Runey Skrevet September 18, 2017 Forfatter Share Skrevet September 18, 2017 En liten oppdatering på årsaken til havariet... Det viser seg at grunnen til at kjedet hoppet var så enkelt at det var strekt seg, da ved 80 000km på telleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 18, 2017 Share Skrevet September 18, 2017 Utrolig kjedelig det der altså. Nada garanti? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet September 18, 2017 Forfatter Share Skrevet September 18, 2017 23 minutter siden, StigJ skrev: Utrolig kjedelig det der altså. Nada garanti? Har jo import bil i tillegg til at den bikket 5 år i april, så ingenting å hente virker det som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 18, 2017 Share Skrevet September 18, 2017 12 minutter siden, Runey skrev: Har jo import bil i tillegg til at den bikket 5 år i april, så ingenting å hente virker det som. å herre, hvor dyrt er dette? Runey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet September 18, 2017 Forfatter Share Skrevet September 18, 2017 5 minutter siden, ahj skrev: å herre, hvor dyrt er dette? vel siden den "bare" hadde hoppet 2 tenner så var all innmaten i motoren ok... Så de venter på verktøy, så de kan skifte registerkjede monteringen. Prisen er vel ca 22 000 pluss diagnoseringen... Svir det for en som nettopp er ferdig med studiene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 18, 2017 Share Skrevet September 18, 2017 Huff den er kjip ja. Runey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet September 19, 2017 Forfatter Share Skrevet September 19, 2017 19.9.2017 F20en returnerer En noe spesiell tittel, men også passende med tanke på hvor stille denne tråden har vært de siste månedene. Mesterparten av sommeren gikk til og jobbe, så ble ikke gjort så alt for mye annet... Den 20. August skjedde det noe ikke helt planlagt og jeg ble stående i en busslomme og vente på bergingsbil da bilen gikk i nødmodus, begynte å gå røft for så å ikke ville starte Dagen derpå gikk jeg opp for å få en prat med verkstedet, og de hadde ikke tid til å se på den før uken etter så la ventingen begynne! Uken gikk og jeg fikk en telefon med beskjeden om at registerkjedet hadde hoppet! Full av angst for at det hadde blitt nærkontakt i toppen, ble jeg til slutt (for et par dager siden) informert skikkelig om tilstanden på innmaten... som var helt fin, da den "bare" hadde hoppet 2 tenner Grunnen til dette viste seg å være et strekt kjede(allerede ved 82 000km ) Så fikk jeg pristilbud på reparasjonen som omfattet å skifte hele register assemblyen, og oljeservice. Jeg godtok dette og fikk da beskjed om at de ikke hadde tid til å ta den før 18.9 Så da ble det å vente i tre uker til, før jeg endelig fikk den igjen i dag Nå er også noen små "raslelyder" som jeg egentlig ikke tenkte over før helt vekke, i tillegg de slapp å tilbakestille motorsoftwaren(slipper å tune igjen ), ved å resette alle adaptasjoner som bilen gjør Så glad og fornøyd som jeg ble av å få bilen igjen, ble det litt "råning" før jeg dro innom en kamerat Men jeg hadde ikke glemt at jeg hadde fått splitter og sideskjørt for noen uker siden, men som har stått på vent da F20en har vært hos verkstedet den siste måneden. Da måtte disse selvfølgelig monteres nå, selv om planen var og lakke de først. Men liker looken de har nå så tror jeg isåfall venter med lakking til etter vinteren! Bilder liker vi alle Begynte med å jekke opp bilen og plassere splitteren på jekkestøtter for å få posisjonen Første montering før det ble boret hull til å feste den i front Det åpne hullet ble boret ut og så ble de satt i en molyplugg Så var splitter ferdig montert Dere får unnskylde skitten bil, men sideskjørt ble prioritert Bilen senket ned før splitteren og sideskjørtet fikk et lag med MP UTC... Skikkelige ferdigbilder kommer ila uken siden solen var gått ned nå lagunilla, Walkabout, ahj og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 19, 2017 Share Skrevet September 19, 2017 (endret) Ikke gøy med strekt kjede etter så kort tid Strekte kjeder er ikke akkurat noe nytt på BMW sine firere Ble tøft med splitter og sideskjørt Endret September 19, 2017 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 19, 2017 Share Skrevet September 19, 2017 (endret) Kjipt med kjedet, ja, men godt å høre at det er i orden igjen Frister litt med F20 116 her i gården og, men småskeptisk pga nettopp samme problemet. Leppe og sideskjørt ble også smashing! Nice! Endret September 19, 2017 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet September 19, 2017 Forfatter Share Skrevet September 19, 2017 29 minutter siden, DanielStance skrev: Ikke gøy med strekt kjede etter så kort tid Strekte kjeder er ikke akkurat noe nytt på BMW sine firere Ble tøft med splitter og sideskjørt Virker som det er noe som går ja Får bli sekser eller v8 neste gang Takker 5 minutter siden, Gabz skrev: Kjipt med kjedet, ja, men godt å høre at det er i orden igjen Frister litt med F20 116 her i gården og, men småskeptisk pga nettopp samme problemet. Leppe og sideskjørt ble også smashing! Nice! Til tross for de problemene jeg har hatt er det en herlig bil, og det var helt fantastisk å sette seg inn i den i dag etter å ha vært uten i en måned Storfornøyd selv, var usikker på om leppen kom til å stikke langt nok ut, men ble akkurat passe! Daniel. og Uy91 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 20, 2017 Share Skrevet September 20, 2017 Herligt!!!!!!!!! Hva blir neste mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet September 20, 2017 Forfatter Share Skrevet September 20, 2017 1 time siden, ahj skrev: Herligt!!!!!!!!! Hva blir neste mod? Har enda ikke fått montert camberplatene så tenker det blir neste, og etter det får dere vente og se danskiii og ahj reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet September 20, 2017 Forfatter Share Skrevet September 20, 2017 (endret) Noen helhetsbilder etter dagens kjøretur Endret September 20, 2017 av Runey fupsaker, Fahad og papertiger reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet Oktober 9, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2017 09.10.2017 Montering av camberplater Har hatt camberplater liggende en stund og i dag ble det en liten spontantur opp til en kamerat for å montere. Det var jo kjapt gjort på et par timer, så nå blir det ny hjulstilling snart for å få justert den inn! Tenker å ende på rundt -1.5 til -2 camber foran Litt bilder fra prosessen Sånn ble det med et ca oppsett fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet November 14, 2017 Forfatter Share Skrevet November 14, 2017 Har vært lite aktivitet på meg i det siste, da det ikke har skjedd særlig mye... Men bestilte meg en catch can fra Mishimoto i dag, som jeg tenkte å montere mellom PCV ventil og innsuget Kommer også til å skje litt mer nå mot nyåret! Gorg og ahj reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå