Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

22 hours ago, Skulebollen said:

Kanskje noen her inne har tips? Skal på Tons of Rock torsdag og fredag ( på Ekeberg ) og drar nedover med en vw t5 westfalia. M.a.o en vanlig kort utgave T5. Finnes der plasser man kan parkere og sove? Det er egentlig kun snakk om en natt, fra torsdag til fredag.  Bobilparkeringen koster 700 kr. Og ligger på totalt feil plass i forhold til kollektivtransport osv ( tror jeg).

 

Et godt alternativ for deg er å parkere på Rosenholm innfartsparkering/pendlerparkering som ligger i næringsparken/industriområdet mellom Holmlia og Kolbotn, ca 10 minutter sør for Ekeberg.  Der er det gratis og god plass så lenge du ankommer utenom rush 06-18, men nå går det mot sommerferie og færre biler der. Tyske bobilturister er veldig glad i den parkeringsplassen der da de kan stå der hele uka gratis, spise medbragt tysk hermetikk og ta toget inn til Oslo S. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Da starter bilen på andre siden av parkeringsplassen også og kommer rullende mot oss. En gul Renault Megane kabriolet kommer til syne i lysene mine og den sklir opp på siden av meg og ruller ned ruta. 

 

Hadde tenkt å legge igjen en kommentar på at det blir jo ikke mer gay enn en gul Renault Megane cabriolet, men kom på at jeg selv kjører en Z3 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Werther skrev:

 

Hadde tenkt å legge igjen en kommentar på at det blir jo ikke mer gay enn en gul Renault Megane cabriolet, men kom på at jeg selv kjører en Z3 😬 

Hehe, jeg skjønner hva du mener 😂 Godt gjort å ikke legge merke til en knall gul sånn da, men det var sent på høsten detta etter hva jeg kan huske 😅

Det er rart hvordan enkelte biltyper som har vært innblandet i hendelser opp igjennom livet hjelper deg med å huske hendelsen hver gang du ser en lik bil 😅

IMG_1415.jpeg.95a2b0ef6b0f86413a16d7a42100723f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hehe, jeg skjønner hva du mener 😂 Godt gjort å ikke legge merke til en knall gul sånn da, men det var sent på høsten detta etter hva jeg kan huske 😅

Det er rart hvordan enkelte biltyper som har vært innblandet i hendelser opp igjennom livet hjelper deg med å huske hendelsen hver gang du ser en lik bil 😅

IMG_1415.jpeg.95a2b0ef6b0f86413a16d7a42100723f.jpeg

Den dukker nok opp i drømmene dine i natt Fredrik 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Eystein Ose skrev:

Som nevnt tidligere holder jeg på med en carport. Kan jeg bruke dette som undertak?

https://www.obsbygg.no/trelast-og-tyngre-byggevarer/isolasjon-og-vindsperre/2363765?v=ObsBygg-7030840013406

Sperrer->Undertak->Lekter->Dekra

Uisolert garasje/carport så fungerer det for å unngå vanninntrenging ved sidelengs vær. Det er litt forskjellige byggeskikker på nordvestlandet og nordpå enn innlandet og sørover.

Slik blir vel konstruksjonen din da:

IMG_4119.webp.2573014547c17da2216afc20320062ff.webp
 


Edit: Kan legge til at den i linken ikke er tråkksikker, den blir omtrent kun brukt av private til enkle konstruksjoner. Derav prisen også. Det har også litt med hvor lenge den kan stå før tildekking også, jeg har ikke lest meg opp på akkurat denne.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres egentlig perfekt ut til mitt bruk. Kunne sikkert droppa undertak, men ser føre meg at det kan bli kondens under ståltaket som vil dryppe ned på bilene. 
 

IMG_6406.thumb.jpeg.4dff223ffdb11017c05eb10b9daca760.jpeg

IMG_5939.thumb.jpeg.a9b624cedb202414e05978799ec67fd6.jpeg

Endret av Eystein Ose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eystein Ose Blir bra. Kan jo kanskje komme kondens, men det er jo åpent og godt luftet i en carport. Tenkte mest på sidelengs vær. Uansett, det hjelper på med et diffusjonsåpent undertak. Da har du også flere muligheter i fremtiden med tanke på igjenbygging og etterisolering, selv om det pr. idag ikke er aktuelt. Og været her er ganske hardt. Faktisk mange hus som står i ytre her som kjører dobbel vindsperre på hus, asfaltplate + tyvek. Det er ikke normalt sørpå. Decra har fått en solid oppgradering etter Mataki tok over kontra den gamle som var Icopal/BMI som stod bak. Ny fabrikk og ny "oppskrift". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til den prisen er det vertfall no brainer å smelle på duk😄 Kjøpte et parti med dekra plater fra en kar som hadde feilberegna litt. Ikke noe skum under de vertfall

