Fredrik 90 Skrevet Lørdag kl. 22:23 Skrevet Lørdag kl. 22:23 42 minutter siden, Saltkjelen skrev: Det er jo ikke den første 45e som har ny motor akkurat, så sånn sett fremstår ikke denne bilen som noe unikum i så måte. Bilen har egentlig blitt servet ganske bra (sett fra BMWs øyne) med service på hhv. 26 843 km, 52 494 km, 61 112 km, 89 409 km, 92 556 km og 112 754 km. Det er kun to service der det ikke har blitt skiftet olje på motor. Nei det er det nok ikke, alle biler kan havarere. Men noen biler havarer mer enn andre og biler med B58 motoren er absolutt ikke blant dem…ei heller 45e modeller.
Saltkjelen Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden På 4.10.2026 den 0.23, Fredrik 90 skrev: Nei det er det nok ikke, alle biler kan havarere. Men noen biler havarer mer enn andre og biler med B58 motoren er absolutt ikke blant dem…ei heller 45e modeller. Alle biler kan selvfølgelig havarere, men det er påfallende hvor mange flere hybrid-B58er som har byttemotor kontra modeller med rene B58er. ---- BMW G65 X5 kommer forresten nå med den nye "Shopping Bag Package". Når G05 sin bagasjeromspakke med elektrisk rollo og elektriske antisklirader ble for "enkel", måtte det noe nytt og innovativt til på bagasjefronten. Pakken lar deg holde maten kjølig og til og med frossen om vinteren og ovnsvarm midtsommers. Pakken inneholder anheng for fire handleposer. 🙃 fupsaker, Daniel., Paulus og 4 andre reagerte på dette 7
Fredrik 90 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 5 timer siden, Saltkjelen skrev: Alle biler kan selvfølgelig havarere, men det er påfallende hvor mange flere hybrid-B58er som har byttemotor kontra modeller med rene B58er. Jeg synes ikke det er så påfallende ettersom det er solgt ti ganger flere B58 hybrid enn vanlig B58 biler uten hybrid. Sakens kjerne er at B58 motor i hybrid drivlinje er ikke kjent for å havarere, N20 motoren derimot er kjent for å havarere i hybrid. At en og annen B58 har gått i stykker er helt sikkert, like sikkert som en og annen M50 og M54 motor også har havarert. Det er solgt ett unormalt høyt antal B58 hybrider her til lands, i årene 2020-2023 så ble det hvert år solgt langt over 1000 biler årlig…hovedsakelig X5 45e. Så at noen har fått problemer og fått motoren byttet er ikke så veldig unormalt. Jeg har gjort så grundige undersøkelser som det går an før jeg kjøpte X5 45e, snakket med BMW mekanikere, verksmestere (bla Bilia Stenshagen, Bavaria Kristiansand og Arendal), saumfart Facebook grupper, stoppet X5 45e eiere på gata og en teknisk konsulent hos BMW Norge. Jeg må innrømme at jeg var jævlig skeptisk til å gå fra den brilliante B57 dieselen i 540d til B58 og hybrid. Det inntrykket jeg satt igjen med var at B58 hybrid var svært bra saker og trygt å kjøpe. Om noe har endret seg nå nylig ang dette så vil jeg gjerne finne ut mer, så om du vet noe som jeg ikke har fått med meg så er jeg veldig nysgjerrig 😀 Marius2002 og RNJ reagerte på dette 2
liffi Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 20++ år siden sist man kjørte Trial! Artig å komme seg tilbake, så blir litt satsing på hele familien nå som far har fått tenning! Fikk lurt Kona på sykkel å for første gang papertiger, Marius2002, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå