Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har Mercedes annonsert at E63S kommer. Med vannvittige 612 hestekrefter, og 850 NM. Den skal gjøre 0-100 på 3.4 sekunder. Jeg håper virkelig at nye M5 klarer å hamle opp med den, helst være en god del sprekere :P 

Noen som vet sikkert om BMW M5 F90 competition kommer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Nå har Mercedes annonsert at E63S kommer. Med vannvittige 612 hestekrefter, og 850 NM. Den skal gjøre 0-100 på 3.4 sekunder. Jeg håper virkelig at nye M5 klarer å hamle opp med den, helst være en god del sprekere :P 

Noen som vet sikkert om BMW M5 F90 competition kommer? 

 

Det var vel "kun" 604 hester? Men jeg tror nok så absolutt M5en kommer til å hamle opp med denne, som regel så er det litt flere faktorer enn kun 0-100 som spiller inn her. F10 M5 fikk kritikk for lite styrefølelse og at den føltes for tung på veien, dette skal etter sigende være rettet opp med G30. Videre så kommer F90 til å veie ca 150 kilo mindre enn E63, den kommer til å få noe av samme effekten og den kommer med xDrive. M550i skal gjøre 0-100 på 4,0 sek, med over 100 hester og 200 nm mindre...M760i gjør 0-100 på 3,7 sek så M5 må være raskere enn dette for at det skal bli "riktig". Ingen M Preformance modell kan være raskere enn en ekte tilsvarende M bil. Jeg tror BMW kommer til å gå ut med en offisiell tid på 3,5 sek, mens den i god M5 stil kommer til å være tett på 0,5 sek raskere enn dette når journalistene tester bilen med eget måleutstyr. BMW pleier å være beskjedene med de offisielle ytelsene, F10 M5 med 560 hester var jo oppgitt til 4,4 sek. Den ble jo stort sett målt til å ligge i området 3,9-4,0 sek...

M5 har jo alltid plassert seg som verdens raskeste sedan når den kommer, jeg tror ikke BMW har intensjoner om å forandre på dette med F90 :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det var vel "kun" 604 hester? Men jeg tror nok så absolutt M5en kommer til å hamle opp med denne, som regel så er det litt flere faktorer enn kun 0-100 som spiller inn her. F10 M5 fikk kritikk for lite styrefølelse og at den føltes for tung på veien, dette skal etter sigende være rettet opp med G30. Videre så kommer F90 til å veie ca 150 kilo mindre enn E63, den kommer til å få noe av samme effekten og den kommer med xDrive. M550i skal gjøre 0-100 på 4,0 sek, med over 100 hester og 200 nm mindre...M760i gjør 0-100 på 3,7 sek så M5 må være raskere enn dette for at det skal bli "riktig". Ingen M Preformance modell kan være raskere enn en ekte tilsvarende M bil. Jeg tror BMW kommer til å gå ut med en offisiell tid på 3,5 sek, mens den i god M5 stil kommer til å være tett på 0,5 sek raskere enn dette når journalistene tester bilen med eget måleutstyr. BMW pleier å være beskjedene med de offisielle ytelsene, F10 M5 med 560 hester var jo oppgitt til 4,4 sek. Den ble jo stort sett målt til å ligge i området 3,9-4,0 sek...

M5 har jo alltid plassert seg som verdens raskeste sedan når den kommer, jeg tror ikke BMW har intensjoner om å forandre på dette med F90 :)  

Ifølge Mercedes-benz Norge sin Facebook side så yter E63S 612 hester, om jeg ikke har blinksa :) Takk for meget bra info! :D Jeg har trua på at F90 M5 blir klasseleder igjen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Ifølge Mercedes-benz Norge sin Facebook side så yter E63S 612 hester, om jeg ikke har blinksa :) Takk for meget bra info! :D Jeg har trua på at F90 M5 blir klasseleder igjen :D 

Åja, jeg leste 604 hester på Top Gear tidligere i dag...

http://www.topgear.com/car-news/first-look/new-mercedes-amg-e63-and-it-has-drift-mode

Ja jeg er spent på hvordan denne blir, selv om konkurransen er skarp så kan man jo ikke si annet enn at det lover godt. Særlig når man ser på de siste M modellene som har kommet :) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har også jeg vært på førvisning av G30. Dette var hos Bavaria i Stavanger, flott arrangement med mat og drikke, og musikk. 

I tillegg hadde de alle tidligere 5 serie generasjoner, inkludert e12, utstilt

Forventningene var høye og må si de ble innfridd. Kan neve en detalj som jeg likte, og det var faktisk dørhåndtakene. De har fremdeles kromstripen, som jeg egentlig ikke liker, men nå er den flatere og mer integrert i håndtaket. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med meg visningen i Bergen som var forrige uke....
Er bra solgt, men skal fremdeles være en del i tankeboksen.
Nevner kun negative ting da alt ellers er som det skal.
-Synes panseret er kjedelig kontra dagens F10/11. G30 ligner mer på det flate panseret som var på E60/61
-iPerfomancemodellen(e) som lanseres er helt utenfor det storparten av markedet i Norge ønsker seg. Minste motoren (lik 330e). Ingen 540e, og ingen 550e (så langt). Ingen touring, og ingen xDrive (kun USA så langt). Alt dette gjør det for min del til å bli helt uaktuelt. Må ha touring, ønsker xDrive og vil helst ha litt mer motor enn det som er i 330E.
-Kromlisten i dårhåndtakene (æsj!!!!). Lakker de i bilens farge eller la det være en option
-Mørkt felt mellom nyrene.. Hva i alle dager er dette for en enormt stygg løsning!!!??? Er bekreftet at slik blir det på produksjonsmodellene. (dobbelæsj!!!)

-En positiv ting er at bilen nå kan leveres med reservehjul. Dette synes jeg er svært positivt da jeg i dag kjører rundt på ukurant dekkstr og vil få problem ved punktering og dekket blir ødelagt.

Nå gjenstår det bare å selge dagens bil (er lagt ut), og bestemme seg for bil (BMW, Mercedes eller Porsche), samt motorisering. 

Ikke lett dette, men det er artig.

For de som er nærmt Bergen er det bilmesse til helgen også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For oss felginteresserte så kan jeg opplyse om at også G30 vil få den nye boltsirkelen på 5x112 og navåpning 66,56. :-k

Det er nå slutt på den tradisjonelle 5x120 boltsirkelen som BMW har hatt. Til nå er det i3/i8, X1 (F48), 2-serie Tourer (F45/46) og 7-serie (G11/12) som har fått 5x112 boltsirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...