Gå til innhold

Runeys Estoril-blå F20, Downpipe og Intercooler S.8


Runey
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Freakshow skrev:

du slappfisken må du få rulla bilen på utsiden å få tatt noen skikkelig bilder da! gode gud du er treig :*

Lett målløs her :P Rullet den faktisk ut for å se skikkelig selv, men er en litt køddet bakke foran garasjen så du ser det ikke skikkelig som det skal være, men kan vel legge ut bildene siden du ikke er fornøyd :o 


20170606_210523_zpsmxoz1xg7.jpg
20170606_210504_zpsopfmtpgn.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Synes det ble meget tøft med de hjula. Kunne vært litt lysere etter min smak, men kan jo være det ser enda bedre ut live. 

Uansett tommel opp :D

 

Er hakket lysere live, da kameraet på telefonen sliter litt med lysforholdene ute av og til. Men trodde selv de skulle være hakket lysere, men er veldig fornøyd selv 👌

2 timer siden, ahj skrev:

Det ble veldig bra!! Trenger kanskje noen M bremser nå ;) 

Japp, M bremser står på listen. Må bare finne noen til en grei pris også må jeg handle nye vinterfelger i 18" også om jeg får M bremser 😅

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny VANOS ventil i dag, da ble den satt inn og klarte tilsynelatende å fjerne feilkoder med ESYS, da ISTA ikke ville koble seg til bilen...

Så da ble det kjørt en liten stripe for å sjekke om alt var på stell, og samtidig teste ut de nye felgene og dekkene :D 

 

Etter bare å ha kjørt et lite strekk, er dekkene en stor forbedring! Mye mer respons, grep, og komfort på veien. Bilen er merkbart stivere med 19" felger og ekstrem lavprofil men finnes ikke i nærheten av ukomfortabelt, heller mer komfortabel da den gir en mer plantet følelse :D 

 

Noen bilder tok jeg også. Satser på å få tatt vask og kjørt en stripe til mer fotovennlige områder i morgen.

20170607_203440_zpskxfhjee0.jpg
20170607_203450_zpsim04wvzu.jpg
20170607_203507_zpslmeiwe2i.jpg
20170607_203520_zpsy7r5nhfp.jpg
20170607_203538_zpsgumryu2q.jpg

 

Tok også noen bilder under byttingen av ventilen :D 

Nye VANOS ventilen har også filter på alle portene:thumbup:

20170607_191149_zpsfpth9qcb.jpg

Ny lufteslange som trolig må byttes senere igjen 
20170607_191301_zps93du7djm.jpg

På plass igjen i det lille tomrommet
20170607_193453_zpsblspmdto.jpg

Og ja motorrommet trenger en vask :P 
20170607_194719_zpslgalngmh.jpg

 

 

Endret av Runey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dagen startet rolig og jeg ante fred og ingen fare. Skulle opp på svv og godkjenne senking, og tenkte dette går knirkefritt.

Senk var ok men måtte diskutere voldsomt om felger da de var akkurat på kanten, men fikk viljen min tilslutt 😥

RIP sorte N-merker og LaminX på fremlyktene, men de er begge er kjapp og fikse på igjen 😎 Det verste var at kontrolløren ikke sa noe på lyktene før en kollega tok det opp med han...

Diskuterte også plutselig på eksosen, men slapp unna med mangellapp på bare en liten lekkasje i skjøtene og litt gnising😅 De ville heller ikke skrive dette i vognkortet, men det gikk fint da jeg har ece godkjenning på det 👍

Fått et verksted til å fikse eksosen og skal inn igjen neste uke og få skrevet at på papirene alt en produktiv morgen👍

Så fikk senk i vognkortet og noko attåt... 

 

Ps: Kommer snart en update med vingen også holder jeg på å fikse bildene, men tar litt tid da jeg styrer på dcn primært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
4 timer siden, Lars Bjarne Kirkhus skrev:

Hei.

Hva slags ET har du på 19", er på jakt etter nye hjul til min f20. Har ikke lyst på noe som subber i hjulbuer😃

Har 19x8 ET35 foran og 19x9 ET40 bak. 8" brei passer foran og bak med ET35.

Du må dog være forsiktig over humper om du har sving på framhjulene, ellers er passformen super :D

Med 9" bakfelg med ET40 får du også litt poke ut bak, så om du ikke ønsker det er 8" ET35 et bedre alternativ

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Herlig opplevelse akkurat nå. På vei hjem fra en 2 timers kjøretur også er jeg 10 min hjemme ifra og får opp feilmelding  (P00BD) og nå får jeg ikke start på bilen. Mulig noe relatert til maf, så da blir kvelden brukt til å vente på bergingsbil😡 

20170820_214237.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Runey skrev:

Herlig opplevelse akkurat nå. På vei hjem fra en 2 timers kjøretur også er jeg 10 min hjemme ifra og får opp feilmelding  (P00BD) og nå får jeg ikke start på bilen. Mulig noe relatert til maf, så da blir kvelden brukt til å vente på bergingsbil😡 

20170820_214237.jpg

Ikke morsomt i det hele tatt. 

Kan det være dette? http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1174779 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ahj skrev:

Ikke morsomt i det hele tatt. 

Kan det være dette? http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1174779 

Lurte på det men jeg sjekket rørene og de så helt fine ut. Forhåpentligvis er det noe så enkelt som en gåen sensor, men nå står bilen hos jæger. Da blir det å ture opp i morgen og høre med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.8.2017 at 23.09, Runey skrev:

Lurte på det men jeg sjekket rørene og de så helt fine ut. Forhåpentligvis er det noe så enkelt som en gåen sensor, men nå står bilen hos jæger. Da blir det å ture opp i morgen og høre med de.

Har du funnet hva problemet er? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Har du funnet hva problemet er? :) 

Fikk telefon fra de nå i formiddag, og de sa at registeret hadde hoppet, så det måtte skiftes:shock: Men jeg tenkte meg opp og høre litt mer med de hva de har sjekket og slikt i ettermiddag -_- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...