jeg hentet den for fem år siden nå. Når vi først snakker om gamle 90 tallere, så kjørte jeg en velholdt 1994 Ford Scorpio 2,9 Giha i dag. Gått 174 000 km og hadde deilige skinnseter og automat, kan lett forstå at det var en staselig bil i sin tid. Dette var en konkurrent til E34 520i som jeg har selv så det var artig å se. Jeg vil mene at den som i 1994 bladde opp ekstra for en E34 520i også fikk mer valuta for pengene. Scorpioen kjører og føles som en bil ifra 1994, det gjør ikke E34en som er langt fastere. V6ern på 145 hk var forferdelig slapp, bilen var litt skranglete i interiøret og den var litt løen i understellet. E34en føles dønn solid og fast, selv med nærmere 300 000 km bak seg. Den ligger godt plantet på veien, rattet har ikke dødgang på en halv omdreining. Og jaggu føltes det ikke som om M50en hadde litt mer livslyst enn V6ern.

Dette var ikke ett dårlig eksemplar av en Scorpio, den eies av en Ford entusiast som er mekaniker. Men jeg tror rett og slett at en gammel Ford eldes på en annen måte enn en gammel BMW :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er beslutningen tatt, en av bilene må selges :( Jeg har nå fått firmabil som jeg kjører til jobb samt at vi skal flytte i nytt hus og trenger en stor doning med masse plass så da må en bil vike plassen... Jeg er ikke glad i å kvitte meg med biler, blir jo glad i dem ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.3.2017 at 23.42, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror det er lett å holde en E39 på veien lenge, iallfall om man går litt inn for det. Ser jo bare på min egen E34, den føles jo ikke en dag eldre enn da jeg hentet den for fem år siden nå. Når vi først snakker om gamle 90 tallere, så kjørte jeg en velholdt 1994 Ford Scorpio 2,9 Giha i dag. Gått 174 000 km og hadde deilige skinnseter og automat, kan lett forstå at det var en staselig bil i sin tid. Dette var en konkurrent til E34 520i som jeg har selv så det var artig å se. Jeg vil mene at den som i 1994 bladde opp ekstra for en E34 520i også fikk mer valuta for pengene. Scorpioen kjører og føles som en bil ifra 1994, det gjør ikke E34en som er langt fastere. V6ern på 145 hk var forferdelig slapp, bilen var litt skranglete i interiøret og den var litt løen i understellet. E34en føles dønn solid og fast, selv med nærmere 300 000 km bak seg. Den ligger godt plantet på veien, rattet har ikke dødgang på en halv omdreining. Og jaggu føltes det ikke som om M50en hadde litt mer livslyst enn V6ern.

Dette var ikke ett dårlig eksemplar av en Scorpio, den eies av en Ford entusiast som er mekaniker. Men jeg tror rett og slett at en gammel Ford eldes på en annen måte enn en gammel BMW :) 

Det som jeg husker  spesiellt med BMW;Mercedes og Porsche fra 80 og 90 tallet var at de var lysår foran andre merker når det gjaldt kassaskap følelse, alt annet ble bare skrot :)Kjørte en nesten ny 911 i 84(uten lappen) helt magisk å lukke døren på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne flotte bilen som jeg var veldig interessert i å kjøpe i mange år, og så på i høst havner nok på Finn med det første hvis den ikke allerede er solgt. Eier gikk dessverre bort 1 mars, 93 år gammel. 

 

IMG_2028.thumb.JPG.4d56b0d2307675fa24ff4ec07d138493.JPG

 

IMG_2024.thumb.JPG.07ba9eb35ae284be59b14d59c91bf6e0.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Da er beslutningen tatt, en av bilene må selges :( Jeg har nå fått firmabil som jeg kjører til jobb samt at vi skal flytte i nytt hus og trenger en stor doning med masse plass så da må en bil vike plassen... Jeg er ikke glad i å kvitte meg med biler, blir jo glad i dem ;)  

For all del, ikke kvitt deg med 530en :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, BimmerFan! skrev:

For all del, ikke kvitt deg med 530en :( 

Og ikke E34en. Da er det kun VW e-Up som gjenstår... :) 

Neida, en F10 er vel kanskje dessverre den som er best sjans for å finne igjen ved en senere anledning, kanskje da også som G30. Jeg vet du @Fredrik 90 liker å kjøre i Europa og da er kanskje F10en den best egnede, så det er litt vurdering. Jeg vet ikke hvilken bil du får som firmabil, var det Ford Mondeo? Isåfall, hvis det er mulig, så kan jo denne brukes som turbil :) 

E34 er blitt en klassiker, og det er langt mellom fine eksemplarer, samt der er det eller blir det verdiøkning kontra en F10 som er verditap. Jeg regner med du holder oss oppdatert :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Da er beslutningen tatt, en av bilene må selges :( Jeg har nå fått firmabil som jeg kjører til jobb samt at vi skal flytte i nytt hus og trenger en stor doning med masse plass så da må en bil vike plassen... Jeg er ikke glad i å kvitte meg med biler, blir jo glad i dem ;)  

Ja... det kan være vanskelig å selge biler som man er knyttet til, men du bør selge F10'en iom. at den er lett å erstatte samt kan evt. kan overgås av en nyere modell senere. Up'en spiller vel knapt noen rolle (økonomisk) om du beholder bortsett fra at den opptar plass foran huset. E34'en er fin og sjelden så den bør du ikke selge... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Da er beslutningen tatt, en av bilene må selges :( Jeg har nå fått firmabil som jeg kjører til jobb samt at vi skal flytte i nytt hus og trenger en stor doning med masse plass så da må en bil vike plassen... Jeg er ikke glad i å kvitte meg med biler, blir jo glad i dem ;)  

Har du regnet på om det faktisk er lønnsomt for deg med firmabil? Du kjører vel ikke særlig mer enn 20 000km i året? Og da er det ikke nødvendigvis noen god deal med firmabil fremfor privatbil med godtgjørelse for deg. Hva slags bil snakker vi om og vet du hvor mye ekstra du vil bli trukket i skatt pr mnd?

Den beste løsningen økonomisk er uten tvil å selge 530d da den sikkert koster deg 3-4 ganger så mye pr mnd som E34en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med firmabil er litt hips om haps. Jeg vurderte ford ranger wildtrac for noen år siden, og det ville blitt relativt billig egentlig. Billigere enn e91 320d som jeg hadde den gangen. Det har sine fordeler å slippe bompenger og moms på alle kostnadene.

De fleste firmabilene er vel leaset, og da har restverdien mye å si for kostnadsbildet.

Skal du kjøpe hus, ville jeg solgt f10 og kjørt e34 til huset er kjøpt. Det er fryktelig kjipt å gå glipp av drømmehuset fordi du mangler 50-100 000 i en budrunde.

Ellers har ikke e34 med sin styresnekke spesielt godt rykte på seg når kilometerne begynner å rulle. Min tidligere e34, hadde nok 3-4cm dødgang, og det er ikke uvanlig.. spesielt ikke med småslitte foringer osv også.

e34 er uansett en godt konstruert bil som lå langt forut for sin tid når det kom til egenskaper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen som skal selges.....

IMG_0058.thumb.JPG.9451cd208a2a340b769b63d581c356f4.JPG

.....er iallfall ikke denne 😘

Etter litt noen runder med diskusjon og vurderinger så blir det til at vi selger E-UPen. Den blir liksom til overs, det den bilen gjør kan begge de andre bilene også gjøre. Mens UPen har ett noe begrenset bruksområde, dessuten er jeg redd det kommer ny teknologi som gjør denne bilen gammeldags. Nå har nettopp Golfen kommet med større batteri, vedder på at UPen følger etter i nær fremtid. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...