Olaandref Skrevet August 8 Skrevet August 8 Gjorde det samme, kjøpte uoriginale skiver til X3 bake, Endte opp med Delphi fra Autodoc, de reklamerte med 36 mnd garanti på skivene sine. Har ikke fått satt de på enda, så kan ikke si om jeg er fornøyd eller ikke. Skulebollen reagerte på dette 1
humpfy Skrevet August 9 Skrevet August 9 (endret) 8 timer siden, Skulebollen skrev: Tips til merke og sted og handle på settes pris på Jeg har alltid brukt Zimmermann. Aldri hatt problemer med disse. Brukt på bla E70, i3, F11 og G31. Bruker orginale klosser/Textar. Kjøper som regel på Autodoc. En tredjedel av prisen du skisserer for orginale deler. Endret August 9 av humpfy Skulebollen reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet August 9 Skrevet August 9 ATE skiver og textar eller jurid klosser. Kjører jurid klosser på f01 nå siden det er original leverandør på den fra fabrikk, fungerer meget bra selv etter noe tortur. ofte er textar eller jurid innpreget i stålet på klossen fra bmw. men ser ingenting om at casterforinger er byttet i teksten, for det er jo cirka den kilometeren gummien er ferdig. Om det er originale skiver å klosser den fikk sist så skal jo det fungere veldig bra. på 550’n jeg hadde var casterforinger byttet allerede før 100k km når bilen var 6-7 år gammel.
Skulebollen Skrevet August 9 Forfatter Skrevet August 9 (endret) Nei har vert inne på tanken ang. Casterforinger. Klarer man merke voldsom slakk i disse når bilen henger på løftebukk uten og demontere? Har ikke presse så blir vel evt. Og kjøpe nye stag, som jo er forholdsvis kostbart bare for og bytte uten og vite. Tenker også at det er rart med såpass kast i originale skiver og klosser på en familiecruiser som dette.. Endret August 9 av Skulebollen
Olaandref Skrevet August 9 Skrevet August 9 4 minutter siden, Skulebollen skrev: Nei har vert inne på tanken ang. Casterforinger. Klarer man merke voldsom slakk i disse når bilen henger på løftebukk uten og demontere? Har ikke presse så blir vel evt. Og kjøpe nye stag, som jo er forholdsvis kostbart bare for og bytte uten og vite. Tenker også at det er rart med såpass kast i originale skiver og klosser på en familiecruiser som dette.. Ingenting som forundrer, når jeg ser folk sitte med foten på bremsepedalen hele veien ned Strynefjellet så blir det noe varme, det skjer jo om skivene har stått på i 10 mil eller 10000 mil.
Ingvaldsen Skrevet August 9 Skrevet August 9 16 minutter siden, Skulebollen skrev: Nei har vert inne på tanken ang. Casterforinger. Klarer man merke voldsom slakk i disse når bilen henger på løftebukk uten og demontere? Klarer ikkje å kjenne det noe særlig for hånd, men er det antydning til sprekker i gummi så er de ferdig. stag med kule bør holde 2 gummiforinger så e jo anbefalt å presse i ny Har også ville sjekket om det er mulig å bruke foring fra f90 eller hele staget vist den har egen foring.
Skulebollen Skrevet August 9 Forfatter Skrevet August 9 Var vanskelig og få sett skjikkelig, men kanskje det er sprekker man ser her på foringene? Bremseskivene har sett bedre dager disse også.. Dessverre litt mye belegg igjen på klosser enda 😅 Målte tjukkelsen til ish 35mm. Noen som vet hvor jeg finner minimumtykkelse?
