Gå til innhold

Runeys Estoril-blå F20, Downpipe og Intercooler S.8


Runey
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, ahj skrev:

å herre, hvor dyrt er dette? :o 

vel siden den "bare" hadde hoppet 2 tenner så var all innmaten i motoren ok... Så de venter på verktøy, så de kan skifte registerkjede monteringen.

Prisen er vel ca 22 000 pluss diagnoseringen... :( 

Svir det for en som nettopp er ferdig med studiene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.9.2017 F20en returnerer

En noe spesiell tittel, men også passende med tanke på hvor stille denne tråden har vært de siste månedene. Mesterparten av sommeren gikk til og jobbe, så ble ikke gjort så alt for mye annet... Den 20. August skjedde det noe ikke helt planlagt og jeg ble stående i en busslomme og vente på bergingsbil da bilen gikk i nødmodus, begynte å gå røft for så å ikke ville starte :mellow:

n2tvEI.jpg
aSPSsP.jpg

Dagen derpå gikk jeg opp for å få en prat med verkstedet, og de hadde ikke tid til å se på den før uken etter så la ventingen begynne!

Uken gikk og jeg fikk en telefon med beskjeden om at registerkjedet hadde hoppet! Full av angst for at det hadde blitt nærkontakt i toppen, ble jeg til slutt (for et par dager siden) informert skikkelig om tilstanden på innmaten... som var helt fin, da den "bare" hadde hoppet 2 tenner :o Grunnen til dette viste seg å være et strekt kjede(allerede ved 82 000km :unsure:)

 

Så fikk jeg pristilbud på reparasjonen som omfattet å skifte hele register assemblyen, og oljeservice. Jeg godtok dette og fikk da beskjed om at de ikke hadde tid til å ta den før 18.9<_< Så da ble det å vente i tre uker til, før jeg endelig fikk den igjen i dag :D 

Nå er også noen små "raslelyder" som jeg egentlig ikke tenkte over før helt vekke, i tillegg de slapp å tilbakestille motorsoftwaren(slipper å tune igjen :P), ved å resette alle adaptasjoner som bilen gjør :) 

Så glad og fornøyd som jeg ble av å få bilen igjen, ble det litt "råning" før jeg dro innom en kamerat :P 

Men jeg hadde ikke glemt at jeg hadde fått splitter og sideskjørt for noen uker siden, men som har stått på vent da F20en har vært hos verkstedet den siste måneden. Da måtte disse selvfølgelig monteres nå, selv om planen var og lakke de først. Men liker looken de har nå så tror jeg isåfall venter med lakking til etter vinteren!

Bilder liker vi alle ;) 

Begynte med å jekke opp bilen og plassere splitteren på jekkestøtter for å få posisjonen

g1BA4X.jpg
1ivJGD.jpg
TmikE8.jpg
2m5xLZ.jpg

 

Første montering før det ble boret hull til å feste den i front
O2yb9D.jpg
oMOHwk.jpg

Det åpne hullet ble boret ut og så ble de satt i en molyplugg :P 
H3EAx4.jpg

PO67q0.jpg

Så var splitter ferdig montert :D 
hW5kh0.jpg
NVTl54.jpg

 

Dere får unnskylde skitten bil, men sideskjørt ble prioritert :blink:
HplOWV.jpg

 

Bilen senket ned før splitteren og sideskjørtet fikk et lag med MP UTC... 
Q1Jp4g.jpg
nGALl8.jpg
IppAHs.jpg


Skikkelige ferdigbilder kommer ila uken siden solen var gått ned nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med kjedet, ja, men godt å høre at det er i orden igjen :) Frister litt med F20 116 her i gården og, men småskeptisk pga nettopp samme problemet. Leppe og sideskjørt ble også smashing! Nice!

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, DanielStance skrev:

Ikke gøy med strekt kjede etter så kort tid :o

Strekte kjeder er ikke akkurat noe nytt på BMW sine firere :P

Ble tøft med splitter og sideskjørt ;)

Virker som det er noe som går ja :P Får bli sekser eller v8 neste gang ;) 

Takker :D 

5 minutter siden, Gabz skrev:

Kjipt med kjedet, ja, men godt å høre at det er i orden igjen :) Frister litt med F20 116 her i gården og, men småskeptisk pga nettopp samme problemet. Leppe og sideskjørt ble også smashing! Nice!

Til tross for de problemene jeg har hatt er det en herlig bil, og det var helt fantastisk å sette seg inn i den i dag etter å ha vært uten i en måned :D 

Storfornøyd selv, var usikker på om leppen kom til å stikke langt nok ut, men ble akkurat passe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.10.2017 Montering av camberplater

 

Har hatt camberplater liggende en stund og i dag ble det en liten spontantur opp til en kamerat for å montere. Det var jo kjapt gjort på et par timer, så nå blir det ny hjulstilling snart for å få justert den inn! Tenker å ende på rundt -1.5 til -2 camber foran :)


Litt bilder fra prosessen

WH6FJX.jpg
aVoLDn.jpg
nEsXm3.jpg
AQfWsX.jpg
NVKzhC.jpg
mHZbL4.jpg

 

Sånn ble det med et ca oppsett :D 
TdC6lG.jpg
nRWHjC.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har vært lite aktivitet på meg i det siste, da det ikke har skjedd særlig mye... Men bestilte meg en catch can fra Mishimoto i dag, som jeg tenkte å montere mellom PCV ventil og innsuget :) Kommer også til å skje litt mer nå mot nyåret!

Mishimoto Compact Baffled Oil Catch Can, 2-Port

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...