IMG_6259.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Eystein Ose Blir bra. Kan jo kanskje komme kondens, men det er jo åpent og godt luftet i en carport. Tenkte mest på sidelengs vær. Uansett, det hjelper på med et diffusjonsåpent undertak. Da har du også flere muligheter i fremtiden med tanke på igjenbygging og etterisolering, selv om det pr. idag ikke er aktuelt. Og været her er ganske hardt. Faktisk mange hus som står i ytre her som kjører dobbel vindsperre på hus, asfaltplate + tyvek. Det er ikke normalt sørpå. Decra har fått en solid oppgradering etter Mataki tok over kontra den gamle som var Icopal/BMI som stod bak. Ny fabrikk og ny "oppskrift". :) 

Jeg gjorde det når jeg isolerte og skiftet kledning på 50 tallshuset mitt, asfaltplate og deretter duk med tapede skjøter. På den gamle garasjen min er det bølgeblikktak rett på lekter på takstolene, greit med lufting under taket og har ingen kondens, men som Marius nevner er det greit å bygge for endringer, i hvertfall når både kost og arbeid ikke er større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Ja til den prisen er det vertfall no brainer å smelle på duk😄 Kjøpte et parti med dekra plater fra en kar som hadde feilberegna litt. Ikke noe skum under de vertfall

Tøft! Det skal også nevnes at levetid på duk også gjenspeiles i prisen. Men kjør på, blir bra til ditt bruk uansett. De med skum er vel omtrent hundrelappen dyrere pr. plate og hjelper også mot støy. Akustikkplater kalles de ofte, tar vekk regnlyd og føles mer kompakt og premium. Men de er mer unntaket.

@Olaandref Ja, stilig. :)  Jeg har heller ikke duk i garasjen, men valgte det på en utebod jeg bygget og har fremtidige planer for 🤷‍♂️ :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tøft! Det skal også nevnes at levetid på duk også gjenspeiles i prisen. Men kjør på, blir bra til ditt bruk uansett. De med skum er vel omtrent hundrelappen dyrere pr. plate og hjelper også mot støy. Akustikkplater kalles de ofte, tar vekk regnlyd og føles mer kompakt og premium. Men de er mer unntaket.

@Olaandref Ja, stilig. :)  Jeg har heller ikke duk i garasjen, men valgte det på en utebod jeg bygget og har fremtidige planer for 🤷‍♂️ :) 

Når jeg får bygget en ny garasje etter hvert skal jeg bruke den gamle som utestue/grillhytte, da skal bølgeblikket bort, bråker for mye når det regner 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Olaandref skrev:

Når jeg får bygget en ny garasje etter hvert skal jeg bruke den gamle som utestue/grillhytte, da skal bølgeblikket bort, bråker for mye når det regner 😅

Ja, da er du på det "premium". Kan sammenlignes med hjulstøy på bil. :lol: Hvem har vel ikke sittet i en gapahuk, utestue, grillhytte - whatever, med stålplater i regnvær? Det blir mer øl enn samtaler iallefall 🤷‍♂️ Uansett. Hadde invielsesfest i en utebod her for et par år siden. Inviterte venner med følge. Tror det var tidenes uformelle aften, utrolig hvor tilpasningsdyktig folk er. Hvem har fest i en utebod liksom. Noen rare blikk fra naboer… Det ble med den ene kvelden, nå står det hageredskap i den :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

Ja, da er du på det "premium". Kan sammenlignes med hjulstøy på bil. :lol: Hvem har vel ikke sittet i en gapahuk, utestue, grillhytte - whatever, med stålplater i regnvær? Det blir mer øl enn samtaler iallefall 🤷‍♂️ Uansett. Hadde invielsesfest i en utebod her for et par år siden. Inviterte venner med følge. Tror det var tidenes uformelle aften, utrolig hvor tilpasningsdyktig folk er. Hvem har fest i en utebod liksom. Noen rare blikk fra naboer… Det ble med den ene kvelden, nå står det hageredskap i den :lol: 

Litt greit å kunne føre en noenlunde oppegående samtale, tidlig på kveld i hvert fall 😂 Haha, funker fint det 👌😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...