sveigis Skrevet August 9 Skrevet August 9 Først av alt godt å se at bil fungerer her og ikke minst så fint den ble med senk . De skulle kommet sånn ut fra fabrikk😊. Men ser på listen din at du har litt og ta tak i her på den og i kjent stil så koster det jo voldsomt . Du nevner tips og har fått det allerede ,men jeg har blitt mer og mer venn med Autodoc faktisk . Der har du jo et hav av utvalg alt fra dritt til gode merker . Det lille jeg nå har bestilt har gått kjapt og fått riktige deler . Har allerede en ny liste som sendes inn snart. Synes det er ekstremt hvor dyrt mye har blitt her på de lokale delebitikkene nå. Skulebollen og fupsaker reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet August 9 Skrevet August 9 casterforinger er uten tvil helt ferdige ! hadde nok undersøkt om det er mulig å kun presse in f90 foring eller bruke hele f90 staget vist det er oppgradert. historisk sett så er casterforing på M bil noe mer massiv og forsterket, har selv veldig god erfaring med x5M stag på vanlig e70 GtiGtr, Skulebollen og sveigis reagerte på dette 3
papertiger Skrevet August 10 Skrevet August 10 (endret) Den foringen er gåen. Tipper det er det som skaper vibrasjon, slet med det problemet på F36’en, der var det en kombo av foringer og bittelitt kast i uoriginale skiver. Her ser du bilde av min originale fra F36’en. Den ene originale røyk ved 100k km, da betalte jeg for å få byttet begge til Meyle HD, men når neste røyk på ca 120k km og jeg skulle få byttet til Lemførder foring oppdaget jeg at de kun hadde byttet den ene (bruker ikke det verkstedet igjen 🙃) ene sida der olja tyter ut: Andre sida, sprukket: Endret August 10 av papertiger fupsaker og Skulebollen reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet August 10 Forfatter Skrevet August 10 (endret) Ja da begynner jeg med casterstag og avventer litt mer nye skiver og klosser. Finner ikke løse foringer, men komplette stag var ikke spesielt dyrt fra autodoc. @Ingvaldsen Mener og ha lest at du med andre på forumet har våre plaget med enten Meyle eller Lemførder? Har alltid trodd begge deler skal vere bra. Er skeptisk til alt annet😅 Skal Delphi vere bra? Klarte heller ikke løse endeledd/styrestag. Så dette må kjøpes nytt komplett. Endret August 10 av Skulebollen
Ingvaldsen Skrevet August 10 Skrevet August 10 29 minutter siden, Skulebollen skrev: Mener og ha lest at du med andre på forumet har våre plaget med enten Meyle eller Lemførder? Har alltid trodd begge deler skal vere bra. Er skeptisk til alt annet😅 Skal Delphi vere bra? kun lemførder som gjelder, alt annet er bare å glemme. Skulebollen reagerte på dette 1
papertiger Skrevet August 10 Skrevet August 10 ble anbefalt å gå for hydroforinger når jeg bytta sist gang, De tørre meyle foringene sprakk visst fortere.
Skulebollen Skrevet August 12 Forfatter Skrevet August 12 Videre dokumentering av kvaliteten på g31 Rolloen henger jo ned, motor funker fint, så antar det er noe galt i selve rullemekanismen. Har sett i Newtis at dette er en knotete jobb, + at ny rollo ( som mest sannsynlig er ødelagt ) koster ca. 6000.. Bruker Aldri panoramataket, og har alltid igjen trekket for og hindre støy og sollys. Har derfor kjørt med trekket igjen da det uansett ikke merkes fra annet enn baksetet at det henger ned. Bestemte meg i dag for og gruble litt i bilen på om jeg skal gidde ta jobben eller heller betale 16k til Bmw for og få det fikset. Kjørte bak rolloen, og fant ut at dette var en god løsning😆 Så får vi se hvor lenge jeg orker leve med noe jeg vet er ødelagt Før bilder Etter bilde av Skulebollens bygg og mekk🤓 papertiger, Snagg30, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik 90 Skrevet August 12 Skrevet August 12 Fryktelig å uheldig du har vært med din G31, skulle nesten tro du hadde fått en god gammeldags mandagsbil 😅 Min G30 540d er den bilen jeg har eid med desidert færrest feil, den var bygget som en tanks. Kjørte den fra ca 40 000 km til 147 000 km, bytta Hardy kobling og måtte justere takluka pga vindsus over 200 km/t…thats it. Bytta faen ikke skiver og klosser en gang 😂 Mulig jeg har vært ekstremt heldig. Har du ikke noen form for reklamasjonsrett på dette her? Ett takluke trekk som henger ned slik vil jeg mene er en vesentlig mangel ved bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå